کد خبر: 867766
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
رئیس اتاق بازرگانی تبریز:
رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد خصوصی‌سازی تاکنون به درستی اجرا نشده و نتایج مثبتی نداشته است.
صمد حسن‌زاده  در سی و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: سازمان خصوصی‌سازی در سال 1380 تاسیس و اساسنامه آن در سال 81 بعد از تائید شورای نگهبان ابلاغ شد.

 وی افزود: هدف از خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی واگذاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی، ارتقاء کارایی واحدهای تولیدی بخش خصوصی و کاهش حجم تصدی‌گری دولت در خدمات غیرضروی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود کشور است.

حسن‌زاده با بیان اینکه مالکیت و اداره کل صنایع بزرگ و معادن حتما باید در اختیار دولت باشد، افزود: برنامه‌های خصوصی سازی تا دوران اصلاحات به صورت دقیق و کارشناسی شده آغاز شد ولی نتیجه مثبتی نداشته و واگذاری‌ها بیشتر برای رد دیون صورت گرفته است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اوج واگذاری‎ها که در حد 12 تا 15 درصد بوده و در دولت نهم و دهم اتفاق افتاده، بیشتر به صورت واگذاری به سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصولتی و برای رفع دیون و مطالبات شرکت‎هایی بود که از دولت مطالبه داشتند.

رئیس اتاق بارگانی تبریز در عین حال خاطرنشان کرد: مواردی که در این دوران به صورت خصوصی‌سازی واقعی اتفاق افتاده در حد 2 تا 3 درصد بوده و بقیه به صورت رد دیون و پرداخت مطالبات دولت بوده است.

وی گفت: در استان آذربایجان‌شرقی چند مورد از این واگذاری‌ها صورت گرفته که همواره با مشکلاتی مواجه بودند و بر اساس آسیب‌های رخ داده و مسائل به وجود آمده دبیرخانه شورای گفت‌وگو با در نظر گرفتن اهمیت موضوع جلساتی برگزار کرده  و آسیب شناسی‌‌ایی را به عمل آورده است.

لازم به ذکر است بررسی پیشنهادهای کمیته کارشناسی شورا در خصوص لزوم اصلاح واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، ایرادات و چالش‌های آن، تاکید بر نظارت مستمر و ثمربخش بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی استان، پیشنهاد اصلاحی کمیته کارشناسی شورا در خصوص قانون مالیات‌های مستقیم و بررسی پیشنهادهای استفاده از ظرفیت‌های رویداد تبریز 2018 در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت از جمله مواردی بود که در جلسه  مطرح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر