کد خبر: 867291
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
شهردار اصفهان اعلام کرد:
شهردار اصفهان گفت: در سال جاری500 دستگاه اتوبوس با استاندارد یورو4 به مرور وارد وبه ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می شود.

به گزارش خبرنگارجوان، مهدی جمالی نژاد در مراسم بهره برداری از خط 2 سامانه اتوبوس تندرو اظهارکرد: طی 2سال اخیر 800 دستگاه اتوبوس خریداری شده است که 300 دستگاه آن در سال گذشته وارد شهر اصفهان شد و 500دستگاه دیگر به مرور به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری از 100 دستگاه اتوبوس یورو 4 گفت: اخیراً توسط شهرداری اصفهان 500 دستگاه اتوبوس خریداری شده است که 100 دستگاه از این اتوبوس‌ها که یورو 4  و یورو ۵هم هستند، امروز به بهره‌برداری رسیدند که این 100 دستگاه اتوبوس هزینه‌ای بالغ‌ بر 65 میلیارد تومان را به همراه داشت..

دکترجمالی نژاد به بهره برداری از خط 2 سامانه اتوبوس تندرو از میدان قدس تا میدان جمهوری اشاره کرد و گفت: این خط به طول 4 کیلومتر دارای 8 ایستگاه است.

شهردار اصفهان به آغاز عملیات اجرایی خط تندرو میدان امام خمینی(ره) اشاره کرد و ادامه داد: خط تندرو امام خمینی اولین مسیری است که به صورت هدایت شده ایجاد خواهد شد و قابلیت اضافه شدن ریل برای احداث خطوط تراموا را دارد.

وی  در ادامه سخنان خود به تکمیل بسیاری از پروژه های شاخص شهر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اکثر پروژه شاخص عمرانی تکمیل شده و به زودی شاهد افتتاح این پروژه ها خواهیم بود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در هفته جاری تقاطع غیرهمسطح شهدای اشکاوند نیز به بهره برداری می رسد و در هفته آینده شاهد افتتاح ابرپروژه استقلال خواهیم بود.

جمالی نژاد بیان کرد: مسافرگیری فاز سوم خط یک مترو از ایستگاه تختی تا آزادی نیز از هفته گذشته آغاز شده است.

وی تاکید کرد: تمامی این اقدامات نشان می دهد همکاران در مجموعه مدیریت شهری با همت جهادی و تلاش شبانه روزی در جهت توسعه شهر و تکمیل پروژه های شاخص عمرانی حرکت کرده اند.

شهردار اصفهان  در اداوه تصریح کرد: افزایش آمار روزهای سالم در اصفهان نشان‌دهنده این است که در شهر اصفهان به سمت یک شهر دوستدار طبیعت در حال حرکت هستیم.

وی افزود : اقدامات شهرداری اصفهان فقط اقدامات عمرانی صرف نبوده است بلکه اقداماتی هم بوده که شهر اصفهان را تبدیل به یک شهر دوستدار محیط ‌زیست کرده است

جمالی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: هم‌چنین هزینه‌های ترافیکی مانند دوربین‌های ثبت تخلف در خط دوم سامانه اتوبوس ای تندرو یک و نیم میلیارد تومان هزینه را به همراه خود داشته است.

وی افزود: با حضور استاندار اصفهان و مدیران شهری اصفهان کلنگ‌زنی خط اتوبوس تندروی خیابان امام خمینی (ره)انجام شد که با هزینه‌ای بالغ‌ بر 30 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

جمالی‌نژاد بیان کرد: خط اتوبوس تندروی خیابان امام خمینی (ره) به صورت هدایت شده برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود که این خط قابلیت اضافه کردن ریل را هم دارد که در آینده نزدیک می‌توان تراموا را هم به آن خط اضافه کرد و به جای اتوبوس‌های تندرو در این خیابان تراموا را هم فعال کنیم.

وی با بیان اینکه طرح «هر هفته چند افتتاح» شهرداری اصفهان به هر هفته چندین روز افتتاح تبدیل شده است، ابراز کرد: بیش از 100 میلیارد تومان پروژه در شهر اصفهان که توسط شهرداری اصفهان اجرایی شده‌ بودند امروز افتتاح شد.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: در بسیاری از کلان‌شهرها افتتاح طرح‌های عمرانی به علت تغییرات مدیریت‌ها متوقف است اما در شهر اصفهان هیچ چیز، پروژه‌های خدماتی و عمرانی شهر اصفهان را متوقف نمی‌کند و اراده و عزم مدیران شهری به دلیل دلگرمی‌های مردم روز به روز سرعت خود را بیشتر می‌کنند.

وی در رابطه با شبانه‌روزی شدن خطوط اتوبوس‌های واحد در شهر اصفهان گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان در حال حاضر فوق‌العاده جوان شده‌اند و در حال حاضر می‌توانیم این شرایط را ایجاد کنیم که اگر خطوطی نیاز به کار در شبانه‌روز داشته باشند؛ خدمات‌رسانی به شهروندان اصفهانی را در طول شبانه‌روز در این خطوط مورد نیاز داشته باشیم.

شهردار اصفهان در رابطه با استفاده معلولان از اتوبوس‌ها عنوان کرد: در اتوبوس‌های جدید خدماتی برای معلولان هم پیش‌بینی شده است؛ اتوبوس‌هایی که اخیراً توسط شهرداری اصفهان خریداری شده‌اند از پیشرفته‌ترین اتوبوس‌های واحد هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر