کد خبر: 867877
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
امروز؛آغاز كشتي فرنگي قهرماني جهان در پاريس
رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان در حالي از امروز در پاريس آغاز مي‌شود كه تيم متحول شده ايران براي قرار گرفتن در جمع تيم‌هاي برتر كاري سخت پيش‌رو دارد...
رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان در حالي از امروز در پاريس آغاز مي‌شود كه تيم متحول شده ايران براي قرار گرفتن در جمع تيم‌هاي برتر كاري سخت پيش‌رو دارد، هرچند كه شاگردان جوان و اميدوار علي اشكاني اينقدر توانمند هستند كه بتوانند دنياي كشتي را با درخشش خود متعجب كنند.
 
هرچند طي سال‌هاي گذشته اوضاع آنچنان كه بايد و شايد بر وفق فرنگي‌كاران ايران نبود، اما حالا اشكاني تيمي را جمع و جور كرده كه مي‌تواند خاطره سال‌هاي نه‌چندان دور را برايمان زنده كند، تيمي كه مي‌تواند يادآور تيم قهرمان مسابقات سال 2014 تاشكند باشد.
البته نبايد فراموش كرد كه بسياري از كشتي‌گيران حاضر در پاريس به‌رغم داشتن سوابق زياد در رقابت‌هاي بين‌المللي، براي اولين بار است كه در مسابقات قهرماني جهان شركت مي‌كنند و ناگفته پيداست كه شرايط اين رقابت‌ها متفاوت‌تر از ساير تورنمنت‌هايي است كه آنها تجربه كرده‌اند.
 
با تمام اين اوصاف وجود كشتي‌گيراني مانند سعيد عبدولي، يوسف قادريان و سعيد مصطفي صالح‌زاده مي‌تواند برگ برنده اشكاني براي كسب نتيجه مطلوب تلقي شود. نگاهي گذرا به كشتي‌گيران حاضر در فرانسه مؤيد اين است كه بايد در انتظار ارائه كشتي‌هاي خوب و نتايج در خور توجه باشيم، هرچند نتيجه‌اي كه توقع مي‌رود به دست نيايد نيز نبايد چوب انتقادات را برداشت و بر سر تيم پرانگيزه فرنگي كوبيد.
    ***
در وزن 59 كيلوگرم سال‌ها عادت به حضور بزرگاني چون حميد سوريان كرده بوديم، اما حالا جوان جوياي نامي به نام مهرداد مرداني دوبنده تيم ملي را به تن دارد، جواني كه هرچند عنوان قهرماني آسيا را يدك مي‌كشد، اما خودش خوب مي‌داند ميدان جهاني، ميدان متفاوتي است. او اين فرصت را دارد تا با نشان دادن توانمندي‌هايش ثابت كند جانشيني مناسب براي بزرگان اين وزن است و با 25 سال سن مي‌تواند چند سال خيال همه را بابت اين وزن راحت كند.
    ***
به جرئت مي‌توان گفت گمنامي محمدمراد الياسي در وزن 66 كيلوگرم برگ برنده او براي رويارويي با رقباي جهاني است، هرچند كه او در چند سال گذشته ناكامي‌هاي زيادي داشته و براي موفقيت در اين وزن برناتك كبيساپف را رودررو دارد، اما مي‌تواند با استفاده از تجربياتش حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد.
    ***
در 71 كيلوگرم هم اوضاع بي‌شباهت به 66 كيلو نيست و محمدعلي گرايي به‌طور كامل در محاصره مدعيان بزرگ اين وزن از مجارستان، آلمان و گرجستان قرار دارد. البته گرايي نيز كشتي‌گير صاحب‌عنواني است و مي‌تواند با ارائه كشتي‌هاي خوب به ويژه در شروع كار ترس و دلهره را در دل رقبا ايجاد و به موفقيت دست پيدا كند.
***
سعيد عبدولي شناخته شده‌ترين كشتي‌گير ايران در مسابقات فرانسه به حساب مي‌آيد، ستاره‌اي پرحاشيه كه هم مدال‌آوري او پرحرف و حديث است و هم وقتي در حقش جفا مي‌شود. بدون هيچ ترديدي او در 75 كيلوگرم اميد اول مدال‌آوري براي تيم اشكاني است، ولي نبايد فراموش كرد كه اين مسئله تنها در حد حدس و گمان است، چراكه همه مي‌دانند عبدولي شرايط آرماني ندارد و تنها به پشتوانه عناوين قبلي‌اش راهي فرانسه شده است.
***
در وزن 80 كيلوگرم يوسف قادريان حضور دارد كه حالا يكي از باتجربه‌هاي تيم محسوب مي‌شود. قادريان در مسابقات جهاني لاس‌وگاس صاحب مدال برنز شد و حالا اين فرصت را دارد كه با استفاده از تجربياتش در عين جواني صاحب گردن‌آويز طلا شود.
***
حسين نوري در 85 كيلوگرم قهرمان آسياست، قهرماني كه مدعي است در تمام سال‌هاي گذشته حقش براي پوشيدن دوبنده تيم ملي ضايع شده و پشت خط مانده است. مسابقات فرانسه فرصت خوب و طلايي براي او محسوب مي‌شود تا هم حرف‌هاي خود را ثابت كند و هم اشكاني را بابت اعتماد به او سرافراز كند. البته نبايد فراموش كرد كه حضور قهرمانان المپيك و جهان از مجارستان، آلمان و بلغارستان در وزن او كارش را بسيار سخت مي‌كند.
***
در وزن 98 كيلوگرم سيدمصطفي صالحي‌زاده ديگر جوان باانگيزه و ميدان‌ديده تيم ملي كشتي فرنگي حضور دارد. صالحي‌زاده در اين وزن دو، سه رقيب جدي از بلاروس، روسيه و نروژ دارد و مي‌تواند به راحتي بالا بيايد به شرط آنكه كشتي‌هايي بدون ترس ارائه كند.
***
در نهايت شهاب قوره‌جيلي در 130 كيلوگرم كه نزديك به هفت سال است در هيچ ميداني كشتي نگرفته است و البته در مسابقات كشورهاي اسلامي برنز گرفت تا به لحاظ روحي آماده‌تر شود، ولي او بايد در فرانسه از پس مدعيان بزرگ تركيه‌اي، روسي، آذربايجاني و گرجستاني برآيد، كاري سخت كه البته دور از دسترس نيست.
 رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان امروز با برگزاري رقابت‌هاي وزن‌هاي 71، 75، 85 و 98 كيلوگرم آغاز مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار