کد خبر: 867705
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
بي‌پولي امان بسياري از تيم‌هاي ليگ برتري فوتبال را بريده تا جايي كه حتي تا مرز انحلال و حذف از گردونه مسابقات هم پيش رفته‌اند.
شيوا نوروزي
شيوا نوروزي
 
بي‌پولي امان بسياري از تيم‌هاي ليگ برتري فوتبال را بريده تا جايي كه حتي تا مرز انحلال و حذف از گردونه مسابقات هم پيش رفته‌اند. با اين حال هستند تيم‌هايي كه به‌رغم همه مشكلات‌شان باز هم دست از خريدهاي ميلياردي برنداشته‌اند. البته ثمره اين ولخرجي‌ها چيزي نبوده جز نتايج ضعيف، ناكامي و نگران كردن هواداران. در حالي كه رقباي ديگر با حداقل هزينه خوش درخشيده‌اند!
 
جدول رده‌بندي ليگ برتر گوياي همه چيز است. در بين بالا‌نشينان جدول تيمي به چشم مي‌خورد كه تازه وارد محسوب مي‌شود و برخلاف مدعيان هميشگي خريدهاي ميلياردي نداشته و بي‌سرو صدا مشغول جمع كردن امتياز است. در حالي كه در فصل نقل و انتقالات كمترين اخبار مربوط به تيم پارس جنوبي‌جم بود، اما با گذشت چهار هفته مي‌بينيم كه همين تيم گمنام پا به پاي مدافع عنوان قهرماني حركت مي‌كند و منتظر غفلت پرسپوليس است تا صدرجدول را تصاحب كند. تا همين چند هفته پيش تيم‌هاي مدعي تمام تلاش خود را به كار گرفته بودند تا به هر شكل ممكن و به هر قيمتي كه شده بازيكنان اسم و رسم‌دار را به خدمت بگيرند. از آنجا كه ديگر خبري از تعصب و عرق به پيراهن نيست و اين مسائل به تاريخ پيوسته است و هر تيمي پول بيشتري خرج كند، فوتباليست‌هاي مطرح سر از آن تيم درمي‌آورند؛ به همين راحتي، اما نتيجه اين ولخرجي‌ها زماني مشخص مي‌شود كه فصل جديد استارت مي‌خورد.
 
آن موقع است كه معلوم مي‌شود هر تيمي چند مرده حلاج است. با گذشت چهار‌هفته از فصل هفدهم شاهد عملكرد ضعيف از چند تيم پر هزينه بوده‌ايم، درحالي كه با هزينه‌هايي به مراتب كمتر هم گرفتن اين نتايج ضعيف شدني بود. متأسفانه در بين ليگ برتري‌هاي فوتبال تعداد تيم‌هاي پرهزينه بسيار بيشتر از تيم‌هايي است كه عاقلانه و معقول بودجه در اختيار را خرج كرده‌اند. دراين بين استقلال بهترين نمونه براي مثال زدن است؛ استقلالي كه خط حمله‌اش به تنهايي نزديك به 5‌ميليارد هزينه روي دست باشگاه گذاشته تنها تيمي است كه تا به اينجاي كار فقط و فقط يك گل زده است! حتي تيم‌هايي كه پايين‌تر از آبي‌ها قرار دارند نيز حداقل سه گل به ثمر رسانده‌اند.
 
از سوي ديگر اينكه تمامي بازيكنان تازه وارد استقلال هزينه‌هاي هنگفتي را براي آبي‌ها در پي داشته‌اند، حتي آنها كه پابه سن گذاشته‌اند و به غير از استقلال هيچ تيم ديگري حاضر به بستن قرارداد ميلياردي با آنها نبوده‌است. در صورتي كه مسئولان و كادرفني پارس جم با اينكه مي‌توانستند با به خدمت گرفتن يك بازيكن به اصطلاح ستاره در رسانه‌ها سروصدا به پا كنند، اما ترجيح دادند بودجه در اختيار را منطقي‌تر از خيلي‌هاي ديگر خرج كنند. ماحصل اين حساب و كتاب را هم خيلي زود گرفتند تا جايي كه حالا مديران و مربيان استقلال و حتي تراكتورسازي و سپاهان به عملكرد پارس‌جنوبي غبطه مي‌خورند. در حالي كه خودشان هم مي‌دانند با هزينه‌هايي كمتر هم مي‌توانستند به استقبال فصل جديد بروند. آنها به خوبي به اين موضوع واقف‌اند كه فرصت دادن به جوانان با انگيزه و جوياي نام هم بودجه كمتري نياز دارد و هم نتيجه بهتري در پي خواهد داشت.
 
اوضاع زماني وخيم‌تر مي‌شود كه ليست بدهكاران آبي‌ها و ساير تيم‌هاي پرهزينه روز به روز بيشتر از قبل مي‌شود و به نظر مي‌رسد كسي به فكر تسويه حساب با بدهكاران و حل كردن اين معضل بزرگ نيست. علاوه بر نتايج دور از انتظار اين سؤال براي هواداران پيش مي‌آيد باشگاهي كه به گفته مديران بدهي بيش از 100 ميليارد دارد، چگونه و با چه مجوزي باز هم قراردادهاي ميلياردي امضا مي‌كند؟! چطور مديراني كه به خرج‌هاي نجومي خود افتخار مي‌كنند بعد از چهار‌هفته از زير بار مسئوليت شانه خالي مي‌كنند و با پيش كشيدن موضوع اخراج سرمربي افكار عمومي را منحرف كنند؟ نتايج ضعيف ادامه دارد و بدون شك بركناري كادرفني بعد از چهار بازي راهكار عملي و حرفه‌اي نيست و تنها نشان دهنده اين است كه آقايان مدير،  مسئوليت اشتباهات بزرگ و ميلياردي‌شان را نمي‌پذيرند. درخشش تيم بي‌ادعاي پارس جنوبي ثابت كرد، پول ضامن خوشبختي تيم‌هاي ليگ برتري نيست بلكه اين درايت، مديريت و تفكر حرفه‌اي است كه به مدد تيم‌ها مي‌آيد و موفقيت آنها را تضمين مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار