کد خبر: 867913
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
رئيس كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي:
اميدواريم مسائل فرهنگ و هنر در دوره جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سامان بهتري پيدا كند.
محمد حسين ايماني خوشخو، رئيس كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه اين كميسيون با اشاره به معرفي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: آقاي صالحي با سابقه طولاني در حوزه فرهنگ و حضور چندين ساله در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يقيناً مي‌تواند مسائل و مشكلات حوزه فرهنگ و هنر را سامان دهد. كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز آمادگي دارد در بررسي و برطرف كردن موانع و ارائه راهكار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همكاري كند.
ايماني خوشخو با تأكيد بر ضرورت فضاي آرام و امن براي فرهنگ و هنر گفت: پيگيري‌ها و هماهنگي‌هايي براي ايجاد زمينه و فضاي مناسب فعاليت هنري در نقاط گوناگون كشور انجام شده و براي احياي فعاليت و نقش پوياي برخي نهادهاي هنري مكاتباتي شده است كه اميدواريم مسئولان عالي كشور توجه جدي داشته باشند. در اين جلسه طرح نمايشگاه هنر عاشورا ارائه شد و اعضاي شورا نظرات و پيشنهادات خود را درباره اين طرح بيان كردند. ايماني‌خوشخو درباره اين طرح گفت: هنر در بسياري از موارد بستر مناسبي براي بيان مفهوم است و براي اينكه از فرهنگ عاشورا صيانت كنيم و اين فرهنگ به درستي منتقل شود، يكي از زمينه‌ها كه مي‌تواند مؤثر باشد، هنر است. فعاليت‌هاي پراكنده‌اي در حوزه هنر در زمينه عاشورا انجام مي‌شود كه مي‌تواند تجميع و هماهنگ شود. بنابراين ضرورت دارد براي ترويج فرهنگ عاشورايي، با استفاده از قابليت‌هاي هنري، ضرورت‌ها، اهداف و فعاليت‌ها به شكل نمادي در اساسنامه‌اي نوشته و تدوين و در جلسه آينده كميسيون بررسي شود.
اعضاي كميسيون هنر و معماري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين جلسه نظرات خود را درباره مسائل هنري روز و طرح نمايشگاه هنر عاشورايي بيان كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار