کد خبر: 867433
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه دوران اسارت بهترین ایام زندگیم بود، گفت:معنویت در اسارت بسیار بالاتر از جهاد علیه دشمن بود اسارت و اردوگاه موصل دانشگاه معنویت، علوم انسانی ، تجربی و عرصه‌گاه عبرت آموزی بود.
سردار غلام‌عسگر کریمیان در دومین شب خاطره دفاع مقدس با موضوع اسارت و آزادگان با اشاره به ایثار و فداکاری آزادگان در طول هشت سال دفاع مقدس و مقاومت در اردوگاه‌های بعثی عراق  اظهار داشت: معنویت در اسارت بسیار بالاتر از جهاد علیه دشمن بود، اسارت و اردوگاه موصل دانشگاه معنویت، علوم انسانی، تجربی و عرصه‌گاه عبرت آموزی بود.

وی با اشاره به روحیه بالا و مقاومت اسرا در اردوگاه‌های عراقی و به ستوه درآوردن فرماندهان بعثی خاطرنشان کرد: درست است که بچه‌های ما را عراقی‌ها به اسارت گرفته بودند اما افسران عراقی می‌گفتند ما اسیر شما هستیم، شما اسیر ما نیستید.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: قبل از امضای قطعنامه عراقی‌ها بچه‌های ما را آزار و شکنجه می‌کردند اما بعد از قبول قطعنامه به نوعی می‌خواستند فضا را تلطیف کرده و ما را به کربلا ببرند اما بچه‌های ما به خاطر حفظ عظمت ایران به اتفاق گفتند که ما به کربلا نمی‌رویم که این امر موجب تعجب افسران عراقی شد.

کریمیان ادامه داد: عراقی‌ها می‌خواستند با بردن اسرا به کربلا در تلویزیون به نفع خودشان تبلیغات کنند ‌که ما به شرط عدم بهره‌برداری سیاسی حاضر به رفتن به کربلا و نجف شدیم.

وی با بیان اینکه هنوز کربلایی‌های زیادی در راه است، گفت: وقتی از اسارت بر می‌گشتیم هم بصیرت، آگاهی، اعتقاد به مراتب افزایش پیدا کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر