کد خبر: 867945
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
دبیر مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی:
دبیر مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان‌شرقی گفت: اگر در سال‌های 93 مواد مخدر به عنوان اولویت اول آسیب‌های اجتماعی بیان می‌شد در سال 95 بعد از بیکاری، طلاق، نابسامانی‌های خانوادگی به رتبه چهارم سقوط کرد،
محمد علی نصرتی  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراب اظهار داشت: پژوهش‌های موجود در خصوص مبارزه با مواد مخدر باید ما را به تخصصی کردن مداخلات هدایت نماید؛ لازم است در تاکتیک‌ها و تکنیک‌های مداخله، تجدید نظر شود؛ دیگر رویکرد قدیمی برای جمعیت امروز پاسخگو نیست، گفتمان به روز  و روش‌های جدیدی برای مبارزه لازم است.

وی افزود: امروز هنر ما پیشگیری با روش‌های علمی است مطمئنا با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد به نتایج بهتری خواهیم رسید.

نصرتی با اشاره به کسب رتبه برتر سراب در میان شهرستان استان افزود: هدف از این حضور قدردانی از خدمات ارزنده اعضای مبارزه با مواد مخدر شهرستان است که توانسته‌اند کاملا منطبق با سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، برنامه‌های پیشگیرانه را عملیاتی نمایند.

دبیر مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تحقیقات شیوع شناسی ادامه داد: شیوع شناسی که در سال‌های مختلف از جمله در سال 90 انجام گرفت استان ما رتبه 21 را با میانگین نرخ رشد 92/1در سطح کشور داشت و در سال‌های اخیر با میانگین رشد 2/1 درصد به رتبه 27 کشوری تنزل پیدا کرد و اگر در سال‌های 93 مواد مخدر به عنوان اولویت اول آسیب‌های اجتماعی بیان می‌شد در سال 95 بعد از بیکاری، طلاق، نابسامانی‌های خانوادگی به رتبه چهارم سقوط کرد، این موضوع نشات گرفته از انجام کار جهادی و اجرای برنامه‌های پیشگیری و آگاه‌سازی از اعتیاد است.

وی تصریح کرد: در کنترل مرز و افزایش کشفیات، جلوگیری از تولید مواد مخدر و ریشه کن سازی کارگاه‌های تولید شیشه به نحو احسن کار شده؛ اما به بحث درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود چندانی نشده بود؛ لذا ستاد مبارزه با مواد مخدر به این موضوع ورود جدی پیدا کرد.

سردار نصرتی با تاکید بر آموزش مهارت نه گفتن به فرزندان ادامه داد: اگر خانواده و آموزش و پرورش با همدیگر هماهنگ عمل نمایند قدم‌های مثمرثمرتری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی در دراز مدت جواب می دهد؛ نباید به وضع موجود بسنده کرد؛ باید با انتخاب روش‌های تاثیرگذار بهتر، جذاب‌تر و مفرح‌تر و استفاده از برنامه‌های فرهنگی مانند فیلم، تئاتر، جنگ شادی به مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

نصرتی ادامه داد: از جمله موضوعات مهم  صیانت از معتادان پاک شده بحث اشتغال است، باید  به بحث بیکاری و اشتغال نگاه ویژه‌ای شود و برای افراد بهبود یافته با ایجاد شغل‌های آسان و کارگاه‌های زودبازده بهانه دوباره آلوده شدن را از آنها گرفت.

وی با اشاره به پاسداشت نام و یاد شهید حججی گفت: ما به شهدا آبرو بدهکاریم، هرچقدر بیشتر در مورد این شهید فکر می‌کنم بیشتر در مقابل این کار باعظمت شرمنده می شویم، ما مدیون خون شهداء هستیم.

فرماندار شهرستان سراب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراب ضمن گرامیداشت نام و یاد آزادگان سرافراز و اهمیت مقام شامخ آزادگان با تأکید بر شناسایی عوامل درونی دخیل در اعتیاد گفت: با شناسایی سه عامل درونی و تاثیرگذار تسهیل کننده‌های اعتیاد، شتاب دهنده موضوع و عوامل بازدارنده باید به دنبال ثبتی و اصلاح وضع موجود بود.

فرماندار سراب ادامه داد: باید شیوه‌های مبارزه بومی گردد، با نگاه و ایده ابداعی و نو مبارزه فرهنگی در پیش گرفته شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراب تصریح کرد: مواد مخدر زمان و مکان نمی‌شناسد بنابراین ضرورت دارد در مورد مواد مخدر بحث و بررسی‌های بسیار انجام شود و مبارزه با مواد مخدر چیزی جز ایثار و کار جهادی نیست.

شایان ذکر است در پایان جلسه از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراب، خبرنگاران و روابط عمومی انجمن معتادان گمنام تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر