کد خبر: 867675
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
پدر شهید اروپایی دوران دفاع مقدس «کمال کورسل» به همت امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از گذشت بیش از 30 سال مزار فرزند شهیدش را در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) زیارت کرد.
به گزارش «روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران» پدر شهید کمال کورسل در سفر یکروزه به استان قم در نخستین دیدار از مزار فرزند شهیدش با حضور در گلزار علی بن جعفر (ع) گفت: افتخار می‌کنم که فرزندم در این راه قدم گذاشته و به شهادت رسیده است. آنچه فرزندم انجام داد دفاع از اسلام بود و این مایه افتخار من و خانواده من است.
وی تأکید کرد:فرزندم ارادت خاصی به امام و جمهوری اسلامی داشت، امید است ایران مراحل سربلندی را طی کند، پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران و فائق آمدن بر دشمنانش آرزوی قلبی من است.
مدیر امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: احساس همدلی و نزدیکی بین ایثارگران در داخل و خارج از کشور وجود دارد. پدر شهید کمال کورسل وقتی فهمید میزبانش جانبازی از دوران دفاع مقدس است بسیار از این امر خرسند شد.
وی افزود: اینکه می‌گویند شهیدان زنده‌اند مصداق همین حضور است که پدر شهید گفت ما نیامدیم بلکه این فرزند شهیدم بود که ما را دعوت کرد.
سهراب تاجگردون درباره سرگذشت شهید کمال کورسل گفت: کمال کورسل در سن نوجوانی به اسلام گروید و اوایل سال 60 با آرمانهای امام آشنا شد و به ایران سفر کرد و از طریق دعای کمیل امام علی (ع) را شناخت و قبل از این سفر به مذهب شیعه روی آورد و مشغول تحصیل علوم دینی شد و در دوران دفاع مقدس با اصرار فراوان عازم جبهه شد و در عملیات مرصاد علیه منافقین به مبارزه برخاست و به مقام شهادت نائل آمد.
به منظور تکریم از پدر بزرگوار این شهید والامقام تعدادی از فرزندان شهدای دانشجو نیز در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) حضور یافتند.
آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) نیز با پدر شهید کمال کورسل دیدار کرد و در این دیدار گفت: فرزند شما در مسیر حق و حقیقت قرار گرفت و به مقام والای شهادت نائل آمد. حضور امثال شهید کمال کورسل نشانه ظرفیت عمیق جمهوری اسلامی است که امید حقیقت جویان و ظرفیتی عظیم برای حضور انسان‌های وارسته است.
آیت الله سعیدی اضافه کرد: شما توانستید با تربیت صحیح و اسلامی فرزند خویش را به ثمر رسانید و ایشان با انتخاب مسیر درست در پی تعالی بود و سرانجام نیز به مقام والای شهادت دست یافت.
وی بیان داشت: برخی از انسان‌ها در مسیر انحراف و کجروی هستند و برخی در مسیر تعالی روح و این نشان از قابلیت انسانها است، می‌توانیم با تربیت روح و جسم در مسیر رشد و کمال حرکت کنیم، حرکتی که کمال کورسل انجام داد.
پدر این شهید والامقام نیز در این دیدار که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز حضور داشت گفت: پیروزی نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها آرزوی ما است، من هم اعتقاد دارم که حضور امروز ما در اینجا از عنایت و خواسته شهید بوده است.
گفتنی است، کمال کورسل شهید اروپایی دفاع مقدس از مادری فرانسوی و پدری تونسی است که در نوجوانی به دین اسلام گروید و در جوانی به ایران سفر کرد و در جبهه حق علیه باطل به شهادت رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار