کد خبر: 867711
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
واكنش دبير جشن منتقدان به رفتار ناشايست «جعفر پناهي»
حامد جوادي
 
با توجه به حاشيه‌هايي كه در يازدهمين جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي به وجود آمد و جعفر پناهي از حضور روي سن و اهداي جايزه حسين مهدويان طفره رفت، جعفر گودرزي، دبير اين رويداد در اين‌باره واكنش نشان داد و گفت: متأسفانه برخي از اهالي سينما و رسانه، مستقل بودن را از دريچه ذهني يكسويه خود معنا مي‌كنند.
 
به گزارش «جوان» جعفر پناهي سه روز پيش در جشن موسوم به منتقدان سينماي ايران با كنايه به حسين مهدويان از وي به عنوان فيلمساز دولتي ياد كرده بود، دبير يازدهمين جشن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران به اين موضوع غيرحرفه‌اي اينگونه واكنش نشان داده و خاطرنشان كرده: «جشن انجمن منتقدان در چارچوب اهداف فرهنگي‌اش, دعوت به همدلي و تحمل يكديگر و تمرين مدارا، جدا از ديدگاه‌هاي گوناگون است. متأسفانه برخي از اهالي سينما و رسانه، مستقل بودن را از دريچه ذهني يكسويه خود معنا مي‌كنند. در يك نهاد صنفي، استقلال عمل تعريف خودش را دارد و نبايد رؤيا‌پردازي كرد.
 
نكته ديگر اينكه ما همواره سعي كرده‌ايم به آدم‌ها با سلايق مختلف سياسي زير پرچم كشور عزيزمان كه خونبهاي صدها هزار شهيد از جمله محسن حججي عزيز كه شروع جشن امسال هم مزين به نام او بود، احترام بگذاريم اما متأسفانه بعضي از همكاران سينمايي به‌رغم اينكه تجربه جشنواره‌هاي متعدد دور دنيا را دارند به بعضي بديهيات و ابتدايي‌ترين قواعد اخلاقي و حرفه‌اي سينما نيز احترام نمي‌گذارند. البته اگر بخواهيم سرك به پشت پرده بيشتر پروژه‌ها بكشيم،ردپايي از يك سرمايه‌گذار اعم از نهادهاي داخلي يا اتحاديه‌هاي بين‌المللي غربي و... در آن ديده مي‌شود، اما آنچه كه در يك جشن مطرح است حفظ حرمت‌ها و توجه به مختصات كيفي آثار منهاي پشت صحنه‌هاست. اميدوارم قبل از هر چيز احترام گذاشتن به سلايق و عقايد مختلف را ياد بگيريم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار