کد خبر: 867435
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور:
مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور با بیان اینکه خاطرات جنگ باید نوشته شود، گفت: چرا که نوشتن خاطرات بعد از جنگ یک سنت است و بر این اساس قیمت و ارزش جنگ به دستمان می‌آید.
مرتضی سرهنگی در دومین شب خاطره دفاع مقدس با موضوع اسارت و آزادگان با اشاره به ایثار و فداکاری آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در اردوگاه‌های بعثی عراق اظهار داشت: برگزاری شب‌های خاطره نتایج مثبت فراوانی دارد لذا توصیه می‌شود در طول سال برگزاری آن تکرار شود.

وی افزود: حضور فرماندهان در شب خاطره که به بیان خاطرات زیبایی می‌پردازند بسیار مغتنم است زیرا کمتر شاهد مراسم‌های این چنینی هستیم.

سرهنگی اظهار داشت: بیان این گونه خاطرات بسیار جذاب است و مخاطبان همواره از آن لذت می‌برند.

چهره برتر هنر انقلاب، خاطر نشان کرد: این شیوه بیان خاطرات از گذشته در بین مردم رواج داشته و همواره خاطرات جنگ و جبهه به‌گوش کسانی که در جبهه حضور نداشتند می‌رسید.

وی با بیان اینکه 10 میلیون نامه اسیران ایرانی با خانواده‌هایشان توسط صلیب سرخ جابه جا شده است، گفت: متاسفانه این نامه‌ها در دستمان نیست و وجود ندارند و حوزه هنری با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط آنها را جمع‌آوری کند.

سرهنگی اضافه کرد: این نامه‌ها ادبیات، تاریخ، فرهنگ ایثار و فداکاری ملت ایران است و باید جمع‌آوری گردد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ رسمی کشورمان درباره خاطرات جنگ صحبت نخواهد کرد و این وظیفه بر عهده ادبیات است که آنها را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر