کد خبر: 867961
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان:
اولویت اصلی در اختصاص بودجه محلات فاقد مسجد بوده به طوری که در هر منطقه محلات محروم و کمتر برخوردار مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.

به گزارش جوان انلاین، مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان بااشاره به توسعه و ایمن سازی مساجد که از اولویت های عمرانی شهرداری اصفهان است اظهار داشت : در سال جاری توسعه و تکمیل مساجد و برقراری توازن در پراکندگی مساجد در مناطق مختلف شهری همچون سنوات قبل با جدیت بیشتر پیگیری می شود.

مسعود مهدویان فرگفت : بنابر آمارهای اعلام شده در شهر اصفهان حدود ۱۱۰۰ مسجد وحسینیه وجود دارد و این بدان معناست که تقریبا به ازای هر ۱۸۲۶ نفر شهروند اصفهانی یک مسجد بنا شده است.

وی ابرازنمود :پراکندگی این مساجد در مناطق مختلف شهری متفاوت بوده به طوری که بنا بر اعلام مسئولان شهری بیشترین تعداد در مناطق یک و ۳ و کمترین تعداد مربوط به مناطق ۵، ۶، ۷، ۸  و ۱۳ است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان دلیل این پراکندگی را مردمی بودن و محوریت خیرین در ساخت مساجد عنوان کرد و گفت: در شهر اصفهان شهروندان و خیرین بانیان اصلی ساخت و بنای مساجد هستند و به همین علت پراکندگی مساجد در مناطق شهری یکسان نبوده به طوری که به عنوان مثال در منطقه ۳ به ازای هر ۵۵۰ نفر شهروند یک مسجد بنا شده ولی در منطقه ۵ به ازای هر ۴۲۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد.

مهدویان فربه اقدامات حمایتی شهرداری اصفهان در این راستا اشاره کرد و افزود: شهرداری اصفهان طی سالیان اخیر از طریق کمیته مساعدت به توسعه، تکمیل و تعمیر مساجد بودجه قابل توجهی را به موضوع عمران، ایمن سازی و بهبود وضعیت مساجد در شهر اصفهان اختصاص داده است.

وی در ادامه اذعان داشت : در سال گذشته ۴۰۰ مسجد در شهر اصفهان به منظور ساخت، تکمیل یا تعمیر بنای خود از شهرداری اصفهان کمک های مالی دریافت کرده اند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان موضوع ایمن سازی مساجد را از اولویتهای اصلی کمیته مساعدت دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی در امور مساجد در شهر اصفهان که از سال گذشته مطرح شده و اقدامات قابل توجهی نیز در این راستا انجام پذیرفته موضوع ایمن سازی و تجهیز مساجد به ملزومات ایمنی است که در سال گذشته ۱۲۰ مسجد شهر وارد فرآیند ایمن سازی شده و ملزومات ایمن سازی از طریق سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان و با نظارت کارشناسان مربوطه در اختیار این مساجد قرار داده شده است.

مهدویان فر با اشاره به اینکه در سال ۹۶ نیز حمایتهای مالی از مساجد ادامه خواهد داشت گفت : در سال ۹۶ نیز اعتبار قابل توجهی به موضوع عمران مساجد اختصاص یافته و بر اساس ۵ شاخص جمعیت منطقه، تعداد  مساجد موجود در هر منطقه، شعاع دسترسی، قدمت مساجد و محرومیت هر منطقه این بودجه در مناطق مختلف توزیع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : اولویت اصلی در اختصاص بودجه محلات فاقد مسجد بوده به طوری که در هر منطقه محلات محروم و کمتر برخوردار مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار