کد خبر: 867921
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
رئيس كل سازمان مالياتي:
رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور گفت: رانندگان داراي يك خودرو كه در اسنپ و تپ‏سي فعال هستند، مانند دارندگان يك تاكسي، براي عملكرد سال ۱۳۹۵ از پرداخت ماليات بر درآمد خودرو معاف هستند.
به گزارش سازمان امور مالياتي، سيدكامل تقوي‌نژاد با اشاره به بندهاي قانوني مربوط به ماليات بر درآمد مشاغل خاطرنشان كرد: شركت‌ها و صاحبان مشاغل، فارغ از بستر ارائه خدمت و عرضه كالا اعم از دنياي واقعي يا فضاي مجازي در صورت كسب درآمد و سود و پس از كسر معافيت‌هاي مقرر ‌بايد براساس نرخ‌هاي مقرر در قانون ماليات پرداخت كنند و تفاوتي ميان بستر فروش و ارائه خدمات از نظر مالياتي نيست.
وي با اشاره به شتاب روزافزون تكنولوژي و استفاده از آن در زندگي روزمره افراد كه باعث شكل‎گيري كسب‌وكارهاي مختلف در فضاي مجازي با استفاده از فناوري نوين اطلاعاتي شده، عنوان داشت: قطعاً در آينده نزديك ماهيت كسب‌وكارهاي موجود دچار تغيير و تحولات بيشتري خواهد شد، بنابراين سازمان امور مالياتي كشور براي شناسايي اين نوع كسب‌وكارها و وصول ماليات عادلانه از آن برنامه‌ريزي مناسبي انجام داده است.
رئيس كل سازمان امور مالياتي كشور درخصوص بحث‌هاي پيرامون پرداخت ماليات از سوي شركت‌هاي نوپاي اسنپ و تپ‎سي خاطرنشان كرد: نكته حائز اهميت آن است كه برخلاف مواردي كه در رسانه‌ها رواج يافته ميزان ماليات صاحبان يك تاكسي و صاحبان يك وسيله نقليه (مثل پرايد، پژو و...) كه با آن به فعاليت شغلي حمل‌ونقل مسافر مي‌پردازند، براي سال 1395 صفر ريال تعيين شده كه دستورالعمل مربوطه نيز صادر و ابلاغ شده است. وي افزود: در صورتي كه يك راننده داراي يك تاكسي است يا در يك آژانس كرايه يا از طريق اسنپ و تپ‎سي به ارائه خدمت حمل‌ونقل مسافر مي‌پردازد، نبايد ماليات پرداخت كند. تقوي‌نژاد ادامه داد: در صورتي كه يك راننده داراي بيش از يك تاكسي يا وسيله نقليه باشد، تنها يك تاكسي معاف از ماليات بوده و در ازاي بقيه تاكسي‌ها يا خودروها ملزم به پرداخت ماليات بر درآمد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار