کد خبر: 867980
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استاد حمید آرش آزاد مطالبی بسیار ارزنده و مفهومی دارند و خلاء وجودی چنین هنرمندانی را بعداً حس خواهیم کرد، گفت: برای معرفی شاعران برجسته استان باید کار کرد تا مردم و نسل حاضر و آینده با نام آنها آشنا شوند و بدانند که چنین شاعران بزرگی در استان داشته‌ایم.

سعید شبستری  با  حضور در منزل مرحوم استاد حمید آرش آزاد روزنامه‌نگار و طنزپرداز برجسته استان بابیان اینکه چنین  افرادی تا زنده هستند قدرشان را نمی‌دانند اما بعداز اینکه رفتند به فکرشان می‌افتند، اظهار داشت: استاد حمید آرش آزاد مطالبی بسیار ارزنده و مفهومی دارند و آثارشان یک کار فرهنگی و ماندگار بوده و خلاء وجودی چنین هنرمندانی را بعداً حس خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه هرکسی که قلم‌به‌دست می‌گیرد نویسنده و شاعر و طنزپرداز نیست، افزود: متأسفانه امروزه ورود افراد بدون سررشته و بدون تخصص به این عرصه باعث بی‌ارزش شدن کار افراد متخصص نیز می‌شود و فضای رسانه‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به آثار ترکی استاد حمید آرش آزاد خاطرنشان کرد: در آینده ارزش این افراد بیشتر مشخص خواهد شد با توجه به اینکه اصلی‌ترین زبان ما که ترکی بوده و متأسفانه در طول زمان برخی مسائل موجب شده اصالت خود را از دست بدهد و با زبان‌های دیگر مختلط شود، آثار ترکی ایشان باعث می‌شود تا اصالت زبان مادری حفظ‌ شده و سخنان و آداب‌ و رسوم اصیل در قالب شعر و طنز و داستان ماندگار شده و نسل به نسل منتقل شود.

وی تأکید کرد: البته هرکسی هم نمی‌تواند این کار را انجام دهد، چون کار سختی بوده و در عصر حاضر نسبت به کتاب‌های مد روز خواهان کمتری دارد اما ماندگاری و اثر و ارزش این کتاب‌ها از ده‌ها جلد کتاب منثوری که چاپ می‌رسد بیشتر است.

شبستری در ادامه با اشاره به وجود شاعرانی همچون کریمی‌مراغه‌ای در استان، گفت: شاعرانی همچون کریمی مراغه‌ای قبل از دوران انقلاب با شعرهایی در قالب طنز مشکلات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را مطرح کرده و امروز پس از سال‌ها این آثار ماندگار خواهند شد.

وی بیان کرد: این نوع کتاب‌ها هم ماندگار خواهند شد و نسل‌های آینده وقتی ببیند که چیزی ندارند دوباره به سمت چنین آثاری بازخواهند برگشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه روزنامه‌نگار و نویسنده شاید در زندگی آرامش و آسایش نداشته و در زمان خودش قدردان او نبودند اما چند نسل بعد قدر او را خواهند دانست، ادامه داد: متأسفانه امروزه بعضاً مطالبی را می‌نویسند که مشخص نیست باید بگوییم طنز است یا نه، برای هر کاری تخصص نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص معرفی شاعران برجسته استان افزود: باید برای معرفی شاعران برجسته استان همچون پروین اعتصامی باید در این راه‌کار کرد تا مردم و نسل حاضر و آینده با نام آنها آشنا شوند و بدانند که چنین شاعران بزرگی در استان داشته‌ایم.

 شبستری همچنین به نبود روزنامه قدرتمند سراسری در استان اشاره‌کرده و گفت: متأسفانه آن افرادی که باید ریسک کنند و زحمت بکشند و هزینه کنند نکرده‌اند، از زمان ورود به استان چند بار هم این مسئله در مطرح کرده‌ایم.

وی ادامه داد: البته امروز وجود فضای مجازی موجب بروز برخی دیگر از مسائل شده اما با این شرایط هیچ‌کدام جای روزنامه کاغذی را نمی‌دهد و آن جذابیتی را که روزنامه کاغذی دارد دیگر موارد ندارند، وقتی روزنامه‌های قدیمی را می‌بینیم بیشتر لذت می‌بریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: باید مطالب مستند و جذاب و به‌روز باشد و از حالت سنتی خارج شویم و بازمان حرکت کنیم، متأسفانه در اکثر صنوف به خاطر ورود افراد بدون سررشته و تخصص، مسیر توسعه مشاغل را با مشکل مواجه می‌کند.

حمید آرش آزاد جزو مفاخردوره پس از انقلاب آذربایجان هستند/امروز وجود روزنامه سراسری به آرزوی اهالی رسانه استان بدل شده

در ادامه این دیدار محمد عزیزی‌راد سرپرست خبرگزاری ایرنا و فعال رسانه‌ای استان بابیان اینکه استاد حمید آرش آزاد جزو مفاخر آذربایجان دوره پس از انقلاب هستند، اظهار داشت: آثار ایشان تفاوت‌هایی دارد و از افتخارات حوزه فرهنگ هستند که پس از انقلاب آثارشان نمود پیداکرده و جا دارد بزرگداشتی در شأن و منزلت این بزرگوار برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به نبود روزنامه‌ای قدرتمند در استان بیان کرد: امروز وجود روزنامه سراسری به آرزوی مردم و اهالی رسانه استان تبدیل‌شده است.

کارشناس حوزه مطبوعات بیان کرد: باید بر روی روزنامه سراسری سرمایه‌گذاری انجام شود و تنها به این شکل می‌توان روزنامه سراسری قدرتمندی ایجاد کرد با کمک‌های مقطعی نمی‌توان این کار را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: نویسندگان خوش‌قلمی در استان داریم اما آن همگرایی لازم برای نشر یک نشریه زیبا و قدرتمند وجود ندارد .

استاد آرش آزاد گل‌آقای آذربایجان بودند/ متأسفانه روزنامه‌داری شغل دوم افراد شده و اکثراً مدیران صاحب مدیر شده‌اند

در ادامه این دیدار وحید زینالی رئیس انجمن روزنامه‌نگاران استان، بابیان اینکه استاد حمید آرش آزاد جزو بزرگان حوزه مطبوعات در استان بودند، خاطرنشان کرد: استاد آرش آزاد گل‌آقای آذربایجان هستند و البته مطالب ایشان در گل‌آقا منتشر می‌شد.

وی در ادامه بابیان اینکه بزرگ‌ترین معضل مطبوعات در استان این است که متأسفانه روزنامه‌داری شغل دوم افراد شده و اکثراً مدیران صاحب مدیر شده‌اند و به همین خاطر دست‌به‌عصا راه می‌روند، گفت: در گذشته وضعیت بهتری داشتیم زمانی که لوگو روزنامه‌های قدیمی استان را می‌بینیم که بسیار قوی بودند اما امروز وضعیت خوبی نداریم و نمی‌دانیم چه پاسخی به آیندگان خواهیم داد.

زینالی بابیان اینکه روزنامه کاغذی در تاریخ ماندگار خواهد شد، تأکید کرد: رسانه‌های فضای مجازی قابلیت‌هایی که در روزنامه کاغذی وجود دارد را ندارند و روزی فرا خواهد رسید که دوباره مردم به سمت روزنامه‌های کاغذی سوق پیدا خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر