کد خبر: 867418
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در بازديد و پيگيري‌هاي خبرنگار «جوان» مشخص شد
با پيگيري‌هاي خبرنگار روزنامه «جوان» درباره فعاليت شركت گروه صنعتي و پژوهشي فرهيختگان مشخص شد اين مجموعه تمامي مجوزهاي قانوني خود را جهت طرح توليدات انواع روغن‌هاي خوراكي، لبنيات، انواع روغن‌ها و آنزيم اخذ كرده است.
با پيگيري‌هاي خبرنگار روزنامه «جوان» درباره فعاليت شركت گروه صنعتي و پژوهشي فرهيختگان مشخص شد اين مجموعه تمامي مجوزهاي قانوني خود را جهت طرح توليدات انواع روغن‌هاي خوراكي، لبنيات، انواع روغن‌ها و آنزيم اخذ كرده است. به اين وسيله طرح سؤال اخذ مجوز بزرگ‌ترين پالايشگاه غلات خاورميانه كه پيش از اين در روزنامه و در قالب يك خبر طرح شده بود، منتفي اعلام شده و اميد است مجموعه توليدي مذكور در جهت توسعه توليدات خود گام‌هاي استوارتري بردارد.
 
خبرنگار «جوان» در بازديد از مجموعه بزرگ غلات زر دريافت كه هم‌اكنون در شرايط سخت كنوني اقتصادي بيش از 4 هزار نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم با اين مجموعه فعاليت دارند كه محصولات آن علاوه بر تأمين نياز بازار داخلي به خارج از كشور نيز صادر شده و ارز‌آوري براي كشور دارند.
 
گفتني است اين مجموع دانش‌بنيان با پالايش و فرآوري محصولات كشاورزي به ويژه گندم و ذرت سالانه از خروج ميلياردها دلار ارز جلوگيري مي‌كند و با فرآوري روزانه هزاران تن غلات، خوراك اوليه دهها واحد صنعتي زيردستي كنوني و آتي خود و نيز صدها واحد صنعت غذايي و دارويي كشور را پالايش و فراهم مي‌آورد.
 
پالايشگاه غلات زر با وجود مخازن (سيلوهاي) نگهداري غلات تعبيه شده در محل كارخانه (به ظرفيت يك ميليون تن) و مخازن (سيلوهاي) اختصاصي بنادر اميرآباد، نوشهر و انزلي در شمال و بندر امام خميني(ره) در جنوب كشور به صنايع مصرف‌كننده در بحث پيوستگي تأمين مواد اوليه اطمينان خاطر مي‌بخشد.
 
نخستين خروجي اين كارخانجات، شيرين‌كننده‌هاي طبيعي حاصل از ذرت همچون انواع شربت ذرت غني از فروكتوز، انواع شربت گلوكز و انواع نشاسته است.
هزينه نگهداري و انبار پايين و عدم‌اتلاف محصول طي دوره نگهداري، اقتصادي و مقرون‌به‌صرفه‌بودن در مقايسه با شكر و مشتقات ساكاروز، استفاده مؤثر از زمان، نيروي كار و انرژي به ‏دليل حذف مراحل تصفيه و پخت شكر، داشتن خلوص بسيار بالا در مقايسه با ساير قندها، عدم‌آلودگي ميكروبي و توزيع استريل (اسپتيك) آن و عدم‌انجام واكنش‏ اينورسيون و پايداري بيشتر محصول طي انبارداري از مزاياي عمومي و اقتصادي توليدات «زرفركتوز» است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار