کد خبر: 867710
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
انتقاد بهمني از ركود سينما در دولت «تدبير و اميد»
حميد بهمني كارگردان سينما در پي انتشار آمار توليد سينماي ايران در برنامه‌هاي سيدعباس صالحي كه...
حميد بهمني كارگردان سينما در پي انتشار آمار توليد سينماي ايران در برنامه‌هاي سيدعباس صالحي كه نشان از كاهش ۳۵‌درصدي سال ۹۵ در مقايسه با سال ۹۰ دارد، گفت: خداوند توسط خود دولتمردان آقاي روحاني شعارها و وعده‌هاي فريبنده آنها را رو كرد و نشان داد كه ادعاي مديران سازمان سينمايي در زمينه رونق سينما طي چهار سال گذشته اساساً كذب بوده است.
 
كارگردان فيلم سينمايي «گلوگاه شيطان» افزود: متأسفانه دولت تدبير و اميد از زماني كه روي كار آمد به جاي اينكه با تدبير كاري كند كه جامعه روحيه‌اي اميدوار پيدا كند همه چيز را برعكس كرد و بي‌تدبيري و نااميدي را در حوزه‌هاي مختلف كشور اعم از سياسي، اقتصادي و... رواج داد و عملاً مسئولان اين دولت نتوانستند هيچ اقدام مثبتي در اين حوزه‌هاي مهم داشته باشند؛ حوزه فرهنگ و هنر هم متأسفانه از اين قاعده مستثنا نبود و ما در اين حوزه هم تنها شاهد ركود شديد بوديم.
 
وي ادامه داد: جالب است كه مديران فرهنگي دولت يازدهم اصرار داشتند با آمارهاي دروغين كه توسط رسانه‌هاي وابسته به دولت منتشر مي‌شد اينطور القا كنند كه وضعيت اين حوزه رو به پيشرفت و تعالي است و هيچ مشكلي در حوزه فرهنگ و هنر كشور ديده نمي‌شود، به عنوان مثال آنها از رشد فزاينده مخاطبان سينما خبر مي‌دادند و اين در حالي بود كه شايد در شهر تهران ما چند درصدي رشد جمعيت را شاهد بوديم اما در اغلب استان‌ها و شهرهاي كشور كه صاحب سالن سينما بودند با كاهش چشمگير و بسيار بالايي روبه‌رو شديم.
بهمني سپس با بيان اينكه خداوند حق است و نمي‌گذارد كه باطل حق را بپوشاند اظهار داشت: بنده بسيار خرسندم كه از زبان خود دولتمردان آقاي روحاني جواب ذوق‌زدگي‌هاي مدير سابق سازمان سينمايي يعني آقاي ايوبي به خوبي داده شده و ايشان با آماري كه در برنامه‌هايشان اعلام كرده‌اند نشان داده‌اند كه در دولت‌هاي نهم و دهم ما هم تعداد صندلي‌هاي بيشتري در سينما داشتيم و هم آمار توليد فيلم‌هاي سينمايي در كشور بسيار بالاتر بوده است.
 
اين فيلمساز خاطرنشان كرد: در دوران مديريت آقاي ايوبي ما تنها شاهد ارائه آمارهاي غلط از سوي سازمان سينمايي بوديم و آنها به خاطر آنكه آقاي روحاني در دولت دوازدهم بتواند كسب رأي كند اين گونه آمارها را ارائه مي‌كردند. كاهش بيش از ۳۵ درصدي توليد فيلم‌ در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ يا كاهش نزديك به ۱۰ درصدي تعداد صندلي‌هاي سالن‌هاي سينما طي اين سال‌ها مسئله‌اي نيست كه بتوان به راحتي از كنار آن عبور كرد و اين مسئولان فرهنگي دولت آقاي روحاني هستند كه بايد پاسخگوي اعمال و كردار خود باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار