کد خبر: 867748
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
مسئولان بلندپايه سازمان ملل از کارشکني عربستان در رسيدن کمک‌هاي بشردوستانه به مردم يمن به شدت انتقاد کردند.
حملات ظالمانه عربستان و متحدانش به مردم بي‌دفاع يمن واكنش سازمان ملل را در پي داشته است. به گزارش خبرگزاري رويترز، استفان اوبراين، معاون دبيرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه جمعه شب در سخنان خود در جلسه شوراي امنيت از مخالفت يکجانبه دولت دست‌نشانده عربستان در يمن به رياست عبدربه منصور هادي و ائتلاف تحت فرماندهي سعودي عليه يمن انتقاد کرد و گفت كه آنها با ورود کشتي‌هاي حامل کمک‌هاي ضروري به بندر الحديده يمن مخالفت يا در اين زمينه وقت‌کشي زيادي مي‌کنند. اوبراين تأكيد كرد: «پافشاري ائتلاف تحت فرماندهي عربستان بر رفتن اين محموله‌هاي کمک انساني به شهر عدن و نه بندر الحديده اشتباه است.»
وي از کشورهاي عضو سازمان ملل خواست از سازوکار اين سازمان حمايت کنند که کار بازرسي محموله‌هاي تجاري ارسالي به بنادر تحت کنترل ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن را از ماه مي گذشته آغاز کرد. ائتلاف تحت فرماندهي عربستان تعدادي از جرثقيل‌هاي بندر الحديده را در حملات هوايي خود منهدم کرده است. سعودي­‌ها 5/2 سال است كه با محاصره يمن مانع از ارسال كمك‌هاي انساني به مردم جنگ‌زده يمن مي‌شوند و اين اقدام در سكوت سازمان‌هاي حقوق بشري و مدعيان دروغين غربي انجام مي­شود. از سوي ديگر پزشکان جهان تأکيد مي‌کنند که ائتلاف عربي عامل شيوع بيماري کشنده وبا در يمن است. در مقاله مشترک گروهي از پزشکان در مجله پزشکي «لانسيت» آمده است: «حملات جنگنده‌هاي ائتلاف تحت فرماندهي عربستان بيمارستان‌ها و شبکه‌هاي آب و فاضلاب يمن را ويران کرده است.»
اين پزشکان امريکا و انگليس را نيز در بروز اين وضعيت اسفبار شريک جرم دانستند و گفتند: شرکت‌هاي صنعتي امريکا و انگليس و دولت‌هاي آنها به ائتلاف تحت فرماندهي سعودي‌ها سلاح و اطلاعات جاسوسي مي‌دهند. سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده است: «موارد ابتلا به بيماري وبا در يمن از مرز نيم ميليون نفر گذشته و تاکنون حدود 2 هزار نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار