کد خبر: 867737
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
لشكر 3 هزار نفري تروريست‌ها در راه قاره سبز
قرار بود عناصر تکفيري به سوريه بروند و کار يکي از بال‌هاي مقاومت را بسازند. حالا جنگ مغلوبه شده و صادرکنندگان تروريسم گرفتار امواج برگشتي اين نوع تروريسم شده‌اند.
قرار بود عناصر تکفيري به سوريه بروند و کار يکي از بال‌هاي مقاومت را بسازند. حالا جنگ مغلوبه شده و صادرکنندگان تروريسم گرفتار امواج برگشتي اين نوع تروريسم شده‌اند. بعد از اسپانيا حالا ساير نقاط جهان هم شاهد رشته‌اي از اقدامات تروريستي كه عمدتاً در اروپا صورت گرفت، هستند. آلمان و فنلاند به همراه استراليا که اگرچه به لحاظ جغرافيايي اروپا نيست، اما به لحاظ فرهنگي و تمدني از اقمار اروپا و يکي از فرماندارهاي کل انگليس محسوب مي‌شود، سلسله حملاتي شبيه اسپانيا را به خود ديده‌اند. روس‌ها هم هزينه تروريسم‌پروري همسايه‌هاي اروپايي خود را مي‌پردازند.
 
در حالي که پليس آلمان اعلام کرد بر اثر حمله با چاقو در شهر ووپرتال در غرب اين کشور دست‌کم يک نفر کشته و يک تن ديگر زخمي شد و ضارب از محل حادثه گريخته است، پليس فنلاند هم کشته شدن دو  نفر در شهر دورگو در جنوب اين کشور در جريان حمله فردي با چاقو را حمله‌اي «تروريستي» دانسته است.
 
به گفته پليس، مهاجم که پس از تيراندازي به پايش دستگير شد، يک مراکشي ۱۸ ساله است. فنلاند پيش از اين شاهد حملات افراط‌گرايان نبوده است.  از سوي ديگر، پليس سيدني اعلام کرد راننده يک خودرو در خيابان اصلي ويکتوريا و در محله چستزوود سيدني استراليا به سمت عابران پياده رانده و آنها را زير گرفته است که طي آن شش تن در اين رخداد زخمي شده‌اند.
 
آلماني‌ها و استراليايي هنوز اين حملات را تروريستي اعلام نکرده‌اند تا شايد افکار عمومي کمتر بترسد. پليس استراليا حتي در توجيه رخداد سيدني اين اقدام را عمدي اعلام نکرده و بر اين باور است که راننده از يک بيماري رنج مي‌برده است. راننده خودرو يک مرد بوده که توسط پليس دستگير شده است.
 
پنج‌شنبه شب نيز در بارسلون اسپانيا يک خودروي ون مردم را در يکي از خيابان‌هاي اصلي زير گرفت كه به کشته شدن ۱۴ تن انجاميد. پليس اعلام کرد که حمله تروريستي بوده که اين امر نگراني از تکرار چنين حملاتي را در ديگر مناطق جهان افزايش داده است.  رئيس‌ پليس منطقه کاتالونياي اسپانيا اعلام کرد گزارشاتي مبني بر کشته شدن عامل حمله بارسلون را تأييد نمي‌کند و احتمالاً زنده و همچنان آزاد است.  اما مردي مسلح به چاقو با حمله به عابران هشت تن را در شهر نفت‌خيز سورگوت در سيبري روسيه مجروح ساخته و گفته مي‌شود مهاجم به ضرب گلوله‌ پليس کشته شده است.  گزارش‌هاي رسانه‌هاي محلي حاکي از آن است در اين حمله چند مرد نقابدار شرکت داشته‌اند. مقامات رسمي هنوز اين خبر را تأييد نکرده‌اند.  
 
به گفته‌ مقامات محلي، حال دو تن از مجروحان وخيم است. هويت فرد مهاجم هم هنوز روشن نيست. پليس به مردم گفته آرامش خود را حفظ کنند. همچنين از رسانه‌ها خواسته شده به شايعات و گمانه‌زني‌ها دامن نزنند.  سورگوت ۳۰۰ هزار تن جمعيت دارد و در 2 هزار و100 کيلومتري شرق مسکو واقع شده است. اين شهر مرکز صنايع نفتي سيبري به شمار مي‌رود.
  
لشکر ۳ هزار نفري تروريست‌ها در اروپا
خبرگزاري سوئيسي «ATS» در گزارش خود نوشت: نزديک به 3 هزار عنصر مسلح دو گروه تروريستي داعش و جبهه النصره چه بسا در آينده نه‌چندان دور به اروپا برسند.  اين خبرگزاري افزود: تعداد عناصر تروريست اروپايي داراي تابعيت‌هاي مختلف بين هزار و 200 تا 3 هزار نفر است که به اروپا بازخواهند گشت.  برپايه اين گزارش، 30 درصد از آنها به طور غيرقانوني به کشورهاي اتحاديه اروپا بازگشته‌اند يا هنگام ورود بازداشت شده‌اند زيرا مسئولان آنها را شناسايي و نقشه‌هاي آنها را قبل از اجرا کشف کرده‌اند. در بين اينها شمار زيادي زن و کودک هستند.
 
اين خبرگزاري هشدار داد: هنگام بيرون راندن کامل گروه‌هاي تروريستي (از مناطق خاورميانه)، شمار تروريست‌هايي که به کشورهاي اروپايي بازخواهند گشت، افزايش خواهد يافت.
براساس اين گزارش، بيش از 42 هزار تروريست از 120 کشور جهان بين سال‌هاي 2011 تا 2016 ميلادي به داعش پيوستند که بيش از 5 هزار نفر از آنها از کشورهاي اروپايي بلژيک، فرانسه، آلمان، انگليس، اتريش، دانمارک، فنلاند، ايتاليا، هلند، اسپانيا و سوئد هستند.
اين خبرگزاري افزود: 20 درصد از آنها در نبردها کشته شده‌اند. بين 30 تا 35 درصد به خانه‌هاي خود بازگشته‌اند و 50 درصد همچنان در سوريه و عراق هستند.  اين خبرگزاري «بازگشت تروريست‌ها را باعث نگراني شديد و رو به افزايش در اروپا» دانست زيرا آنها در حملات تروريستي سال 2015 ميلادي پاريس و سال‌هاي 2014 و 2016 ميلادي بروکسل شرکت داشته‌اند.
  
کنايه ظريف در مورد حوادث بارسلون
وزير امور خارجه كشورمان با انتشار توئيتي از رويکرد دوگانه‌اي که در قبال تروريسم وجود دارد، انتقاد کرد.  در هفته گذشته ابتدا در شهر «شارلوتزويل» ايالت ويرجينياي امريکا يکي از اعضاي گروه‌هاي نژادپرست، با خودرو دهها نفر را زير گرفت. در آن حادثه يک نفر کشته و بيش از 30 نفر زخمي شدند. 
 
چند روز بعد، در شهر بارسلون اسپانيا، خودرويي ديگر که اين بار راننده‌اش عضو گروه تروريستي داعش بود، اقدامي مشابه انجام داد. در اين حادثه نيز دهها تن کشته و زخمي شدند.  در حالي که ترامپ در مورد حادثه نخست با بي‌ميلي و با مقصر خواندن هر دو طرف درگيري‌هاي شارلوتزويل، حادثه نخست را محکوم کرد، در مورد دوم او بلافاصله با انتشار توئيتي «تروريسم اسلامي» را عامل حادثه خوانده و خواستار اقدام قاطع و نامتعارف با اين پديده شد.  ظريف بدون اشاره به نام ترامپ و اين دو حادثه، در توئيتر نوشت: «سريع در توهين به اسلام و مردد در محکوم کردن تروريسم نژادپرستانه در خانه. تروريسم به نام نژاد يا مذهب، تروريسم است و نماينده هيچ‌يک نيست.» در انتقاد از ترامپ بسياري از رسانه‌هاي امريکايي هم اتفاق نظر دارند و مي‌گويند او از بيم از دست دادن حمايت گروه‌هاي نژادپرست و جمهوريخواهان تندرو، از محکوم کردن اقدامات اعضاي اين گروه‌ها خودداري مي‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار