کد خبر: 867301
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
عضو هیات رئیسه مجلس:
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حال که انتخابات گذشته برخی از مسؤولان نیز آن روش‌ها را رها نمی‌کنند و با دستگاه‌های مرکزی تماس گرفته و عزل برخی را به خاطر انتخابات پیگیری می‌کنند ارتقای اعضای هیات علمی را مانع می‌شوند، کارمندان را تبعید و از پست‌ها برکنار می‌کنند، این روش ناپسند که روش مرسوم در کشورهای عقب مانده است امیدواریم متوقف شود.
محمدحسین فرهنگی در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم با بیان اینکه مخالفت یا موافقت با کلیات کابینه به معنای موافقت یا مخالفت با تمام وزرای معرفی شده نیست، اظهار داشت: در موافقت با برخی از وزرای معرفی شده نیز ثبت‌نام کردم که در صورت اختصاص زمان صحبت خواهم کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کابینه معرفی شده تفاوت اساسی با کابینه سابق ندارد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور نیز در صحبت‌های خود این موضوع را بیان کردند، کابینه سابق کابینه موفقی در زمینه‌های حساس و مهمی در مصالح کشور نبود و در اشتغال گام مهمی برداشته نشد، در مسکن اتفاقی نیفتاد، در حوزه مبارزه با فساد گامی مؤثر برداشته نشد، در انضباط مؤسسات مالی مانند کاسپین و نظایر آنها قدم‌های مؤثری برداشته نشد.

وی با انتقاد از اینکه روش‌های تنگ نظرانه سیاسی در بخش‌های مختلف کابینه سابق حاکم بود، تصریح کرد: جز در موارد خاصی در سایر وزارتخانه‌ها هیچ تحولی ایجاد نشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: برای توجه به محرومان گام‌های اساسی برداشته نشد، عمران تا حدود زیادی تعطیل بود، رکود در بخش ساختمان بیداد کرد، فرهنگیان که وظیفه تربیت و تعلیم تصمیم گیران، تصمیم سازان و مدیران آینده کشور و گردانندگی چرخ‌های را در آینده بر عهده داشتند از شرایط معیشتی خود ناراحت هستند و تمامی این مشکلات تاثیر خود را در 16 میلیون رأی به رقیب و حدود 15 میلیون نفر کسانی که در انتخابات شرکت نکردند نشان داد.

فرهنگی ادامه داد: هر چند در جلب آرای موافق نیز از همان روش‌هایی که بر اساس ادعاها دوستان و همفکران شما بر همان مبنا، بساط سال 88 را رقم زدند و جان‌هایی از دست رفت و آسیب‌هایی بزرگ وارد شد بهره بردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، یادآور شد: جالب آنکه برخی از دوستان و همفکران شما هنوز هم از مدعیان آن حوادث تلخ حمایت می‌کنند و رئیس جمهور نیز از همان افراد مشورت می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پول پاشی در انتخابات و استفاده از ظرفیت اکثر دستگاه‌ها  از جمله این روش‌ها بود، تصریح کرد: به گونه‌ای که برخلاف صریح قانون با شخصیت حقوقی دستگاه‌ها مصاحبه، سخنرانی یا بیانیه می‌دادند که در نوع خود کم سابقه بود.

وی افزود: حال که انتخابات گذشته برخی از مسؤولان نیز آن روش‌ها را رها نمی‌کنند و با دستگاه‌های مرکزی تماس گرفته و عزل برخی را به خاطر انتخابات پیگیری می‌کنند، ارتقای اعضای هیات علمی را مانع می‌شوند، کارمندان را تبعید و از پست‌ها برکنار می‌کنند، این روش ناپسند که روش مرسوم در کشورهای عقب مانده است امیدواریم متوقف شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تیم اقتصادی شما تحول اساسی پیدا نکرد در نتیجه نباید منتظر تحولات اساسی در این حوزه‌ها باشیم، گفت: گرفتاری‌های گذشته در حوزه عمران ادامه خواهد داشت، تعطیلی و کندی پروژه‌های راه سازی پرداخت‌هایی بالای کارخانه به هواپیماهای خریداری شده همانند سال‌های گذشته استمرار خواهد داشت.

فرهنگی افزود: عدم تحول در بافت‌های فرسوده شهرها و عدم ساماندهی حاشیه شهرها با وجود قول‌های شفاهی رئیس جمهور دورنمایی خوبی را نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با بیان اینکه بی‌برنامه‌گی در بحث اشتغال نیز از معضلات مهمی است که استمرار خواهد داشت، گفت: نمی‌دانم این عدد 950هزار شغل سالانه از کجا آمده است؟ جدول شماره یک برنامه ششم که با تفاهم دولت شکل گرفته و تصویب شده نرخ فعلی بیکاری را 56دهم درصد و پیش‌بینی برنامه را به عنوان 8 و 6 دهم درج کرده است که بیانگر 4 درصد رشد به صورت 5 ساله یعنی رشد به معنای کاهش بیکاری و 8 دهم درصد برای هر سال است که هر سال 300هزار شغل را شامل می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برابر آمار بین یک میلیون تا یک و نیم میلیون نیروی جدید هم وارد چرخه اشتغال خواهد شد بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید حداقل بر اساس یک‌میلیون و 400 هزار شغل در هر سال باشد.

وی یادآور شد: به طور کلی شرطی را که رهبر در جلسه تنفیذ فرمودند امیدواریم در برنامه و خط مشی دولت دیده شود و آن اجرای دقیق برنامه ششم است، برنامه ششم و احکام دایمی برنامه‌های توسعه را رئیس جمهور اقدام نکرد و رئیس مجلس آن را ابلاغ و در حال حاضر تبدیل به قانون شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: رهبری فرمودند برنامه جامع و مهم است و باید با دقت اقدامات اجرای برنامه آماده شود و بر اساس آن دولت حرکت کند التزام به این مهم می‌تواند برخی کاستی‌ها را جبران کند.

فرهنگی ادامه داد: در جریان باشید که مجلس نیز در طول اجرای برنامه ششم احکام آن را به طور جد پیگیری خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با بیان اینکه توجیهی که برای عدم استفاده از بانوان در کابینه گفته شد پذیرفتی نیست، گفت: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و تعداد بالای آنها در رده‌های بالای مدیریتی و کارکنان دولت همچنین بیش از نیمی از بانوان در برخی از سال‌های اخیر به عنوان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها واقعیات انکارناپذیر جامعه هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با یادآوری کاهش استفاده از آذری‌ها در کابینه افزود: انتظار می‌رود حداقل رئیس جمهور این مشکل را با انتخاب یک وزیر آذری زبان رفع کند.

وی با انتقاد از اینکه میانگین سنی کابینه نسبت به دولت سابق تفاوت اساسی نکرده است، اذعان کرد: انتظار می‌رود با تلاش فراوان جبران و اصلاح شود و شاهد کابینه خسته گذشته نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: حال که کابینه‌ای با ویژگی‌های یادشده شکل گرفته است امیداریم جریانات سیاسی پشت پرده کابینه و رئیس جمهور مسئولیت نتایج را بپذیرد.

فرهنگی با انتقاد از اینکه در دریاچه ارومیه باوجود وعده‌های گسترده در گذشته شاهد اتفاقات مهمی نیستیم، گفت: مدیرکارگروه مربوطه را به مسؤولیتی در دولت گماشتند؛ برنامه دولت برای احیای دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌ها چه خواهد بود؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم یادآور شد: توجه به اهل سنت در عمل و نه در شعار و توجه به جوانان در بخش‌های مختلف توصیه بعدی است که انتظار می‌رود در ادامه راه با تقویت قوت‌ها و رفع ضعف‌ها و استفاده از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدات به فرصت‌ها و توجه به قومیت‌های مختلف و زبان و ادبیات و فرهنگ آنها دوره آینده را دوره‌ای بهتر از دوره قبل معرفی کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتظار ما از دولت آینده آن است که به انتظارات عمومی و به خواسته‌های رأی دهندگانی که انتظار تحول داشتند و آنهایی که به علت ناامیدی یا به هر علت دیگری در انتخابات شرکت نکردند همه را امیدوار کند به مسیری که در آینده باید شاهد آن باشیم.

وی افزود: همه ما در یک موضوع متفق‌القول هستیم و آن انتظار مبادلات مثبت در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف است تمام کسانی که امیدوار به چنین آینده‌ای هستند انتظار خاصی از کابینه جدید دارند که در بخش‌های وسیع در گذشته برآورد نشد و مورد قرار نگرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر