کد خبر: 867991
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: الگوهای تربیتی نسل آینده باید با محوریت نماز و قرآن به شکل صحیح و درست مورد توجه اموزش و پرورش و همچنین نهاد خانواده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد زنجانی در طرح آموزش عملی نماز(کلید بهشت) ویژه آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در کانون عصمت اردبیل اظهار کرد: نماز به عنوان فریضه بی‌بدیل الهی زمینه‌ساز شایستگی در جامعه و نمایشی از سیمای بی‌نظیر و ملکوتی افراد جامعه بشری است که می‌تواند این سیمای ملکوتی انسان را در قالب مسائل اخلاقی، اعتقادی و رفتاری به عینه در جامعه مشاهده کرد.

وی از نماز به عنوان عنصر سازنده و پیرایش دهنده رفتار و سلوک بشری یاد کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان ارکان تعالی، توسعه وپیشرفت جامعه باید در بعد تربیتی نسل آینده باید به مقوله نماز و انجام این فریضه الهی اهمیت دهند چرا که غفلت از این حوزه و توجه صرف به مسائل علمی و مهارتی دانش‌آموزان را از بعد تربیتی و پرورشی مورد غفلت و بی‌توجهی قرار می‌دهد.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه در کنارمباحث علمی نباید موضوعات پرورشی و تربیتی مورد غفلت قرار گیرد، افزود: امروز حلقه‌های مزاحم و متعددی در عرصه تعلیم و تربیت و ارائه الگوهای متنوع به وجود آمده است که باید این حلقه‌های مزاحم را با تعیین الگوهای تربیتی و پرورشی شایسته کنار بزنیم.

زنجانی از نماز به عنوان رساترین و ماندگارترین پیام دین الهی و مکتب اسلام یاد کرد و گفت: نماز به عنوان ستون دین و توصیه قرآن کریم و حکم بی‌بدیل الهی رمز و رموز بی‌نظیری را در مسیر تعالی انسان دارد که اگر به ابعاد آن توجه کنیم قطعا در مسیر سعادت گام برمی‌داریم.

وی به تفاسیر متعدد از قرآن کریم و توجه جدی به پیام صریح قرآن در باب نماز اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم 90 مورد به صورت صریح به قرآن و در 900 مورد به اجزای نماز و اهمیت آن تاکید شده است که اگر به این احکام رجوع کنیم قطعا مشکلات و نارسایی‌های امروز جامعه برطرف خواهد شد.

فرماندار اردبیل به گسست تربیتی و فرهنگی نسل گذشته با نسل امروز اشاره کرد و گفت: اگر خانواده‌ها درصدد ترمیم این شکاف و گسست اعتقادی بر پایه اصیل‌ترین اندیشه‌ها و باورهای دینی و واعتقادی نباشند قطعا ما در آینده با آسیب‌ها و تهدیدهای مختلف روبه‌رو خواهیم شد.

زنجانی تنها راه ترمیم این شکاف را بازگشت به آموزه‌های دینی قرآن و نماز اعلام کرد و گفت: ما در بحث معلم و شاگردی و تربیت نسل آینده‌ساز باید به شکل عملی با رفتار و باورهای قلبی ورود پیدا کنیم چرا که تنها به گفتن نباید اکتفا کرد.

وی موثرین روش در بحث آموزش را آموزش عملی اعلام کرد و افزود: تا زمانی که معلمان، مربیان و اولیای دانش‌آموزان ما به بحث نماز و احکام الهی پایبند نبوده و زمینه‌های عملی آن را فراهم نکنند محال امر است که نسل‌‌های آینده به این اصول و اعتقادات پایبند باشند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل گفت: باید با احیای فریضه نماز به عنوان حکمی که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد به مسئولیت خطیرخود در حوزه آموزشی، پرورشی و تربیتی عمل کنیم و زمینه ساز تربیت یک نسل شایسته باشیم.

زنجانی ادامه داد: ما اگر می‌خواهیم نسل باایمان همراه با اعتقادات حقیقی بر پایه مبانی روحی، عاطفی و مهار کننده نفسیات داشته باشیم تا مرز تقوا و بی‌تقوایی را به صورت دقیق مشخص کنند باید به سمت نماز و اسرار و اعجاز آن روی بیاوریم تا بتوانیم زمینه‌ساز یک تعالی روحی و اعتقادی در نسل آینده را به وجود آوریم.

وی گفت: مخاطبان ما زمانی در این حوزه قانع خواهند شد که ما خودمان پیش‌رو در مسئله انتقال پیام و مفاهیم قرآن و نماز باشیم که در این صورت می‌توان به بسیاری از اهداف و برنامه‌ها دست پیدا کرد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر