کد خبر: 867519
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پخش نماهنگ آموزشي درباره كاهش مصرف انرژي برق از شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني، تقدير مقام معظم رهبري را در پي داشت.
هادي عسگري
 
افزايش مصرف برق و لزوم صرفه‌جويي و مدیريت در مصرف انرژي برق، بحث فرهنگ‌سازي را براي تغيير الگوي مصرف برق به همراه داشته است. در همين راستا نماهنگي از شبكه‌هاي مختلف تلويزيوني پخش مي‌شود كه در آن از زبان كودكان كه آينده كشور را در اختيار خواهند داشت، از خانواده‌ها خواسته مي‌شود تا در مصرف انرژي صرفه‌جويي كنند. پخش اين نماهنگ فرهنگ‌ساز، تقدير مقام معظم رهبري را در پي داشته است.
 
رهبر انقلاب در يادداشت كوتاهي درباره اين نماهنگ نوشته‌اند: كار بسيار خوبي بود؛ هم از لحاظ محتوا و هم قالب هنري. كار خوب و تأثير‌گذاري است. از قول من تقدير شود. استفاده از ظرفيت رسانه‌ها به خصوص رسانه ملي در فرهنگ‌سازي مصرف بهينه آب، برق، گاز و ديگر خدماتي كه منابع آن محدود و لزوم صرفه‌جويي در آنها هر روز بيش از گذشته مشهود مي‌شود، مي‌تواند به تغيير الگوي مصرف بينجامد. نماهنگ صرفه‌جويي در مصرف برق، از جمله نمونه‌هاي موفقي است كه با استفاده از ايده به بيان مسئله از سوي كودكان، آنها را در صرفه‌جويي دخيل كرده و با ترغيب كودكان به توجه به الگوي مصرف منابعي مانند برق در خانه‌ها، زمينه را براي جلوگيري از هدر رفت و استفاده نامطلوب فراهم مي‌‌كند. اين نماهنگ همچنين استفاده بجايي از موسيقي براي فرهنگ‌سازي داشته است. كاركرد سرود كه از ابزار مهم موسيقايي است، پيش از اين از سوي مقام معظم رهبري تأكيد شده بود.
 
موفقيت نماهنگ كاهش مصرف برق و توجه مقام معظم رهبري به اين كليپ فرهنگي مي‌تواند زمينه‌ساز توليد نماهنگ‌هاي مشابهي براي ديگر منابع مانند «آب» و «گاز» شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار