کد خبر: 867379
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
 رئيس سنديكاي برق گفت: دولت در بخش اصلاح نظام بانكي و سرمايه‌اي ناموفق بوده است درحالي كه رتبه جهاني فضاي رقابت‌پذيري ما در جهان ۷۴ است و ضعيف‌ترين رتبه را در بازار سرمايه در سطح جهاني داريم.
به گزارش مهر، عليرضا كلاهي، رئيس سنديكاي برق ايران تنها راه برون‌رفت از وضعيت ركود اقتصادي و ورشكستگي صنعت برق كشور را فروش اعتباري مواد اوليه صنايع مختلف دانست و گفت: به جرئت مي‌توان گفت وزارت نيروي دولت يازدهم نتوانست از محل ماده ۱۲ قانون اساسي به نيكي استفاده و اعتبار كسب كند، به نحوي كه حتي در زمان بحران برق اهواز، شركتي خصوصي خواهان اجراي امور كارشناسي، فني و مهندسي و حتي تأمين تجهيزاتي براي اين منطقه شد كه متأسفانه وزارت نيرو موافقت نكرد.
او يكي ديگر از مهم‌ترين ضعف‌هاي وزارت نيروي دولت يازدهم را نگاه تماميتي به بخش خارجي عنوان كرد و ادامه داد: در اين چهار ساله مدت فعاليت وزارت نيرو دولت يازدهم فضاي كسب و كار تغيير اندكي كرد، اين در حالي است كه وزير نيرو اين وزارتخانه را با ۳۳ هزار ميليارد تومان بدهي و ۱۵ هزار ميليارد تومان كسري سرمايه‌گذاري تحويل گرفت.
به گفته كلاهي در بخش توسعه صادرات، بهبود فضاي كسب و كار و بازار سرمايه نتوانستيم در بخش صنعت برق تغييرات عمده‌اي ايجاد كنيم.
اين فعال بخش خصوصي با تأكيد بر اينكه دولت در بخش اصلاح نظام بانكي و سرمايه‌اي ناموفق بوده است، تصريح كرد: اگر مواد ‌اوليه صنايع به صورت اعتباري به فروش برسد حاشيه سود كاهش مي‌يابد. اين در حالي است كه رتبه جهاني فضاي رقابت‌پذيري ما در جهان ۷۴ است و ضعيف‌ترين رتبه را در بازار سرمايه در سطح جهاني داريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار