کد خبر: 867410
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور ايثارگران:
امروز هنر سينما و فيلم مي‌تواند بهترين روش براي به تصوير كشيدن مقاومت اسرا باشد، البته ديگر زمينه‌هاي هنري نيز در بيان حقايق اسارت اثربخش هستند.
حامد جوادي
 
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور ايثارگران با بیان مطلب بالا و با اشاره به زبان گوياي هنر براي انتقال مفاهيم والاي نهفته در اسارت گفت: اصلي‌ترين هنري كه در اسارت و بعد از آن خلق شد، هنر خود آزاده‌ها بود. وجود هنرمندانه آنها بالاترين درس براي ملت است.حجت‌الاسلام انصاري به ميزان تأثير‌گذاري آثار توليد شده در موضوع اسارت اشاره كرد و بيان داشت: اظهارنظر در خصوص اينكه آثار توليد شده تا چه ميزان اثربخش بوده، سخت است. با همه تلاش‌هايي كه انجام شده براي ارائه بزرگي آزادگان و نكاتي كه مي‌تواند از سال‌هاي اسارت آنها درس باشد در كشور ما هنوز جاي كار زياد است. هنوز خاطرات بسياري از آزادگان ثبت و ضبط نشده است. يكي از وظايف متوليان فرهنگي ثبت و ضبط خاطرات است و از اين خاطرات شنيدني مي‌شود در زمينه‌هاي مختلف كار تبليغي و فرهنگي مثل نوشتن كتاب‌هاي خاطرات، رمان‌هاي خوب، ساخت فيلم‌هاي فاخر و نمايش تأثير گرفت. تا به امروز كارهايي شده است ولي خيلي از مسير ما مانده است.
 
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌در امور ايثارگران در ادامه به آثار اثر‌گذار در موضوع اسارت پرداخت و اظهار داشت: از آثار مربوط به اسارت شايد بتوان گفت دو اثر مكتوب بيشتر در جامعه ما جا افتاده است؛ يكي كتاب «دا» و ديگري خاطرات ثبت و ضبط شده از مرحوم ابوترابي است. جناب ابوترابي سيد آزادگان ما هستند، هم وجودشان در اردوگاه‌هاي عراق به آزادگان اطمينان و آرامش مي‌داد و هم برخوردهاي اخلاقي و اثرگذاري او بر كمتر آزاده‌اي است كه تأثير مثبت نگذاشته باشد. وي با اشاره به نقش حاج آقا ابوترابي در دوران اسارت گفت: آنچه شنيديم اين بود كه ايشان نقطه اتكايي براي اسرا بود كه با روحيه بالا شخصيتي آرامش‌بخش داشت و چون درس خوانده حوزه علميه بود به عنوان استاد اخلاق، همه آزادگان نسبت به ايشان احساس خوبي داشتند. مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ‌در امور ايثارگران با اشاره به نحوه شهادت شهيد حججي تصريح كرد: همه شهدا براي ما عزيز هستند اما امروز دل هر انسان آزاده‌اي كه ذره‌اي از انسانيت در وجودش هست با ديدن اين صحنه‌هاي خشني كه داعش و گروه‌هاي تكفيري در شهادت شهيد محسن حججي به وجود آوردند، جريحه‌دار مي‌شود؛جواني كه با همه خلوص براي دفاع از حريم اسلام و انسانيت مي‌رود و وقتي در چنگال خون‌آشام داعش گرفتار مي‌شود به شهادت مي‌رسد. من هم مثل هر انساني قطعاً متأثر شدم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار