کد خبر: 867931
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
روحانی در اولين جلسه هيئت دولت دوازدهم:
رئيس‌جمهوري در اولين جلسه هيئت دولت دوازدهم، رأي مردم به دولت را مشروط به اعتدال و عمل به وعده‌ها دانست...
رئيس‌جمهوري در اولين جلسه هيئت دولت دوازدهم، رأي مردم به دولت را مشروط به اعتدال و عمل به وعده‌ها دانست و با تأكيد بر اينكه مشروعيت ما منوط به خدمت به مردم است، اظهارداشت: دولت وظيفه‌اي بالاتر از توليد و اشتغال ندارد و رشد بالا و تحول اقتصادي جز با هماهنگي و جذب سرمايه و فناوري ممكن نيست.
 
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، دكتر حسن روحاني همچنين در اين جلسه كه عصر ديروز برگزار شد، هماهنگي و هم‌افزايي دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاي مختلف و استفاده از همه ظرفيت‌هاي كشور به منظور ايجاد تحول در مسير خدمت به مردم و پيشرفت و تعالي كشور را مورد تأكيد قرار داد. روحاني با بيان اينكه دولت دوازدهم از 29 ارديبهشت تا 29 مرداد مراحل مختلفي را سپري كرده است، اظهار داشت: در 29 ارديبهشت مردم با حضور خود حماسه عظيم و بزرگي را خلق كردند كه افتخاري براي تاريخ و ملت ايران محسوب مي‌شود. البته مردم در همه انتخابات گذشته، وفاداري خود را نشان داده و حضور باشكوهي داشتند اما اين بار حضور مردم بسيار پرشورتر و باشكوه‌تر بود. رئيس‌جمهوري اضافه كرد: در انتخابات اخير همه جناح‌ها و گروه‌ها، آزادانه حرف‌ها و مطالبات خود را با صداي رسا و بلند و در برخي از شهرستان‌ها در قالب اجتماعات عظيم چند ده هزار نفري اعلام كردند. روحاني گفت: مرحله بعد از انتخابات مراسم تنفيذ و تحليف بود كه بسيار جلسه شكوهمندي شد و مي‌توان گفت كه در تاريخ تحليف‌هاي كشورمان بي‌نظير بوده است و در تاريخ سياسي كشور نظير نداشته كه 105 كشور و سازمان بين‌المللي در سطح بسيار بالا در مراسم تحليف شركت كرده باشند. رئيس‌جمهوري تصريح كرد: در شرايطي كه دشمنان قصد داشتند ما را منزوي نشان دهند، هم مردم و هم مسئولان كشورهاي جهان با حضور گسترده خود اين حرف ناصحيح انزوا را رد كردند.
   ‌
مردم چك سفيد به ما ندادند
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در روند بررسي صلاحيت وزراي كابينه دوازدهم، گفت: قواي مجريه و مقننه هر دو برآمده از اراده و رأي مردم هستند و مشروعيت سياسي و حقوقي خود را از آراي مردم اخذ مي‌كنند و ساير مقامات رده بالا نيز به طور مستقيم و غيرمستقيم از اين مشروعيت برخوردار هستند، ضمن اينكه مشروعيت ديني ما هم به اين است كه در مسير حق و اجراي فرامين خدا و خدمت به مردم حركت كنيم. رئيس‌جمهوري با تأكيد بر لزوم خدمت به مردم و جلب رضايت آنان، تصريح كرد: سعادت بسيار بزرگي است كه خداوند از امروز براي خدمت به مردم بر دوش ما قرار داده است و اگر بتوانيم حتي گرفتاري يك نفر را حل كنيم بسيار ارزشمند است، چه برسد به اينكه تصميماتي اتخاذ كنيم كه ميليون‌ها نفر از مردم احساس آرامش، رفاه و راحتي كنند.
روحاني خاطر نشان كرد: مردم با حضور باشكوه خود در روند انتخابات، مطالبات و اولويت‌هاي خود را بيان كردند و مشروعيت ما به اين است كه به خواسته بحق مردم، پاسخ صحيح و دقيق بدهيم.
 
رئيس‌جمهوري تصريح كرد: مردم چك سفيد و به صورت بدون حساب و كتاب به ما رأي ندادند. رأي مردم مشروط به اجرا و تحقق وعده‌هايي است كه داده شده است و ما مسئولان شرعاً و قانوناً موظفيم به وعده‌هاي داده شده عمل كنيم. روحاني خاطرنشان كرد: به مردم، وعده داديم كه مسير ما اعتدال و ميانه‌روي است و گفتيم كه فضا امنيتي نباشد، اما امن باشد و وعده داديم كه براي فرزندان آنان، اشتغال ايجاد خواهيم كرد و امروز موظف هستيم كه در مسير تحقق اين وعده‌ها تلاش كنيم.
 
رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه بزرگ‌ترين وظيفه دولت دوازدهم ايجاد اشتغال است، اظهار داشت: معتقدم هيچ وظيفه‌اي بالاتر از اين براي ما وجود ندارد، البته ايجاد اشتغال براي جوانان با توجه به انباشتي كه از گذشته وجود دارد، سخت و دشواري است، اما همه دستگاه‌ها بايد در اين زمينه تلاش گسترده و منسجمي را انجام دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار