کد خبر: 867552
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: تاکنون 50 شرکت خارجی برای حضور در همایش شناخت ظرفیت های سرمایه گذاری این استان که در ماه آبان 96 در تهران برگزار می شود ، اعلام آمادگی کرده اند.
امیر خلیلی خواه افزود : هشت هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در سمنان با فعالان اقتصادی منعقد شده است و در این همایش تخصصی 300 شرکت تولیدی و صنعتی برای افزایش آگاهی از زیرساخت های طبیعی، معدنی و گردشگری و صنعتی شرکت می کنند.
وی اظهار داشت : در دولت دوازدهم همبستگی بسیار مطلوبی برای کاهش نرخ بیکاری وجود دارد و برگزاری همایش های سرمایه گذاری مسیری صحیح برای افزایش اشتغال در استان است.
وی اضافه کرد : بانک های عامل استان در سال گذشته برای افزایش رونق تولید و اشتغال عملکرد مطلوبی داشتند و در سال جاری نیز براساس برنامه ریزی های انجام شده این اقدامات ادامه می یابد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد : بیش از 70 درصد از تفاهم نامه سرمایه گذاری 27 هزار میلیاردی ریالی استانداری سمنان با بخش خصوصی که در 17 اسفند 94 منعقد شد در مرحله عملیاتی قرار دارد.
وی اضافه کرد : زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نواحی و شهرک های صنعتی استان فراهم است و باید دستگاه های اجرایی با تدابیر راهبردی برای افزایش اشتغال در سمنان تلاش کنند.
خلیلی خواه ادامه داد : دولت دوازدهم برای چهار سال آینده برنامه های جامعی کاهش نرخ بیکاری در سمنان در دستور کار قرار داده و باید با شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری برای اجرای این برنامه ها اقدام کرد.
 در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار