کد خبر: 867297
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
شهردار تبریز آنهایی که می گویند دین را باید از سیاست جدا کرد؛ در خیال باطل هستند و ما شیشه آنها را می شکنیم و پای نظام اسلامی می ایستیم.
صادق نجفی در مراسم شب خاطره همایش کشوری آزادگان «موصل 2» در تالار مصلای امام خمینی (ه) شهر تبریز اظهار داشت: تبریز شهر عالمان، شهر باکری ها و ستارخان ها و و شهدای محراب، شهر قهرمانان لشکر عاشورا است.

شهردار تبریز، آزادگان را اسطوره‌های‌ صبر و پایمردی در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و گفت: رشادت و شجاعت جوانان مدافع حرم، ریشه در همین الگوی متعالی دارد.

وی گفت: امنیت ایران اسلامی، مهم‌ترین نقطه قوت این ملت است؛ حضور بدون دغدغه و بی‌اضطراب شهروندان در شهر، از امتیاز مهمی حکایت دارد که بسیاری از کشورهای توسعه یافته، علی‌رغم ادعاهای کلان و هزینه‌های هنگفت، از دستیابی به آن عاجزند.

شهردار تبریز متذکر شد: آزادگان عزیزی که گاه به اشتباه «اسیر» خطاب می‌شوند، آزاده‌ترین نسل ایثارگران انقلاب هستند که صبر و پایمردی خود را به عنوان آموزه‌های اصلی مدافعان حرم، برای نسل جوان امروز، به یادگار گذاشته‌اند.

 نجفی تصریح کرد: شهید محسن حججی، با همین مرام استوار، در مقابل دشمن ایستاد و علی‌رغم این‌که به ظاهر، اسیر دشمن بود، اما با رفتار و منش ایمانی خود، دشمن تکفیری را اسیر خود کرد.

نجفی ضمن تاکید بر  امنیت مثال زدنی ایران، تصریح کرد:  داعشی و تکفیری جرات چپ نگاه کردن به ایران را ندارد و این ها نشان از آن است که ما سرباز ولایت هستیم.

وی ادامه داد: آنهایی که می گویند دین را باید از سیاست جدا کرد؛ در خیال باطل هستند و ما شیشه  آنها را می شکنیم و پای نظام اسلامی می ایستیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: خرسندیم که همایش کشوری آزادگان «موصل2» با همکاری شهرداری تبریز، سپاه عاشورا و خانه آزادگان، به محفلی صمیمی و خاطرانگیز تبدیل شده است و امیدواریم این گردهمایی معنوی و ارزشی، مقدمه‌ای برای حضور خانواده ایثارگران و آزادگان در برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 باشد.

سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا بعد از صحبت های صادق نجفی شهردار تبریز گفت: سخنان شهردار تبریز تاکنون بی‌سابقه بود و  اولین بار بود که می بینم آقای نجفی اینگونه با شور و شوق صحبت می کنند؛ چون ایشان فرد دولتی هستند و معمولا سنگین حرف می زنند و این صحبت های شهردار انشاءالله ذخیره آخرت شود و شاید بخاطر شما آزادگان، وی اینگونه به شوق آمده باشد.

وی با اشاره به روحیه بالا و مقاومت اسرا در اردوگاه‌های عراقی و به ستوه درآوردن فرماندهان بعثی خاطرنشان کرد: درست است که بچه های ما را عراقی ها به اسارت گرفته بودند اما افسران عراقی می گفتند ما اسیر شما هستیم، شما اسیر ما نیستید.

سردار کریمیان ادامه داد: قبل از امضای قطعنامه عراقی ها بچه های ما را آزار و شکنجه می‌کردند اما بعد از قبول قطعنامه به نوعی می خواستند فضا را تلطیف کرده و ما را به کربلا ببرند اما بچه های ما به خاطر حفظ عظمت ایران به اتفاق گفتند که ما به کربلا نمی رویم که این امر موجب تعجب افسران عراقی شد.

وی ادامه داد: عراقی ها می خواستند با بردن اسرا به کربلا در تلویزیون به نفع خودشان تبلیغات کنند ‌که ما به شرط عدم بهره‌برداری سیاسی حاضر به رفتن به کربلا و نجف شدیم.

گزارش فارس حاکی است  در این مراسم فرمانده سپاه عاشورا  قبل قرار گرفتن پشت تریبون به آزادگان حاضر احترام نظامی کرد بعد پشت تریبون قرار گرفت.

صادق نجفی شهردار تبریز نیز بعد از خیرمقدم گویی از آزادگان موصل دو گفت: اگر قصوری در پذیرایی در تبریز بوده عذرخواهی می کنم. وی سپس در مقابل آزادگان موصل دو تعظیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر