کد خبر: 867520
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
كتاب جنجالي خاطرات نخستين پليس مهاجر ايراني انگلستان و شرح تبرئه او از دادگاه‌هاي اين كشور در قالب كتابي با عنوان «از ما نيست» منتشر شد. نشر مرواريد كتاب «از ما نيست» را شامل روايت مستندي از زندگي علي ديزايي از ايرانيان ساكن انگلستان منتشر كرد.
علي ديزايي از ايرانياني است كه در ۱۵ سالگي و در سال ۱۳۵۱ به انگلستان مهاجرت مي‌كند و تحصيلات خود را در اين كشور مي‌گذراند. وي در سال ۱۹۸۶ نخستين افسر مهاجر پليس بريتانيا مي‌شود و در سال ۲۰۰۱ در پي اتهامات شگفت و دسيسه‌هاي نژادي به دادگاه فراخوانده مي‌شود و پس از دو سال محاكمه جنجالي كه جريان برگزاري آن از پرشنونده‌ترين برنامه‌هاي راديو بي‌بي‌سي مي‌شود، در دادگاه تبرئه شده و با اين حكم ضوابط پليس بريتانيا را براي هميشه دگرگون مي‌كند.
ديزايي در جريان دادخواست پليس متروپليتن لندن به جاسوسي، كلاهبرداري در زمينه هزينه‌هاي سفر، همكاري با تجار غيرقانوني، ارتباط با فواحش و اعتياد به مواد مخدر و استروئيدها متهم كه در نهايت نيز در دادگاه از اين اتهامات تبرئه مي‌شود. جالب اينكه ديزايي پس از تبرئه در دادگاه در مقابل پيشنهاد پليس لندن مبني بر دريافت چند ميليون پوند به عنوان غرامت يا  برگشت به كار خود، برگشت به كارش را انتخاب مي‌كند و در حال حاضر نيز سرهنگ پليس در غرب لندن و مشاور حقوقي سازمان ملي پليس رنگين‌پوستان به شمار مي‌رود. اين اثر كه يكي از پرفروش‌ترين كتاب‌هاي انگلستان نيز به شمار مي‌رود به قلم ديزايي و به زبان انگليسي تأليف شده و در ايران نيز با ترجمه نگار كريمي روانه بازار شده است. نشر مرواريد اين كتاب را با قيمت ۲۶ هزار تومان منتشر كرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار