کد خبر: 867624
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
بواسطه فرسودگی بیش از 40 درصد شبکه آبرسانی روستاهای استان مرکزی در حدود 26 درصد از آب این مناطق هدر می‌رود.

یوسف عرفانی‌نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی با اعلام اين خبر گفت: فرسودگی شبکه‌های آبرسانی روستایی در استان مرکزی باعث هدررفت کمتر از 26 درصدی آب می‌شود، اما همواره برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی رفع فرسودگی‌هاست.

وی با اشاره به فرسودگی بیش از 40 درصد از شبکه‌های آبرسانی در نقاط روستایی استان مرکزی افزود: در عمده شهرستان‌های استان مرکزی همچون اراک، ساوه، خمین و شازند به دلیل اینکه تعداد روستاها بیشتری هستند و عمده تولید و توزیع آب در این مناطق انجام می‌گیرد، بیش از نیمی از شبکه‌های آبرسانی روستایی فرسوده هستند و برنامه‌های بازسازی شبکه‌های این شهرستان‌ها در اولویت قرار دارد.

عرفانی‌نسب تصریح کرد: هرساله به منظور بازسازی و اصلاح و تامین آب شبکه‌های آب روستایی اعتباراتی اختصاص می‌یابد، اما سرعت کار کم است و برای اینکه طی 2 سال بتوان کل شبکه‌های آبرسانی روستایی استان را بازسازی و اصلاح کرد به بیش از 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا سرعت کار افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی 6 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی وجود دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر شبکه توزیع و دو هزار کیلومتر شبکه انتقال است، گفت: در سال جاری بازسازی 100 کیلومتر از این شبکه در دستور کار است، البته در سال 96 در مجموع 30 میلیارد تومان اعتبار استانی برای تامین آب و بازسازی در نظر گرفته شده که هنوز تخصیص آن صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی اظهار کرد: شرکت به منظور افزایش کیفیت کار و اشراف مناسب بر وضعیت شبکه‌های آبرسانی مطالعات جامعی را در 457 روستای استان به انجام رسانده است که با تخصیص اعتبارات مکفی بازسازی شبکه‌های آبرسانی 200 روستا آغاز می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار