کد خبر: 867503
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
پيگيري هفته چهارم ليگ برتر با ادامه شگفتي‌سازي پارس‌جنوبي و اولين برد تراكتور و سپاهان
ليگ برتر فوتبال يك، آخر هفته داغ‌را پشت سر گذاشت، از توقف پرسپوليس پس از سه برد متوالي در شبي كه داوري سوهان اعصاب هواداران قرمزها بود...
سعید احمدیان
 
ليگ برتر فوتبال يك، آخر هفته داغ‌را پشت سر گذاشت، از توقف پرسپوليس پس از سه برد متوالي در شبي كه داوري سوهان اعصاب هواداران قرمزها بود تا بازگشت دوباره استقلال به جاده شكست و حضور غير‌منتظره سايپا و پارس‌جنوبي در بين تيم‌هاي صدر جدولي در پايان هفته چهارم، همه اينها سبب شد تا شب‌هاي جذابي براي فوتبالي‌ها رقم بخورد.
ليگ برتر فوتبال به هفته چهارم رسيد، مسابقاتي كه از همان هفته اول ديدني و پر گل دنبال مي‌شود تا فوتبال ايران در سال پيش از جام جهاني، يك فصل پر هيجان را پيش رو داشته باشد.
  
امان از داوري
بعد از سه پيروزي، ترمز پرسپوليسي‌ها مقابل سياه‌جامگان كشيده شد، مسابقه‌اي كه پر از حاشيه و جنجال بود، از اعتراض به داوري تا شعار سكوهاي قرمزها عليه طارمي كه اشك مهاجم پرسپوليس را در رختكن در آورد. «بعضي اشتباهات از هواپيما هم قابل مشاهده است!» كنايه برانكو به سوت‌هاي داوري بازي پرسپوليس و سياه‌جامگان بود، مسابقه‌اي كه با تساوي يك – يك تمام شد، اما پر از اشتباهات داوري كه پرسپوليسي‌ها مي‌گويند نتيجه بازي را عوض كرده است: «‌البته ما دلايل زيادي داريم براي عدم رضايت از داوري؛ خيلي لحظات چالش‌برانگيز به نفع ما بود اما برخي چيزها را از توي هواپيما هم مي‌توان ديد.‌» حسين عسگري، كارشناس داوري كشورمان در اين باره گفته است: «‌خطايي كه مدافع سياه‌جامگان روي عليپور انجام داد يك خطاي واضح پنالتي بود كه داور آن را نديد. در صحنه گل سياه‌جامگان هم بازيكن اين تيم خيلي واضح توپ را با دست كنترل كرد و زمينه‌ساز گل مساوي بازي شد، اما داور هند اين بازيكن را هم نديد.»
 
تساوي پرسپوليس مقابل سياه‌جامگان به‌رغم اشتباهات داوري در حالي بود كه قرمزها در اين بازي موقعيت‌هاي زيادي براي گلزني داشتند، اما با سهل‌انگاري نتوانستند از موقعيت‌هاي به دست آمده‌شان استفاده كنند. برانكو هم در نشست خبري پس از بازي به آن اشاره كرد: «‌در اين مسابقه شاهد قانون قديمي فوتبال بوديم و مشخص شد تيمي كه از شانس‌هاي خودش استفاده نكند، يا مساوي مي‌كند يا مي‌بازد.‌» موقعيت‌هايي كه مهدي طارمي در از دست دادن آن سهم زيادي داشت تا مهاجم پرسپوليس كه متهم به پاس ندادن به منشا است، از سوي تماشاگران پرسپوليس مورد انتقاد شديد قرار بگيرد. اين شعارها سبب شد تا طارمي در رختكن بغضش شكسته شود، شعار‌هايي كه برخي مدعي هستند بي‌ارتباط با انتقادهاي طارمي از مديريت باشگاه نيست و گفته مي‌شود ليدرها از طرف باشگاه خط گرفته‌اند تا عليه شماره 9 شعار دهند!
  
دومين باخت در چهارمين بازي
ناكامي استقلال در ليگ هفدهم همچنان ادامه دارد، شاگردان منصوريان كه در سه هفته گذشته از ليگ، يك باخت، يك مساوي و يك برد كسب كرده بودند، در هفته چهارم ليگ دومين باختشان را تجربه كردند و با يك گل كه از روي نقطه پنالتي به دست آمد، مقابل سايپا يك بر صفر شكست خوردند تا منصوريان در هفته‌هاي پيش‌رو، روي لبه تيغ حركت كند، به خصوص كه پس از اين شكست، شعار «حيا كن، رها كن» از روي سكوهاي تماشاگران استقلال شنيده شد.
 
با اين حال منصوريان همچنان اميدوارانه از تيمش صحبت مي‌كند: «‌امكان ندارد تيمي تلاش كند و برنامه اصولي داشته‌باشد و نتيجه نگيرد. امكان دارد در نتيجه‌گيري فاصله بيفتد، اما در نهايت به نتيجه ختم خواهد شد. طرفداران ما در لحظاتي عصباني شدند، اما ما به هيچ وجه ناراحت نيستيم، چون كاملاً آنها را درك مي‌كنم.‌» عجيب‌تر آنكه منصوريان وعده تبديل شدن استقلال به بهترين تيم آسيا را در سال 1403 مي‌دهد: «‌اما فونداسيون اين تيم را به نحوي درست كرده‌ام كه تا سال 1402 و 1403 يكي از قدرت‌هاي آسيا خواهيم شد. در آينده روزي را مي‌بينم كه استقلال يكي از ابرقدرت‌هاي ايران و آسيا خواهد شد.»
 
البته شكست استقلال حاشيه‌هايي هم داشت و مجتبي جباري مانند تمام فصل‌هاي حضورش در استقلال، اين بار هم به هفته چهارم نرسيده، حاشيه‌هايش را استارت زد و از مشكلات مالي انتقاد كرد: «‌بازيكنان ما هنوز پولي دريافت نكرده‌اند و فكر نمي‌كنم اين حرفه‌اي باشد؛ ما در زمين بد تمرين مي‌كنيم و تا به امروز هيچ اتفاقي نيفتاده است.»
  
آشتي تراكتور و سپاهان با برد
بر خلاف استقلال و پرسپوليس، هفته چهارم به كام تيم‌هاي تراكتورسازي، پارس‌جنوبي، سپاهان و البته سايپا بود. پارس‌جنوبي شگفتي‌ساز ليگ هفدهم در حالي يك بر صفر عقب بود، دو بر يك نفت آبادان را شكست داد تا با سه‌برد و يك مساوي و 10 امتياز تنها به خاطر تفاضل گل كمتر در رده دوم قرار بگيرد. مهدي تارتار مي‌گويد: «‌بچه‌ها نشان دادند پتانسيل لازم را دارند و وقت آن رسيده كه به تيم ملي دعوت شوند.‌» سايپا هم با علي دايي در ليگ هفدهم فوق‌العاده نتيجه گرفته و اين هفته با پيروزي مقابل استقلال، 10 امتيازي شد تا آنها هم به خاطر تفاضل گل كمتر، پائين‌تر از پرسپوليس و پارس‌جنوبي، تيم سوم ليگ باشند. تراكتور هم پس از سه باخت متوالي، اين هفته توانست دو بر يك نفت تهران را شكست دهد و اولين پيروزي را ثبت كند. سپاهان هم پس از دو باخت و يك مساوي، در هفته چهارم مقابل ذوب آهن در دربي اصفهان دو بر صفر پيروز شد تا اين تيم هم اولين بردش را جشن بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار