کد خبر: 867951
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در جلسه کمیته تخصصی امنیت غذایی و بهداشت حرفه ای بر تأمین امنیت غذایی و رعایت بهداشت حرفه ای با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد.
رضا مسعودی فر با اشاره به عملکرد موفق کمیته های تخصصی پیشگیری از جرایم علیه محیط زیست و پیشگیری از جرایم علیه بهداشت عمومی در سالهای گذشته، ساماندهی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی و پلمپ نیروگاههای آلوده کننده هوا را از اقدامات مهم این کمیته ها اعلام کرد و از ساماندهی پسماندهای مطب های پزشکی در استان در سال 96 خبر داد.

وی گفت: امنیت غذایی و بهداشت حرفه ای از جمله موضوعاتی است که مدعی و شاکی خاصی ندارد و پیگیری چنین موضوعاتی توسط دادگستری استان در راستای صیانت از حقوق عمومی می باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان شناسایی تهدیدها و ارائه راهکارهای پیشگیرانه و در نهایت رسیدگی قضایی به موضوعات مذکور بر اساس قانون را از اهداف تشکیل کمیته های تخصصی اعلام و بر اجرای ماده 27 قانون نظام صنفی کشور تأکید کرد. 

در این جلسه مقرر شد مرکز بهداشت استان لیست مراکز تولید و عرضه مواد غذایی فاقد پروانه را اعلام کند تا در اسرع وقت پلمب شوند؛ نیز از صنفهای غذاهای خانگی، فست فودها، کباب پزها و قلیان سراها بازرسی کرده و نتایج را در جلسه بعدی اعلام کند.

همچنین مقرر شد ادارات مسئول در حوزه امنیت غذایی و بهداشت حرفه ای، اولویت های کاری، آسیبها، پیشنهادها و راهکارهای خود را اعلام کنند.

ماده 27 قانون نظام صنفی کشور: محل داير شده به‌وسيله هر شخص حقيقي يا حقوقي که پروانه کسب براي آن صادر نشده است با درخواست اتحاديه و تأييد اتاق اصناف شهرستان توسط نيروي انتظامي پلمب مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر