کد خبر: 867290
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان :
بقاع متبرکه و امامزادگان باید تبدیل به قطب فرهنگی شود وبرنامه های فرهنگی متعددی که اوقاف اصفهان در کنار امامزادگان برگزارمی کند نشان از حرکت در این مسیر است
به گزارش جوان آنلاین ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تعداد امامزادگان در استان اظهار داشت : در استان اصفهان ۷۱۳ امامزاده، بقعه و آرامگاه وجود دارد که همچون ستارگان درخشانی بر روی زمین هدایتگری و روشنگری می کنند و مردم از معنویات و فیوضات این فرزندان اهل البیت(ع) بهره می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی گفت : استان اصفهان از نظر تعداد بقاع متبرکه درجایگاه سوم کشور قرار دارد زیرا استان های فارس و مازندران بیشتر از استان اصفهان میزبان فرزندان اهل البیت بوده اندو در زمینه توسعه، عمران و آبادانی امامزادگان رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود :توجه علما و بزرگان دینی ما به امامزادگان همواره مورد توجه بوده و کرامات معنوی فراوانی هم از این بزرگواران یاد  شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  اذعان نمود : بزرگان اهل دین و علما در رابطه با امامزادگان سخنان زیبایی دارند و زیارت این بزرگواران نشانگر این است که اگر می خواهیم به مقصد برسیم باید به سمت جوار امامزادگان حرکت کنیم.

وی اذعان نمود :آیت الله بهجت (ره) می فرمایند: «توسل نافع است زیاد به امامزادگان سر بزنید زیرا همانطوری که میوه ها ویتامین های خاص دارند، امامزادگان هم معنویات و کرامات خاصی از خودشان دارند.

صادقی ابراز کرد :مقام معظم رهبری نیز می فرمایند: ما از کسانی هستیم که آن زمانی که فرزندان اهل بیت در شهر و دیار خود در امان نبودند، اجداد ما آنها را در آغوش خود پذیرفتند و از آنها به خوبی میزبانی کردند و تعدادی از آنهانیز به دست مخالفان به شهادت رسیدند و تعدادی از دار دنیا رفتند و پیکر مطهر آنها در ایران عزیز ما به خاک سپرده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطر نشان کرد :در کشور ایران ۸۰۵۱ بقعه متبرکه وجود دارد که این عزیزان به سه دلیل به سمت کشور ما مهاجرت کردند، برخی روایت کرده اند به دلیل وجود پر برکت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا(ع) و تعدای هم به خاطرظلم امویان وگروهی هم بخاطروجود شیعیان در ایران  وترویج دین اسلام بوده است  .

این مقام مسئول تصریح کرد :مقام معظم رهبری می فرمایند: « که امیدوارم مردم و خیّران که در بقعه سازی هم نمونه و اول بوده اند، مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی افزود :بیش از ۷۰ شناسه فرهنگی در طول سال در امامزادگان انجام دادیم و از ابتدای امسال طرح آرامش بهاری و در ادامه اجرای طرح ضیافت الهی، سوگواری یاس نبوی، طرح نشاط معنوی، خیمه های معرفت در امامزادگان با حضور علما، مبلّغان، نخبگان و دانشجویان برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی مردم برگزار شده است.

حجت الاسلام صادقی ابراز نمود :این افتخاری است که انسان بتواند خدمتگزار فرزندان اهل بیت(ع) باشد وخداوند این توقیق را به هیأت امناء و خادمان بقاع متبرکه داده است که در خدمت امامزادگان عظیم الشأن باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان  در پایان گفت :در استان اصفهان وضعیت امامزادگان از نظر مباحث عمرانی قابل قبول است به طوری که رتبه اول کشوری را دارد و به این نتیجه می رسیم خیّران ما در بقعه سازی همچون سایر عرصه ها فعال بوده اند.

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار