کد خبر: 867761
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرا نادرست اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی گفت: معمولا تعدیل نیرو اولین اتفاقی است که بعد از واگذاری واحدها به بخش خصوصی می‎افتد.
میراحد حسینی  در سی و دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: واگذاری واحدها به بخش خصوصی با توجه به اهداف اصلی خود اجرایی نشده است؛ واحدها باید با لحاظ شرایط خاص، به کسانی که اهلیت دارند واگذار شوند.

وی افزود: بعد از واگذاری‌ها در واحدهای تولیدی تعدیل نیروی کار و بیکاری جوانان  رخ می‌دهد، چرا که برای چنین واحدهایی مدیرانی گمارده می‌شود که از هیچ سواد و ادبیات صنعتی برخوردار نیستند و نمی‌توانند به خوبی مدیریت کنند.

حسینی یادآور شد: در واحدهای واگذار شده شاهد به تعویق انداختن حقوق کارگران هستیم و در نهایت بعد از افزایش مشکلات واحد تولیدی به تعطیلی سوق داده می‌شود و کارگران مجبور به تجمع در مقابل استانداری می شوند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این مسائل باعث می‎شود مردم به نظام و دولت بدبین شوند؛ بنابراین نباید در چنین شرایطی واگذاری‌ها انجام شود.

 وی در عین حال خاطرنشان کرد: باید بعد از واگذاری‌ها نظارت‌های لازم جهت به بهره‌وری رسیدن واحدها و عدن تعدیل نیروی کار صورت گیرد.

لازم به ذکر است بررسی پیشنهادهای کمیته کارشناسی شورا در خصوص لزوم اصلاح واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، ایرادات و چالش‌های آن، تاکید بر نظارت مستمر و ثمربخش بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی استان، پیشنهاد اصلاحی کمیته کارشناسی شورا در خصوص قانون مالیات‌های مستقیم و بررسی پیشنهادهای استفاده از ظرفیت‌های رویداد تبریز 2018 در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت از جمله مواردی بود که در جلسه  مطرح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر