کد خبر: 867522
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
محمد كاسبي:
يكي از بزرگ‌ترين مشكلات و آسيب‌هايي كه ما در حوزه فرهنگي و هنري كشور شاهد هستيم به دليل حضور افرادي است كه...
يكي از بزرگ‌ترين مشكلات و آسيب‌هايي كه ما در حوزه فرهنگي و هنري كشور شاهد هستيم به دليل حضور افرادي است كه پاي ثابت زيرمجموعه‌هاي وزارت ارشاد بوده‌اند و هميشه به يك شكل كار كرده‌اند. اميدوارم وزير ارشاد جديد هيچ يك از زيرمجموعه‌هاي خود را از ميان چهره‌هاي تكراري انتخاب نكند.
 
محمد كاسبي، بازيگر سريال‌هاي تلويزيوني «خوش غيرت» و «خوش ركاب» گفت: تجربه تمامي اين سال‌ها ثابت كرده كه اصولاً وزراي ارشاد چندان در چگونگي امور فرهنگي و هنري كشور دخيل نيستند و اين معاونت‌هاي زيرمجموعه آنها و مشاورانشان هستند كه سياستگذاري‌ها را شكل مي‌دهند و عموماً بر اساس سلايق شخصي و ديدگاه‌هاي خودشان امور فرهنگي و هنري كشور را به پيش مي‌رانند، از اين رو ضروري است كه شخص وزير ارشاد معاوناني را انتخاب كند كه از همه نظر اصلح باشند. وي ادامه داد: ديگر تكرار بس است؛ ما تا چه زماني بايد شاهد آن باشيم كه همواره تعداد بسيار اندكي از افراد در پست‌ها و مقام‌هاي مختلف وزارت ارشاد و نهادهاي تابعه آن جا‌به‌جا مي‌شوند؟ سازمان سينمايي متأسفانه بدتر از ساير معاونت‌ها و حوزه‌هاي تابعه وزارت ارشاد است و همواره تعدادي افراد مشخص در اين سازمان حضور دارند كه پست‌هاي‌شان با هم عوض مي‌شود. ما امروزه نيازمند حضور نيروهاي جوان و خلاق با انديشه‌ها و تفكرات نو و به روز در سيستم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان سينمايي هستيم.
 
كاسبي سپس با تأكيد بر اينكه در كشور قحط‌الرجال نيامده است، اظهار داشت: سيستمي كه اينك جريان اداره امور فرهنگي و هنري كشور را در دست دارد براي اين كار پير شده و كارايي چنداني براي توسعه، رشد و ارتقاي امور فرهنگي نداشته و نمي‌تواند داشته باشد، از اين رو ضروري است كه شخص وزير ارشاد با توجه به اين نكته مهم يك پالايش اساسي و همه‌جانبه در وزارت ارشاد انجام دهد. برنده سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد براي فيلم سينمايي «پدر» خاطرنشان كرد: اگر تغييرات اساسي در چينش مديران زيرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رخ بدهد، ما مي‌توانيم به اين مطلب اميدوار باشيم كه تغييراتي مثبت به نفع تمامي حوزه‌هاي فرهنگي و هنري صورت گيرد، در غيراين صورت قطعاً شاهد تكرار مكررات و همان رويه‌هاي غلط پيشين در اين وزارتخانه خواهيم بود. وي در خاتمه اين گفت‌وگو تأكيد كرد: سينماي ايران به عنوان يكي از اركان و بخش‌هاي مهم سيستم فرهنگي و هنري كشور امروزه بيش از هر زمان ديگري نيازمند تغييرات اساسي و چشمگير است. متأسفانه ما شاهد آن هستيم كه نارضايتي سينماگران از وضعيت سينما به بالاترين حد خود در تمامي سال‌هاي پس از انقلاب رسيده و اين اتفاق بسيار ناراحت‌كننده و نگران‌كننده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار