کد خبر: 867388
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
اولويت‌هاي حمايت از مددجويان كميته امداد اعلام شد
رئيس مركز برنامه‌ريزي و پژوهش كميته امداد بخشي از مواد مهم حوزه حمايت و سلامت خانواده را در بودجه مصوب سال ۱۳۹۶ اين نهاد تشريح كرد.
مير‌هاشم موسوي با تأكيد بر اينكه بودجه سال 96 اين نهاد نگاه ويژه‌اي به مناطق محروم و مرزي دارد، استقرار كامل نظام نيازسنجي و توان‌سنجي مددجويان جهت افزايش اثربخشي خدمات حمايتي و توانمندسازي اقشار نيازمند را يكي از مواد بودجه امسال اعلام كرد و گفت: اين طرح اقتصادي- اجتماعي در چهار بخش متفاوت اجرا مي‌شود.
 
موسوي با اعلام اينكه اولين بخش اين طرح مربوط به توان سنجي اقتصادي و اولويت‌بندي خانواده‌هاي تحت‌حمايت بر اساس فقر است، از صدور شناسنامه بهداشت رواني و آسيب‌هاي اجتماعي به عنوان بخش ديگر طرح نيازسنجي و توان‌سنجي مددجويان نام برد و گفت: با اجراي اين طرح علاوه بر اينكه خانوارهاي تحت‌حمايت مستعد اشتغال شناسايي مي‌شوند، نيازهاي مادي و معنوي هر خانوار نيز مورد بررسي قرار مي‌‌گيرد.
 
رئيس مركز برنامه‌ريزي و پژوهش كميته امداد يكي ديگر از وظايف تعيين شده براي حوزه حمايت و سلامت خانواده كميته امداد را هماهنگي ساير حوزه‌‌هاي ذي‌ربط نسبت به شناسايي ظرفيت‌هاي درون ‌سازماني و برون ‌سازماني به منظور برون‌ سپاري امور مددكاري عنوان كرد و گفت: اين اقدام بايد به نحوي صورت گيرد كه ضمن مديريت كامل امور مددكاري، «نسبت مددجو به مددكار را به ميانگين 400 خانواده» بهبود دهد.
موسوي با اعلام اينكه حوزه حمايت و سلامت خانواده اين نهاد طبق بودجه سال 96 موظف شده است، اطلاعات خانوارهاي تحت‌پوشش بيمه اجتماعي را پالايش و بازنگري كامل كند، گفت: اين اقدام با هدف ايجاد بستر الكترونيكي مورد‌نياز به منظور فراهم آوردن امكان پيگيري نتايج بيمه اجتماعي براي اين افراد صورت مي‌گيرد.
 
 وي افزود: علت ادامه اجراي «طرح پالايش و بازنگري اطلاعات خانوارهاي تحت پوشش بيمه اجتماعي» در سال 96 به اين دليل است كه در سال 95، با اجراي طرح پالايش مددجويي بيش از 240 هزار خانوار به دلايل مختلفي از جمله اشتغال و خودكفايي، فوت فرد يا همپوشاني ايجاد شده با سازمان بهزيستي از پوشش خدمات كميته امداد خارج شده‌اند تا خدماتي كه به اين افراد ارائه مي‌شود در قالب كمك‌هاي موردي به نيازمندان ديگر اعطا شود.
 
رئيس مركز برنامه‌ريزي و پژوهش كميته امداد با اشاره به موضوع ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواري كه به دلايل مختلف همسر خود را از دست داده‌اند، از ارائه خدمتي جديد به اين قشر از مددجويان خبر داد و گفت: طبق بودجه امسال، حوزه حمايت و سلامت خانواده موظف شده است زنان سرپرست خانواري را كه ازدواج مجدد مي‌كنند به حوزه مسكن معرفي كنند تا براي مدت يك سال كمك هزينه اسكان دريافت كنند، البته در صورت فرزند‌آوري آنها، هزينه اسكان به مدت دوسال ديگر تمديد خواهد شد.
 
وي با اشاره به اينكه حوزه حمايت و سلامت خانواده كميته امداد بايد ليست دانشجويان تحت‌پوشش در دانشگاه‌هاي دولتي و غير‌دولتي را در ابتداي هر ترم به مركز برنامه‌ريزي ارائه دهد، گفت: اين حوزه طبق بودجه امسال مي‌تواند تا مبلغ 20 ميليارد ريال از كل اعتبارات فعاليت پرداخت شهريه را در قالب وام قرض‌الحسنه به دانشجويان پرداخت كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار