کد خبر: 867735
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در پي گمانه‌زني‌­ها مبني بر چرخش مقتدي صدر به سمت عربستان سعودي و موضع‌گيري عليه ايران، اما صدر گفت: روابط ما با ايران پابرجا و تاريخي است و هرگز عليه اين کشور و منافع آن نخواهيم بود.
مقتدي صدر، رهبر جريان صدر كه به خاطر سفرهايش به كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس با واكنش‌­هاي زيادي در داخل عراق و منطقه مواجه شده بود، پاسخ منتقدان را داد. به گزارش روزنامه القدس العربي، مقتدي صدر روز شنبه گفت كه همه ديدارهاي وي با مسئولان کشورهاي عربي با هماهنگي و موافقت حيدر العبادي، نخست‌وزير عراق صورت گرفته و در راستاي تقويت سياست درهاي باز کشور عراق با همسايگان منطقه‌اي و پايان دادن به التهابات و تنش‌هاست.
 
صدر همچنين تأكيد كرد، هدف از اين ديدارها پيوستن به جبهه‌اي عليه جبهه ديگر نبوده است. وي درباره مواضعش در مقابل ايران نيز اظهار داشت: «روابط ما با ايران پابرجا و تاريخي است و هرگز عليه اين کشور و منافع آن نخواهيم بود.» مقتدي صدر در هفته‌هاي اخير به كشورهاي عربستان و امارات سفر و با وليعهدهاي اين كشورها ديدار و گفت‌وگو كرد؛ چيزي كه برخي آن را نشانه‌اي از چرخش صدر به سمت عربستان و دور شدن از ايران و محور مقاومت عنوان كردند.
 
احمد الاسدي، سخنگوي بسيج مردمي عراق موسوم به «حشدالشعبي» هم درباره سفرهاي مقتدي صدر گفت: «اين هيئت از مقتدي صدر نخواسته دلايل سفرش به عربستان را توضيح دهد و اين مسئله در اصل جزو اختيارات ما نيست، اما من درباره سؤالي در خصوص ناخرسندي برخي از اين سفر صحبت کردم و گفتم برخي طرف‌ها هستند که از سفر صدر خرسند نيستند، به اين دليل که احتمالاً اطلاعات کافي ندارند براي همين نيازي به توضيح بيشتر درباره اين سفر نيست.»
 
پيش از اين شبکه الميادين به نقل از الاسدي اعلام کرده بود مقتدي صدر بايد توضيحات بيشتري درباره سفرش به عربستان بدهد. از سوي ديگر فرماندهان نظامي عراقي اعلام کردند نيروهايشان به سمت پايگاه‌هاي احداث شده در اطراف شهر تلعفر حرکت کرده‌اند تا به زودي عمليات زميني عليه داعش را آغاز کنند. به گزارش خبرگزاري رويترز، شهر تلعفر که در 80 کيلومتري غرب موصل واقع شده، مهم‌ترين شهر باقي مانده در کنترل اين گروه تروريستي در عراق محسوب مي‌شود و اکنون تحت محاصره کامل است. فرماندهان نظامي امريکايي و عراقي تعداد تندروها در اين شهر را حدود 2 هزار تن مي‌دانند و احتمالاً جنگ سختي پيش‌رو خواهند داشت، هرچند داده‌هاي اطلاعاتي در داخل شهر نشان مي‌دهد اين تروريست‌ها به دليل درگيري‌ها، بمباران هوايي و نبود کمک در حال فروپاشي هستند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
0
چیه با این حرفها راضی شدین . شماها کی هستید که با اولین کلمه عربها راضی میشین .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار