کد خبر: 867702
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
تغيير در صورت نتيجه نگرفتن مقابل پديده
عليرضا منصوريان روزهاي خوبي را در استقلال تجربه نمي‌كند...
سعید احمدیان
 
عليرضا منصوريان روزهاي خوبي را در استقلال تجربه نمي‌كند، عملكرد ضعيف سرمربي جوان آبي‌ها در چهار هفته گذشته از ليگ، شايعه بركناري‌اش را در صورت ادامه اين روند سر زبان‌ها انداخته، گفته مي‌شود يك سرمربي آلماني در صورتي كه منصوريان نجنبد، به نيمكت آبي‌پوشان نزديك‌تر از هميشه است، هر چند مديرعامل استقلال بيانيه‌اي در حمايت از منصوريان صادر كرده باشد!
 
يك برد، يك مساوي و دو باخت و تنها چهار امتياز كارنامه عليرضا منصوريان تا پايان هفته چهارم ليگ هفدهم است، استقلال در ليگ هفدهم روندي شبيه به ليگ شانزدهم را پيش گرفته است و با اين شرايط امتيازهاي اول فصل يكي پس از ديگري از دست مي‌دهد. آمار نشان مي‌دهد كه فرق استقلال ليگ شانزدهم و هفدهم تا بدين جاي كار تنها يك برد است، استقلال فصل گذشته تا پايان هفته چهارم با دو تساوي و دو شكست، دو امتيازي بود و در اين فصل هم با يك پيروزي، يك تساوي و دو شكست چهار امتيازي است كه به هيچ عنوان نمي‌تواند آمار خوبي براي قهرماني باشد. البته حكايت فصل جديد ليگ با فصل گذشته براي منصوريان و تيمش متفاوت است و با توجه به بازيكنان ميلياردي و گرانقيمتي كه منصوريان براي ليگ جديد به خدمت گرفته، اين مربي بهانه‌اي براي عدم نتيجه‌گيري ندارد و به نظر مي‌رسد مانند فصل گذشته اين مربي فرصت زيادي براي جبران نخواهد داشت. اعتراض هواداران استقلال در پايان بازي با سايپا كه دومين باخت در چهارمين بازي آبي‌ها را رقم زد، حالا زنگ خطر را براي سرمربي آبي‌ها به صدا در آورده است.
  
حمايت مديرعامل از منصوريان
با وجود نتايج ضعيف آبي‌ها، رضا افتخاري مديرعامل باشگاه استقلال، مانند فصل گذشته همچنان بر حمايت از مربي تيمش حتي در سخت‌ترين شرايط هم اعتقاد دارد و به همين خاطر وي در بيانيه‌اي از منصوريان حمايت كرد و هواداران را به صبر دعوت كرد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «هواداران عزيز صبور باشند، اينجانب مراقب تيم محبوبشان هستم و با شناختي كه از اعضاي تيم دارم، مطمئن هستم كادر فني و بازيكنان با تلاش مضاعف و غيرتي كه دارند، رضايتمندي شما را به دست خواهند آورد.‌» افتخاري در بخش ديگري از بيانيه‌اش آورده است: «‌روند تيمي استقلال روز به روز بهتر خواهد شد و با اضافه شدن بازيكنان مصدوم طي هفته‌هاي آينده، تيم تقويت و مطمئناً نتايج بهتري كسب خواهد كرد. هواداران عزيز توجه كنند، رقباي ما خوشحال مي‌شوند كه اتحاد و همبستگي شما در سكوها از بين برود.»
  
هيئت مديره تصميم مي‌گيرد
بر خلاف افتخاري كه به آينده استقلال نگاه مثبتي دارد، اما به نظر مي‌رسد كاسه صبر هيئت مديره در حال لبريز شدن است، در همين راستا قرار است اعضاي هيئت مديره براي بررسي نتايج استقلال در چهار هفته گذشته در هفته جاري تشكيل جلسه دهند، جلسه‌اي كه گفته مي‌شود محمد حسين قريب پس از غيبت در جلسات اخير، در اين جلسه مهم شركت خواهد كرد. حسن زماني، عضو جنجالي هيئت مديره استقلال كه در فصل جديد كمتر مصاحبه مي‌كند، جمعه شب در برنامه تلويزيوني ورزش و مردم درباره شكست يك بر صفر استقلال برابر سايپا گفت: «از طرف هيئت مديره از هواداران عذرخواهي مي‌كنم كه باعث رنجش آنها شديم. هيئت مديره از هر آنچه براي تيم لازم بود دريغ نكرد و بايد از مقام عالي وزارت ورزش هم تشكر كنم كه در اين راه كمك حال ما بود. در هفته جاري جلسه فوق‌العاده‌اي برگزار خواهيم كرد و كادر فني گزارش چهار هفته گذشته را خواهد داد و هيئت مديره تصميم لازم درباره «ادامه كار تيم» را خواهد گرفت.»
 
زماني در پاسخ به اين سؤال كه تصميم درباره «ادامه كار تيم» گرفته مي‌شود يا «ادامه كار كادرفني»، هم اينطور توضيح داد: «‌هيئت مديره قطعاً تصميم لازم را به صورت تقويت كادرفني يا به هر نحوي ديگر خواهد گرفت تا تيم از بحران خارج شود. در آخرين جلسه هيئت مديره با توجه به گزارش‌ها، از شرايط اظهار ناراحتي كرديم. برتري برابر تراكتورسازي به نوعي اين موضوع را پوشش داد اما انتظار نداشتيم تيم مقابل سايپا اين‌گونه ظاهر شود.‌»
  
مربي آلماني مي‌آيد؟
با توجه به اين نتايج به نظر مي‌رسد نتيجه بازي با پديده مي‌تواند تأثير زيادي در آينده منصوريان داشته باشد. مديران استقلال به منصوريان هشدار داده‌اند در بازي آينده بايد مقابل پديده پيروز شود. البته اين هشدار خيلي هم مستقيم به خود منصوريان داده نشده، اما حرف‌هاي اعضاي هيئت مديره نشان مي‌دهد كه آنها طاقت‌شان زياد نيست. مديران باشگاه استقلال حتي بيكار ننشسته و به دنبال گزينه خارجي ايده‌ال براي جانشيني منصوريان هستند. حتي منابع خبري نوشته‌اند يك مربي بزرگ آلماني به عنوان آلترناتيو منصوريان انتخاب شده و در صورتي كه استقلال مقابل پديده هم نتيجه نگيرد كادر فني اين تيم تغيير خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار