کد خبر: 867383
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
ادامه واكنش اهالي ورزش به شهادت محسن حججي
شهادت مظلومانه محسن حججي، نه فقط خانواده او كه همه مردم ايران را داغدار كرد و همدلي آنها را بار ديگر به رخ دنيا كشيد.
دنيا حيدري
 
شهادت مظلومانه محسن حججي، نه فقط خانواده او كه همه مردم ايران را داغدار كرد و همدلي آنها را بار ديگر به رخ دنيا كشيد. چهره معصوم اما مصمم او در آخرين تصويري كه منتشر شد، از جمله صحنه‌هاي دردناك اما غرورآفريني است كه هرگز از ذهن مردم پاك نخواهد شد. اتفاق تلخي كه طي روزهاي گذشته با واكنش‌هاي فراواني مواجه شده و در همين راستا، روز گذشته اداره كل ورزش و جوانان خوزستان مراسمي براي بزرگداشت اين شهيد برگزار كرد.
مراسم بزرگداشت شهيد مدافع حرم محسن حججي روز گذشته درحالي در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد كه عبدالله ويسي، بهروزي مكوندي، كادر فني و مديران استقلال خوزستان و پورموسوي، سرمربي فولاد خوزستان از جمله مهمانان آن بودند .
 
شهادت در راستاي اعتقادات
اگر چه شهادت حججي دل بسياري را به درد آورد، اما همانطور كه پورموسوي، سرمربي فولادي‌هاي خوزستان در مراسم بزرگداشت اين شهيد به زبان مي‌آورد، او و امثال او به دليل داشتن اعتقادات بزرگشان است كه به مقام والاي شهادت مي‌رسند: «‌با توجه به اينكه يكي از فاكتورهاي مهم ورزش اخلاق‌مداري است، وظيفه داشتيم در اين مراسم حضور يابيم تا از اين عزيزان كه در دنياي ماشيني امروز از جان و مال خود مي‌گذرند و به سمت اعتقادات خود حركت مي‌كنند قدرداني كنيم. واقعاً كار اين عزيزان ارزشمند است و كمترين كاري كه ما مي‌توانستيم انجام دهيم حضور در اين مراسم بزرگداشت بود تا ذره‌اي با خانواده اين عزيز از دست رفته همدردي كنيم. كار افرادي مثل شهيد حججي به خاطر حركت در مسير اعتقادات بزرگي است كه دارند و بايد الگوي ما و جوانان جامعه ما باشند.»
 
شهادت حججي ياد كربلا را زنده كرد
عبدالله ويسي، ‌سرمربي استقلال خوزستان نيز كه يكي از مدعوين و حاضران در اين مراسم بود، ‌در خصوص شهيد حججي و شركت در اين بزرگداشت گفت: «اين عزيزان جان خود را كف دستانشان گذاشته‌اند و در راه اين كشور تقديم كردند، آنها با تمام وجود مي‌جنگند تا پرچم ايران برافراشته باشد. اينكه ما براي حضور در مراسم اين عزيزان 10 دقيقه وقت نگذاريم كار نالايقي است. اين عزيزان جان خود را گذاشتند و ما مي‌توانيم 10 دقيقه از وقتمان را به حضور در اين مراسم‌ها اختصاص دهيم تا كار بزرگ اين عزيزان را ارج نهيم تا با خانواده آنها هم همدردي كنيم. ياد اين بزرگواران در قلب ما جاي دارد، اما بعضي از شهدا خاص هستند و حرفي در مورد آنها نمي‌توان گفت. شهيد حججي واقعاً به شكل خاصي به شهادت رسيد و همه را ياد كربلا مي‌اندازد. وظيفه داشتم به عنوان يك ورزشكار و مربي در اين مراسم حاضر شوم.»
 
قهرمانان واقعي ايران امثال شهيد حججي هستند
بسياري از ورزشكاران نيز طي روزهاي گذشته در فضاي مجازي به شهادت حججي واكنش نشان داده و با خانواده او و ملت ايران همدردي كردند. استكي، لژيونر هندبال ايران يكي از چهره‌هايي بود كه در واكنش به شهادت حججي مي‌نويسد: «‌من خودم را در حدي نمي‌دانم كه بخواهم درخصوص اين شهيد والا مقام صحبتي كنم. امثال شهيد حججي مرد هستند و امثال من فقط اداي مردها را در مي‌آوريم. وقتي آخرين تصوير منتشر شده از شهيد حججي را ديدم ناخودآگاه اشك در چشمانم جمع شد؛ چراكه در آن تصوير چهره مرد و نامرد به وضوح مشخص بود. ژن برتر را به راحتي مي‌توان تشخيص داد. خدا به خانواده اين شهيد بزرگوار صبر بدهد؛ اگر امثال محسن حججي نبودند شرايط بسيار فرق مي‌كرد و مشخص نبود چه اتفاقي براي خاك كشورمان مي‌افتاد. به نظر من قهرمان واقعي ايران همين افراد هستند و ژن‌برتر مخصوص آنها است. با وجود چنين بزرگاني نبايد به خودمان لقب ستاره بدهيم. خوشحالم كه در جايي زندگي مي‌كنم كه چنين قهرماناني دارد و مي‌توانيم به آنها افتخار كنيم. حججي رفت تا خيلي چيزها از دست نرود. اميدوارم بتوانيم از جوان عاليقدر الگو‌برداري كنيم و مانند آنها زندگي كنيم. همانطور كه در يكي از تصويرهاي طراحي شده ديدم امام حسين (ع) به استقبال اين شهيد آمده بود و من شك ندارم كه شهيد حججي در كنار اهل بيت (ع) است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار