کد خبر: 867932
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
براي اولين بار از سال ۲۰۰۹، دفتر مرکزي آمار رژيم صهيونيستي گفته كه روند مهاجرت معكوس يهوديان از سرزمين‌هاي اشغالي رو به افزايش است. در چنين شرايطي، خاخام‌هاي يهودي براي مهار بحران مهاجرت از سرزمين‌هاي اشغالي، اقدامات تروريستي داعش در اروپا را يهودستيزي خوانده و از يهوديان اسپانيا خواسته‌اند به سرزمين‌هاي اشغالي مهاجرت كنند.
سه‌شنبه قبل بود كه دفتر مرکزي رژيم صهيونيستي گزارشي درباره روند مهاجرت در سال ۲۰۱۵ منتشرکرد كه بر اساس آن، تعداد کساني که سرزمين‌هاي اشغالي را براي زندگي دائم يا موقت در خارج ترک مي‌کنند رو به افزايش است، به‌طوري‌که در مقابل ورود ۸ هزار و۵۰۰ مهاجر، دست‌کم ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر فلسطين اشغالي را ترک کرده‌اند. اين آمار نشان مي‌دهد طي ۱۲ سال اخير، پس از کاهش تدريجي روند مهاجرت يهوديان به فلسطين اشغالي که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد، سال ۲۰۱۵ کمترين ميزان مهاجرت را تجربه كرده است.
كارشناسان اسرائيلي از نوعي بحران هويت در ميان ساكنان يهودي سرزمين‌هاي اشغالي صحبت مي‌كنند و آن را براي آينده اين رژيم يك خطر محسوب كرده‌اند. اوري کوهين، مديرکل طرح موسوم به «مهاجرت اسرائيلي» در اين باره مي‌گويد: «واقعيت اين است که بسياري از ساکنان اسرائيل در صورت امکان، از اين سرزمين مهاجرت مي‌کنند و اين مسئله به اين معناست که شهروندان اسرائيل وابستگي به «دولت» ندارند. اين مسئله براي ما نگران‌کننده است و ضرورت دارد همگان براي حل اين مشکل تلاش کنيم.» به گفته کوهين، نتايج نظرسنجي صورت گرفته حکايت از وجود مشکلي به نام بحران هويت و وابستگي و ارتباط با ملت و سرزمين و دولت دارد. اين مشکل در جامعه اسرائيل رو به افزايش است و خود عاملي براي ايجاد شکاف و دودستگي در آن محسوب مي‌شود. بر اساس نظرسنجي انجام شده، ۳۶درصد از يهوديان ساکن در فلسطين اشغالي به مهاجرت از اين سرزمين تمايل دارند و اكثر كساني كه مايل به مهاجرت هستند نيز جوانان بين سنين ۲۳ تا ۲۹ سال هستند، زيرا معتقدند به اين سرزمين تعلق ندارند و با مشکلات هويتي مواجه هستند. تحت چنين شرايطي، رهبران برخي يهوديان صهيونيستي در اروپا تلاش مي‌كنند ميان حوادث تروريستي اروپا با تمايلات يهودستيزي ارتباط برقرار و و يهوديان اروپا را به مهاجرت به اسرائيل تشويق كنند. ميربار هن، خاخام يهودي اسپانيايي در گفت‌وگو با رسانه يهودي جي‌تي‌اي به تازگي در واكنش به حوادث تروريستي اسپانيا گفته است: «اروپا از دست رفته و ديگر جاي زندگي براي يهوديان نيست، بنابراين آنها با خريد املاک اسرائيلي، به سرزمين‌هاي اشغالي مهاجرت کنند.» وي گفته كه اروپا از دست رفته است و نبايد اشتباه يهوديان الجزيره و ونزوئلا را تکرار کرد بلکه بايد قبل از اينکه دير شود از اين منطقه رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار