کد خبر: 867795
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
روحانی در صحن علنی مجلس:
رئیس‌جمهور گفت: ما علاوه بر خزانه خالی، صندوق‌ها را نیز خالی تحویل گرفتیم.

جوان آنلاين: حسن روحانی رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس در دفاع از وزاری پیشنهادی کابینه دوازدهم، اظهارداشت: شاهد یک کار حرفه‌ای مجلس در این دوره بودیم همیشه مجلس اصول قانونی و اخلاقی را مورد مراعات قرار می‌دهد و این بار بیشتر این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: همه نمایندگان که به عنوان موافق یا مخالف صحبت کردند کاری کارشناسانه و طبق اعتقاد و عقیده و مستندات و اطلاعاتی که داشتند صحبت کردند، جز این از مجلس شورای اسلامی توقع دیگری نیست.

روحانی تصریح کرد: دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی این ملت رشید و بزرگ را بر دوش گرفتیم همه می‌دانیم شرایط ما شرایط آسانی نیست، همه ما اطلاع داریم راه صاف و همدلی در پیش ما است و مشکلاتی که از گذشته برای همه ما باقی مانده. شما می‌دانید بودجه ما چقدر است همه بودجه ما 300 هزار میلیارد تومان است. به سازمان برنامه و بودجه هم گفتم شرایط جدید به همه اطلاع داده شود.

وی افزود: 40 میلیارد تومان در سال گذشته برای صندوق‌های بازنشستگی اختصاص گرفت در صورتی که این صندوق‌ها مربوط به دولت و بودجه هم نیست، یکبار گفتم خزانه خالی تحویل گرفتم،‌ صندوق‌های ما هم علاوه بر خزانه، خالی بود، هیچ صندوقی امروز قادر نیست به تعهداتش عمل کند.

روحانی در ادامه با اشاره به تقسیم بودجه در بخش‌های مختلف گفت: با این شرایط چیزی از بودجه باقی نمی‌ماند، ما شرایط سختی پیس رو داریم و در این شرایط در مجلس و دولت تصمیم گرفتیم از فرصتی که خدا به ما داده استفاده کرده و به مردم خدمت کنیم.  این توفیق هم بر دوش وزرا، هم معاونین و هم نمایندگان مجلس است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اینکه نمایندگان به وزرا رای اعتماد می‌دهند به معنی این است که ما با همکاری هم کار را شروع کرده‌ایم،‌ از مجلس می‌خواهیم همانطور که به وظایف نظارتی خودش به خوبی عمل می‌کند به همان اندازه به وزرا هم کمک کند، آنها را تشویق کند، وزرا نیازمند کمک‌ها مادی و معنوی نمایندگان مجلس هستند.

وی با اشاره به تلاش 5 روزه مجلس برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی افزود: در طول این مدت نکات فراوانی بیان شد،‌ از همه کسانی که دنبال موافق یا مخالف انتقاد و پیشنهادات خود را مطرح کردند ممنونیم.

روحانی ادامه داد: دولت یکبار در انتخابات برنامه خودش را به رای مستقیم مردم گذاشته است، خدا را شکر صدا و سیما هم در این دوره از مردم خواست که به برنامه رای بدهند،‌ اگر نمایندگان مجلس امروز برنامه‌های وزرا را بررسی می‌کنند و در پی آن انتقاد یا پیشنهادی دارند باید به آن توجه شود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: انشاءالله نمایندگان مجلس به هر 17 وزیر پیشنهادی رای قاطع خواهد داد تا ما کارمان را زودتر شروع کنیم. من نمی‌گویم همه وزرا بی‌نقص هستند، هیچکدام از ما بی‌نقص نیستیم اما من همه تلاشم را کردم در این راه مشورت داشتم با فراکسیون‌های سه‌گانه مجلس هم نشستیم تا توانستیم این افراد را معرفی کنیم. 

وی افزود: این افراد که به مجلس معرفی کردیم بهترین‌هایی هستند که توانستیم انتخاب کنیم. خدا را گواه می‌گیریم اگر برای هر وزارتخانه‌ای فردی توانمندتر و قوی‌تر پیدا می‌کردم لحظه‌ای تردید نمی‌کردم.

روحانی ادامه داد: رفاقت و اینکه فلان فرد از چه حزب و جناحی است برای بنده مطرح نبود،‌ دولت دوازدهم برای اصلاح‌طلبی،‌ اصولگرایی و اعتدال‌گرایی است اما به اصول، اصلاح و اعتدال توجه خواهد کرد تا آن اصول اصلاح و اعتدالی که مدنظر است بکار گیرد.

رئیس‌جمهور یادآور شد: امید ما بر این است که سریعتر کار را شروع کنیم،‌ از نمایندگان مجلس هم می‌خواهم همه مصالح و مقاصد را در کنار هم بسنجند، اگر وزیر ما موفق نشود کار خود را شروع کند باید برای آن وزارتخانه سرپرست بگذاریم و این خود به خود 3 تا 5 ماه کار را به تعویق خواهد انداخت.

وی افزود: شاید اولویت اول ما سرعت کار باشد برای اولین بار بود که مقام معظم رهبری در سخنرانی نماز عید فطر امسال تاکید کردند که هر چه سریعتر دولت معرفی شود تاکید رهبری برای این است که ما وظایف بسیار سنگینی داریم،‌ باید کشور را متحول کنیم و باید گام‌های بلندی را برداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: چه کنیم که قبل از دولت یازدهم آمار اشتغال صفر شد و همه بار به دوش دولت افتاد، ما با  توجه به نیاز کشور و برنامه ششم در بحث اشتغال عقب هستیم. با تک تک وزرا صحبت کردم و یکی از بحث‌های من با آنها مساله اشتغال بوده است.

وی افزود: برنامه دولت یازدهم امنیت، آزادی،‌‌ آ‌رامش و پشت سر آن پیشرفت است،  8 سال بیشتر تا چشم‌انداز باقی نمانده، ما باید گام‌های بیشتری را برداریم. یک زمان دری قفل شده به نام تحریم در مقابل ما بود حالا این در باز شده و همه باید به صحنه بیاییم،‌ تلاش کنیم،‌حالا دیگر موافق و مخالف این جناح و آن جناح نداریم.

ادامه دارد...

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
اتفاقا آقای روحانی اکثر وزرا را بر اساس سفارش و برخی هم آشنا بازی انتخاب شده بودند و جالب است هنوز دست از بیشتر آنها هم بر نمیدارید و طوری با مجلس رفتار میکنید که نمایندگان به اکثر آنها رای اعتماد بدهند.
مورد دوم حتما شما تا چندین سال دیگر میخواهید بگویید خزانه و صندوق خالی تحویل گرفتیم و کمبود و کسری و کار نکردن این دولت را بارها و بارها به خالی بودن خزانه بچسبانید.
با این بهانه ها که نمیشود مملکت اداره کرد آقای روحانی؟
خالی بودن خزانه و پیگیری علت آن و برگشت سرمایه به خزانه را باید از ابتدا دنبال میکردید یعنی یک گروه کوچک مختص اینکار را فعال مینمودید و تا کنون حداقل جواب میگرفتید. نه اینکه در هر سخنرانی خالی بودن صندوق و خزانه را بگید. این مورد را همه میدانند و اصل مطلب اینجاست که شما و کابینه ات چه کردید طی این دوره؟
آقای روحانی به جای بهانه تراشی رک و پوست کنده به مردم بگید برای اشتغال مردم چه کردید؟
ناشناس
|
France
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
دروغگو در لباس ... ودر صدا وسیمای بنفش شده نوبری است
مبارک باشه ماکه از رو رفتیم .....
ولی فکری برای تاریخ باید کرد!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
حتما دور بعد می خواهد بگوید درست است که خزانه و صندوق ها را خالی تحویل گرفتیم ولی هنوز جیب هایمان خالی است
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
اقای روحانی "طبق بیان شما خزانه خالی ست " صندوق ها هم خالی ست"کار ساده ای نیست " اما تعجب اورست چرا؟ اصرارداشتید با ترفند چنگ انداختن به نظام " فرصتی دوباره برای رئیس جمهور ی خو.د ایجاد کنید ؟ دل کندن از قدرت سخت ست "
اما اگر نگاه مردمی داشتید " حداقل 4سال پیشرو را با همان وزرا
و رای اعتماد فرمالیته مجلس "دولت دوازدهم را شروع نمی کردید " وزرائی که عدم کارائی لازم در 4سال قبل را " به خوبی
نشان دادند " جایگزینی برای سازمان شهرساری نداشتید؟ جایگزینی جوان تر برای وزارت نفت نداشتید ؟ بیان کردید وزرا بی نقص نیستند " ایا؟ 4سال ازمون کافی برای انتخاب بهتر
نمی توانست باشد ؟ فکر نمی کنید اگر بودجه کم دارید "لازم ست "وزرای شما کمربندشان سفت تر کنند " شاید مشگلات بیشتر از این بر سر مردم " اوار نشود؟
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
دروغ گو دشمن خداست . ولی ان شاء الله بزودی رسوا شوید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
چه جالب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خزانه رو خالی تحویل گرفته بودید حقوق های نجومی دادید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
0
رییس جمهور در این چهار گذشته چه کارنامه ای برای ارایه دارند فقط از دولت دهم یاد میشود . آن دولت تمام شد دولت شما جه کرده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار