کد خبر: 867750
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
برای اولین بار درکشور انجام شد
اولین مرکز داوری دعاوی ملکی کشور در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش رئیس مرکز داوری دعاوی ملکی در مراسم افتتاح اولین مرکز داوری دعاوی ملکی کشور در ارومیه گفت: این مرکز برای حل اختلافات مردم در حوزه املاک ایجاد شده است وبسیار مرقون به صرفه تر از دادگاه است.

شاهرخ پیری صرف هزینه بسیار کم از سوی مردم وصرف زمان کمتر برای حل مشکلات خود را از جمله فواید اصلی مرکز دعاوی داوری ملکی برشمرد وگفت: رای های صادرشده درمرکز داوری دعاوی ملکی لازم الاجرا بوده وهیچ تفاوتی با رای های صادر شده در دادگاه ندارد وبعد ازصدور رای برای اجرا به اجرای احکام تحویل داده می شود.

 

وی ادامه داد: مرکز داوری باری بزرگ ازدوس قوه قضائیه برداشته وباعث شده تمامی اختلافات حوزه املاک در خود این مجموعه حل وفصل شود.

وی اظهارکرد: هدف اصلی از تشکیل چنین مرکزی حل وفصل مشکلات حوزه املاک در بین اعضای این مجموعه است وباعثافتخار است که چنین مرکزی برای اولین بار درارومیه افتتاح می شود.

وی بابیان اینکه این مرکز دارای مقولیت بسیار زیادی در سطح کشور است گفت: باعث خوشحالی است که این مرکز دارای تاییدیه اتاق بازرگانی ایران وسایر نهادهای قانونی کشور است.

معاون دادستان ارومیه گفت: مطمئنا وجود داورهای منخصص در این مرکز باعث حل بسیاری از مشکلات املاک در سطح شهر شده وتداوم این امر کمک شایانی به کاهش پرونده های ملکی در سطح شهر می کند.

نصرتی راد ادامه داد: متاسفانه پرونده های حقوقی وقضائی در ارومیه افزایش چشمگیری داشته است و افتتاح چنین مراکزی می تواند کمک زیادی به کاهش آن پرونده ها نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر