کد خبر: 867701
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
سيد حسين علي مؤمني
سيد حسين علي مؤمني / مشاور و روانشناس تيم ملي تكواندو
 
اهميت حضور روانشناسان كنار تيم‌هاي ورزشي اين روزها بيشتر از قبل مشخص شده است، در گذشته هم روانشناس تيم در كنار آنها حضور داشت، البته نه به اين شكل كه در هفته‌هاي پاياني اعزام تيم بر سر تمرينات بيايد. هر هفته مشاورهايي را با بازيكنان به صورت جمعي و انفرادي داشتيم. البته فدراسيون تكواندو در كنار برپايي كلاس‌هاي مشاوره كلاس‌هاي مختلف ديگري نيز برگزار كرد از جمله برگزاري كلاس خط. از اين بابت كه بازيكنان اصول خط را بدانند تا اگر بخواهند براي طرفدارانشان مطلبي بنويسند خط خوبي داشته باشند. كلاس‌هاي معاشرت نيز برگزار مي‌شد از اين جهت كه بازيكنان قابليت‌هاي بهتري را در گفت‌وگو با رسانه‌ها داشته باشند.
 
در حال حاضر ارتباط خوبي بين مشاور تيم و ورزشكاران است، البته در دوره خاصي برخي از مدال‌آوران تيم اعتقادي به مشاور نداشتند و به دليل عناويني كه با خود يدك مي‌كشند زماني براي حضور در كلاس‌هاي روانشناسي صرف نمي‌كردند. اين در شرايطي است كه بازيكن حرفه‌اي بايد از مشاور و روانشناس در كنار خود بهره ببرد. در دنياي حرفه‌اي ورزش بزرگاني مثل كريستين رونالدو از دستورات مربيان خود به شدت تمكين مي‌كند و مشاور خود را هميشه دارد. البته در حال حاضر شرايط تغيير كرده و اين جاي بسي خوشحالي است كه كادرفني بازيكنان را ملزم به حضور در كلاس‌هاي مشاوره مي‌كنند و بازيكنان نيز تمكين مي‌كنند.
 
حضور روانشناس در كنار بازيكنان و در هنگام مسابقات ضروري‌تر هم شده است و استقبال بازيكنان و كادرفني از روانشناس در اردوها بسيار بهتر از قبل شده است، براي مثال زماني به اردوي تيم ملي رفتم و درباره تكنيك نفس كشيدن براي بازيكنان مواردي را بازگو كردم. از نظر روانشناسي شيوه گام برداشتن، نفس كشيدن در مسابقات بسيار مهم است، اما در آن جلسه برخي از بازيكنان خنديدند و مي‌پرسيدند:«‌خب كه چي بدانيم چه طور نفس بكشيم؟» البته آگاهي بازيكنان كمتر بود، اما حالا شرايط بهتر شده است. كادرفني نيز اين الزام را به خوبي درك كرده است. تيمي كه قرار بود به جام رياست فدراسيون جهاني ازبكستان برود به همراه مربيان خود در كلاس‌هاي مشاوره حضور داشتند كه قابل تحسين است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار