کد خبر: 867408
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
برخي متعصبان و مخالفان مكتب اهل‌البيت (ع) براي مخدوش جلوه دادن شيعيان، تهمت‌ها و افتراهاي زيادي به ديدگاه و نظرات شيعيان درباره آموزه‌هاي اسلامي دين در برخي رسانه‌هاي تصويري و مكتوب وارد مي‌كنند. از اين‌رو براي رفع اين‌گونه شبهات و آشكار ساختن حقايق، ضرورت دارد كه مسائل از زواياي مختلف مورد بحث و بررسي قرار گيرد. از جمله افتراها، اين ادعاي بي‌اساس است كه شيعيان دو قرآن دارند، قرآن ظاهر و قرآن خاص و مكتوم! گاهي مي‌بينيم بر اساس همين نظريه نادرست دولت عربستان در مناسك حج از حمل قرآن به كشورش به بهانه تحريف شدن ممانعت مي‌كند.
 
بي‌ترديد مسلمانان با همه اختلاف‌هايي كه در فقه و عقايد دارند، در يك چيز با هم متحدند و آن كتاب الهي موجود ميان آنان يعني قرآن است كه بدون كوچك‌ترين تفاوت در كمي و زيادي، به عنوان اولين منبع تشريع و قانون داراي جايگاه بالا و اعتبار است و هيچ تفاوتي ندارد كه اين مصحف شريف در كجاي جهان اسلام و توسط كدام فرقه و گروه اسلامي به چاپ رسيده باشد، همگي از يك اعتبار برخوردارند زيرا قرآن خود فرموده است: (إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكرَ وَ إِنَّا لَهُ لَحافِظُونَ)؛ «ما اين قرآن را كه مايه تذكر است نازل كرديم، و ما به طور قطع آن را حفظ خواهيم كرد». (حجر: ۹)
 
چنان نيست كه قرآن عظيم‌الشأن بدون پشتوانه باشد و هركس به خود اجازه دهد از خود قرآني بسازد يا از آن بكاهد يا چيزي بر آن بيفزايد. اين چراغي است كه خداوند تبارك و تعالي آن را برافروخته و هرگز غروب و افول نخواهد داشت. اين حقيقتي انكارناپذير و مورد تأييد همه مسلمانان است. در همين راستا حجت‌السلام والمسلمين موسوي شاهرودي، عضو كميته پژوهشكده حج  در گفت‌وگو با ايسنا درباره ممنوعيت حمل قرآن از ايران به عربستان به بهانه تحريف شدن آن كه گاهي از سوي برخي از افراد مطرح مي‌شود، اظهار كرد: چنين چيزي به طور كلي مطرح نيست و آنها در ليست خود برخي از كتاب‌ها را ممنوع كرده بودند، اما قرآن به هيچ‌وجه جزو ليست‌هاي ممنوعه آنها نبوده است. وي ادامه داد: گاهي شايد برخي سربازان و افراد نادان و جاهل آنها در رابطه با بردن قرآن حجاج ما به عربستان مشكلاتي ايجاد كرده باشند، اما در كل اين ممنوعيت از سوي دولت عربستان وجود ندارد چراكه همه معتقديم قرآن يكي است. بنابراين هيچ ترديدي وجود ندارد كه ادعاي وهابيونِ مغرض مبني بر اينكه شيعه دو قرآن دارد، ادعاي بي‌اساس و تهمت ناروايي بيش نيست و كاملاً روشن و آشكار است كه شيعه جز قرآن موجود كه در دست همه مسلمانان است، قرآن ديگري در مسجدها، خانه‌ها و هيچ زاويه‌اي از زواياي زندگي خود ندارد. شيعه اگر قرآن خاص ديگري مي‌داشت، يقيناً تا كنون به‌ويژه در شرايط خاص امروز كه كوچك‌ترين چيزي از ديده‌ها پنهان نمي‌ماند، آن را به دست مي‌آوردند و مطرح مي‌كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار