کد خبر: 867543
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
پيام شهادت محسن حججي از نگاه خطيب جمعه تهران:
پيام شهادت شهيد حججي اين است كه اگر نسل دوم و سوم در دفاع از انقلاب پرانگيزه‌تر از نسل اول نباشند، همانند آنها هستند.
به گزارش فارس، آيت‌الله سيد‌احمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نماز با اشاره به اينكه از شهادت شهيد حججي و خون پاك او باران رحمت در كشور ما باريد و كشور عطر ايثار و شهادت به خود گرفت، گفت: شهيد حججي از رويش‌هاي انقلاب اسلامي است. وي ادامه داد: به تعبير شهيد بهشتي انقلاب مثل يك قطار است كه در هر ايستگاه عده‌اي از آن پياده و عده‌اي بر آن سوار مي‌شوند و در انقلاب اسلامي نيز كساني بريدند.
 
امام جمعه موقت تهران با يادآوري اينكه شهيد حججي متولد سال 1371 بوده و نسل سوم انقلاب محسوب مي‌شود، گفت: يكي از پيام‌هاي شهادت شهيد حججي اين بود كه اگر نسل دوم و سوم انقلاب در دفاع از آن پرانگيزه‌تر از نسل اول نباشند همانند آنها هستند. وي در ادامه تصريح كرد: اين همه آوازه‌اي كه شهداي مدافع حرم دارند ناشي از اخلاص آنان است، همه عزيزند، همه نور چشم ما هستند، اگر مخلص نبودند كه هديه شهادت را به آنان نمي‌دادند، اين تجليل‌ها را شهيد حججي از اخلاص خود دارد. خاتمي با يادآوري اينكه شهيد حججي دو سال پيش به مادر خود التماس مي‌كند كه اجازه دهد تا به صف مدافعان حرم بپيوندند، گفت: از زبان شما مردم از فرماندهان رشيد سپاه اسلام به‌ويژه حاج قاسم سليماني تشكر مي‌كنم كه گفتند ما از داعش انتقام مي‌گيريم؛ آفرين! در اين عرصه شما تجلي صفت منتقم خدا هستيد. وي با ذكر اين نكته كه هرگاه سپاه مي‌گويد انتقام مي‌گيرد دشمن بايد يقين بداند كه انتقام سختي در انتظارش است، افزود: ما منتظر آنيم كه خشم و غضب و قهر خدا توسط اين بازوهاي پرتوان ايران اسلامي بر داعش جنايتكار فرود آيد.
خطيب جمعه تهران با اشاره به اينكه بسياري از هم سن و سالان شهيد حججي اعلام داشتند كه همه ما «حججي» هستيم، گفت: خون‌هاي پاك سرمايه نفيس اين كشور است و كمترين توهين به اين خون‌هاي پاك شركت در جنايات داعش است. وي ادامه داد: صاحب قلم‌ها! صاحبان سايت‌ها! صاحبان كانال‌ها! مراقب باشيد از خطوط قرمز عبور نكنيد! من از شوراي نظارت بر مطبوعات تشكر مي‌كنم كه با آنها كه توهين به اين خون‌هاي پاك نمودند برخورد كردند.
 
خاتمي در ادامه با تجليل از شهر شهيدپرور نجف‌آباد گفت: زادگاه شهيد حججي اين شهر است كه قبل از انقلاب امان ساواك را بريده بود و پس از پيروزي انقلاب هم در جبهه دفاع مقدس به تنهايي يك لشكر داشت و همچنان دارند؛ شهري كه شهيد سرلشكر كاظمي‌ها را پروريده. وي با سپاسگزاري از پدر و مادر و همسر شهيد حججي كه به خوبي نشان دادند يادگار ارزشمند شهيد هستند، بيان داشت: هفته قبل در نمازجمعه شعاري در تجليل از شهيد سربريده برخاست كه همه ما را به ياد كربلا انداخت.
‌  
فتنه‌گران را در دولت به‌كار نگيريد
خطيب جمعه تهران در بخش ديگري از خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به معرفي و بررسي صلاحيت كابينه دولت دوازدهم در مجلس گفت: دو، سه روزي است كه حس مي‌كنم نسبتاً نقدها و گفت‌وگوها درباره كابينه در مجلس سازنده بوده است و اميدواريم كه به همين زودي كابينه شكل بگيرد. وي با توصيه به وزرايي كه از مجلس رأي اعتماد مي‌گيرند جهت به كارگيري قدرت خود در مسير خدمت به مردم و معنويت و ارزش‌ها خاطرنشان كرد: از قرآن استفاده مي‌شود كه حكومت در قبال دين مسئوليت دارد.
 
 خاتمي با اشاره به اينكه عرصه كلان خدمت در اختيار وزراي منتخب آينده قرار خواهد گرفت، خطاب به آنان، گفت: به اين مردم خدمت كنيد، جناح‌مدار و حزب‌مدار نباشيد بلكه خدمت‌مدار باشيد؛ اينكه عرصه اين خدمت در اختيار شما قرار گرفته نعمت الهي است و شكر اين نعمت خدمت است. وي با يادآوري دو توصيه مقام معظم رهبري به همه دولتمردان اظهار داشت: اولين توصيه ايشان اين است كه متدينين را نرانيد و به آنان الفاظي چون تندرو و افراطي اطلاق نكنيد چرا كه روز حادثه همين‌ها به كار خواهند آمد. خطيب جمعه تهران گفت: اين نكته مهمي است كه انتخابات آزاد، انتخاباتي است كه حين و بعد انتخابات آزاد است؛ نبايد كسي كه متدين و درستكار است فقط به اين دليل كه به كانديداي رقيب رأي داده است از كار بيكار شود. به صراحت اين سخن را مي‌گويم البته نمي‌گويم كه بركنار شده يا نشده است براي آينده مي‌گويم. وي ادامه داد: دومين توصيه اين بود كه فتنه خط قرمز است و از حاميان فتنه در پست‌هاي كليدي استفاده نكنيد.
‌  
حمايت ناصحانه از دولت دوازدهم
خاتمي در ادامه با تأكيد بر اينكه دولت دوازدهم، دولتي مشروع است، گفت: همه دولت‌هاي بعد از انقلاب با تنفيذ ولايت دولت‌هاي مشروعند و ما وظيفه حمايت ناصحانه از هر سه قوه داريم، ناصحانه يعني اينكه خوبي‌ها را ببينيم و احسنت بگوييم و موارد نقد را هم سازنده نقد كنيم چرا كه اپوزيسيون دولت بودن در جمهوري اسلامي ايران جايي ندارد و هيچ‌يك از متدينين و انقلابيون در كشور ما اپوزيسيون نيستند.
‌  
امريكا خط مقدم نقض حقوق بشر
وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي خود با محكوم كردن شيعه‌كشي در افغانستان اظهار داشت: ما مسلمان‌‌كشي را در هر جاي دنيا، شيعه باشد يا سني، محكوم مي‌كنيم و از حزب‌الله شيعه لبنان و از غزه سني مذهب حمايت مي‌كنيم به اين معني كه شيعه‌كشي و سني‌كشي هر دو غلط را مي‌دانيم. خطيب نماز جمعه با تأكيد بر اينكه جناياتي كه در افغانستان عليه شيعيان صورت گرفت جگر هر مسلماني را سوزاند، گفت: 50 نفر را بي‌گناه سر بريدند و دهها و صدها نفر را اين جنايتكاران آواره كردند. خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله نژاد‌پرستان در امريكا اشاره كرد و اظهار داشت: ديديم و شنيديم كه نژادپرستان كشتند و غارت كردند و از همه عجيب‌تر اينكه رئيس‌جمهور امريكا كه بايد حافظ منافع مردم باشد اين جنايت را محكوم نكرده است؛ اگر اين زير پا گذاشتن حقوق بشر نيست پس زير پا گذاشتن بشر چيست؟
 
خاتمي با تأكيد بر اينكه امريكا در خط مقدم نقض حقوق بشر است و بايد بابت اظهارنظر درباره حقوق‌ بشر در ديگر كشورها خجالت بكشد، گفت: اين داعشي كه خود پروريدند و ماري كه خود در آستين پرورش دادند در اسپانيا جنايت مي‌كند و هنوز هم كه هنوز است شهيد عزيز ما حججي را امريكايي‌ها كشتند و اگر بشريت به‌ويژه كشورهاي اروپايي مي‌خواهند از اين بلا برهند بايد بر دولت‌هايشان فشار بياورند تا دست از حمايت‌هايشان از اين جنايتكاران بردارند. وي با يادآوري سالروز به آتش‌ كشيده شدن مسجدالاقصي در 30 مرداد 48 سال پيش و نام‌گذاري روز مسجد، گفت: بايد به اين بهانه از جنايات رژيم صهيونيستي گفته شود تا جنايات اين رژيم غاصب فراموش نشود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار