کد خبر: 867769
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی فقدان اهلیت و تمرکز مدیریت واگذاری در تهران را مهمترین آسیب‌های اجرای اصل 44 قانون خصوصی‌سازی عنوان کرد.
حکمتعلی مظفری  در سی و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به مشکلات و آسیب‎های طرح شده در ارتباط با خصوصی‌سازی اظهار کرد: بخش صنعت و همه جامعه با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: لازم است مشکلات مربوط به خصوصی‌سازی به صورت دقیق و واقع بینانه جمع‌بندی و به تهران منعکس شود که بحثی کاملا جدی است و اگر روند فعلی در ارتباط با واگذاری‌ها ادامه یابد صنعت کشور دچار چالش جدی می‌شود و با گذشت زمان امکان رفع چالش‌های مبتلابه از بین می‌رود.

مظفری اذعان داشت: اولین آسیب فقدان اهلیت واگذار شونده است که چه بسا نشات گرفته از بحث متمرکز شدن مدیریت واگذاری در تهران است، وقتی مرکز برای تمام کشور نسخه می‌نویسد نمی‌تواند اهلیت‎ها را به درستی احصاء کند و در نتیجه افراد توانمند و متخصص دارای منابع مالی مورد نیاز مورد غفلت واقع می‌شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در این ارتباط باید به مدیریت استان‌ها اعتماد شود، ادامه داد: برخی از واحدها از حساسیت‌های اجتماعی برخوردارند که اگر در واگذاری آنها دقت نشود ممکن است تهدیدات اجتماعی و امنیتی متوجه جامعه شود.

این مسئول در عین حال متذکر شد: به نظر می‌رسد سازمان خصوصی سازی دنبال این نیست که واحدهای تولیدی ارتقاء یابند؛ چرا که معمولا وقتی واحدها به طور کامل فلج شدند و نفس‌های آخر را می‌کشند به بخش خصوصی واگذار می‌شوند و انتظار داریم بخش خصوصی این واحدها را احیا کند و هیچ مشکلی هم به وجود نیاید؛ در حالی که واحدها باید در اوج بهره‌وری خود واگذار شوند.

لازم به ذکر است بررسی پیشنهادهای کمیته کارشناسی شورا در خصوص لزوم اصلاح واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، ایرادات و چالش‌های آن، تاکید بر نظارت مستمر و ثمربخش بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی استان، پیشنهاد اصلاحی کمیته کارشناسی شورا در خصوص قانون مالیات‌های مستقیم و بررسی پیشنهادهای استفاده از ظرفیت‌های رویداد تبریز 2018 در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت از جمله مواردی بود که در جلسه  مطرح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر