کد خبر: 868024
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت از بهره برداري از طرح‌های تولیدی کشاورزی در استان با صرف بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

عدیل سروی گفت: تعداد پنج واحد تولیدی در هفته دولت با صرف اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی آن‌ها برای تعداد 198 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی افزود: کشتارگاه طیور مدرن و مجهز به خط دو و سورتینگ و بسته‌بندی و انجماد دارای ظرفیت 32 هزار تن در سال است که این قابلیت و توانایی استان اردبیل را قادر می‌کند تا مرغ تولیدی مازاد بر نیاز خود را مطابق با استانداردهای روزجهانی به دیگر کشورها از جمله روسیه صادر کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی واحد تولید سیب‌زمینی نیم‌پز آماده انجماد نیز از جمله طرح‌های مهمی است که هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه 60 هزار تن برای تعداد 50 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند که افتتاح این قبیل واحدهای تولیدی سبب می‌شود تا از هدر رفت محصول تولیدی سیب‌زمینی و فساد آن‌ها در انبارهای سنتی کاسته شود.

سروی بیان کرد: یکی دیگر از طرح‌های تولیدی که در دهه مبارکه فجر افتتاح میشود سیلوی ذخیره گندم با ظرفیت 30 هزار تناست که برای تعداد 10 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و با توجه به این که میزان تولیدات گندم استان به دلیل استفاده کشاورزان از بذور مرغوب و اصلاح شده در حال افزایش است که بهره‌برداری از این واحدها می‌تواند به نحو چشمگیری قدرت انبارهای مکانیزه نگهداری گندم را تقویت کند.

وي افزود: د دو طرح با عنوان پرورش مرغ مادر گوشتی و پرورش مرغ گوشتی به با ظرفیت 47 هزار قطعه نيز به بهره‌برداری می‌رسد و برای تعداد 13 نفر نیز کارآفرینی ایجاد می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار