کد خبر: 867381
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
تلاش تراكتورسازي و سپاهان براي فرار از بحران در هفته چهارم ليگ برتر
كسب دومين برد متوالي آبي‌ها مقابل سايپا مي‌تواند خيال منصوريان و هواداران را از بازگشت به بحران راحت سازد.
شیوا نوروزی
 
كسب دومين برد متوالي آبي‌ها مقابل سايپا مي‌تواند خيال منصوريان و هواداران را از بازگشت به بحران راحت سازد. بازي‌هاي هفته چهارم ليگ برتر امروز و فردا برگزار مي‌شود و ورزشگاه تختي ميزبان مهم‌ترين ديدار هفته يعني مصاف سايپا و استقلال تهران است. تراكتورسازي ته جدولي هم در تبريز اين فرصت را دارد تا اولين امتياز و اولين برد خود را در اين فصل دشت كنند. دربي اصفهان و رويارويي كرانچار و امير قلعه‌نويي نيز حساسيت‌هاي خاص خودش را دارد.
 
نتايج ضعيف دو هفته اول سرمربي استقلال را تا آستانه بركناري از سمتش پيش برد. اما برد يك بر صفر اين تيم برابر تراكتورسازان خون تازه‌اي به رگ‌هاي آبي‌ها تزريق كرد تا جايي كه به نظر مي‌رسد، شاگردان منصوريان عزم‌شان را براي جبران امتيازهاي از دست رفته جزم كرده‌اند. اين تيم فقط چهار امتياز اندوخته دارد و قرار گرفتن در رده نهم آن هم درشرايطي كه پرسپوليس با قدرت ليگ را شروع كرده و صدرنشين بلامنازع است از سوي هواداران قابل قبول محسوب نمي‌شود. سايپاي ميزبان اما برخلاف استقلال شرايط مطلوبي دارد؛ علي دايي با نارنجي‌پوشان فصل را با دو پيروزي و يك تساوي شروع كرده‌اند و حالا رده سوم جدول را در اختيار دارند.
 
مچ‌اندازي علي منصور و شهريار يكي از جذابيت‌هاي ديدار امروز به شمار مي‌رود. سرمربي استقلال كه هنوز از توهين بازيكن پيشين پرسپوليس دلخور است در نشست خبري پيش از بازي از اهميت جدال با سايپا گفت و اينكه چمن ورزشگاه تختي بازي دو تيم را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد: «مهمان سايپا هستيم. اميدوارم بازي خوب و قشنگي را شاهد باشيم. سايپا و استقلال هر دو بازي قشنگي را ارائه مي‌كنند. سايپا تيم جواني است. علي دايي تيم خوبي را آماده كرده و تيمش توازن خوبي دارد. مي‌دانيم بازي سخت و محكمي پيش روي ما است. اميدوارم بتوانيم فوتبال زيبايي را كه ارائه مي‌دهيم توسعه دهيم و قدرت فوتبال مالكانه خودمان را به حريف ديكته كنيم. البته اين امر مستلزم كيفيت چمن ورزشگاه تختي هم است.
 
مقصر ورزشگاه تختي و سازمان ليگ نيستند. متأسفانه بودجه‌اي به اين ورزشگاه نمي‌دهند تا چمنش را مثل آزادي كند. زمين آزادي هم مي‌شد مثل تختي باشد، ولي مي‌بينيد كه چقدر مراقبت مي‌كنند و آن را ترميم مي‌كنند. به نظرم مي‌ارزد كه فوتبال ما براي بهبود كيفيت فني‌اش، نگاه ويژه‌اي به تختي داشته باشد.‌» علي دايي نيز ابراز اميدواري كرد شاگردانش روند روبه رشد خود در ليگ را حفظ كنند: «بازي خيلي سنگيني را مقابل استقلال در پيش داريم. هميشه احترام خاصي براي اين تيم و هوادارانش قائل بوده‌ام. مطمئناً بازي حساسي براي هر دو تيم است. به هيچ عنوان دوست نداريم امتياز از دست دهيم. تيم جوان و خوبي را در اختيار داريم كه بازيكنانش درحال هماهنگ شدن هستند. بارسلونا هم مالكيت توپش بالا است ولي مي‌بينيم كه رئال بهتر از بارسلونا در اين سال‌ها نتيجه گرفته است. مالكيت مهم است ولي ما روي اين مسئله كار كرده‌ايم. مي‌خواهيم با يك بازي خوب سه امتياز را بگيريم. هر تيمي نقاط ضعف و قدرت دارد. ما روي نقاط ضعف و قوت استقلال كار كرده‌ايم.»
 
حساسيت در زاينده رود
فولادشهر امروز ميزبان دربي نصف جهان است؛ ذوب آهن و سپاهان هر كدام با شرايط خاص خود در اين ديدار حساس به مصاف هم مي‌روند. سبزپوشان با هدايت امير قلعه‌نويي نتايج قابل قبولي كسب كرده‌اند و فعلاً رتبه پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. منتها اوضاع زردپوشان كاملاً متفاوت است. تيم زلاتكو كرانچار با دو تساوي چهاردهم جدول است و اين نتيجه اعتراض سپاهاني را به همراه داشته‌است. تا جايي كه گفته مي‌شود مسئولان باشگاه به سرمربي كروات اولتيماتوم داده‌اند. كرانچار قبل از اين بازي به هواداران اطمينان داد براي پيروز شدن در دربي هركاري انجام مي‌دهند: «تجربه سه بازي مقابل ذوب آهن داشته‌ام كه همه آنها دربي‌هاي خوبي بوده‌اند، اما اغلب اين بازي‌ها مساوي شده است. ما به اين برد نياز داريم و خودمان را آماده رسيدن به آن مي‌كنيم. از بازيكنان انتظار دارم كه در دربي پاسخ موجهي به خواسته هواداران بدهند.‌» لي اوليويرا، سنگربان برزيلي سپاهان از بند مصدوميت رها شده و در اين بازي مي‌تواند در چارچوب قرار بگيرد.
 
آخرين فرصت گل‌محمدي؟
تراكتورسازي در تبريز ميزبان نفت بحران زده است. برخلاف انتظارات يحيي گل‌محمدي نتوانسته با تراكتورسازان نتايج خوبي را كسب كند. سرمربي سرخپوشان تبريزي كه معمولاً با تيم‌هاي شهرستاني در ليگ برتر موفق ظاهر مي‌شود با گذشت سه‌هفته نه تنها هيچ بردي كسب نكرده، بلكه تراكتورسازي در هر سه‌بازي قبل باخت را پذيرفته تا بدون امتياز قعرنشين ليگ هفدهم لقب بگيرد. بااينكه هواداران تراكتور در هفته‌هاي گذشته دست از حمايت تيم خود نكشيده‌اند، اما به نظر نمي‌رسد مسئولان باشگاه بيش از اين به گل‌محمدي فرصت دهند. در صورتي كه امروز ناكامي‌هاي تراكتورسازي به پايان نرسد، هيچ بعيد نيست يحيي گل‌محمدي اولين مربي اخراجي فصل باشد. نفت تهران با حميد درخشان به‌رغم بحران مديريتي و مالي كه از آن رنج مي‌برد، چهار امتيازي است و هيچ بعيد نيست براي تراكتورسازي هم مشكل سازشود.
 
ساير بازي‌ها
در ديگر بازي امروز پارس‌جنوبي پديده اين فصل پذيراي صنعت نفت آبادان است و قطعاً اين تيم براي گرفتن سه امتياز ديگر و كم كردن فاصله امتيازي با پرسپوليس به ميدان مي‌رود. هفته چهارم ليگ فردا با انجام سه بازي به پايان مي‌رسد؛ پديده در مشهد ميزبان استقلال خوزستان است، سپيدرود رشت با پيكان مصاف مي‌دهد و فولاد خوزستان هم با گسترش فولاد روبه رو مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار