کد خبر: 867263
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گردش مالي ميلياردي، خانه مجلل در شمال‌شهر و خودروي گرانقيمت با تجهيزات فول، شغل پردرآمد همراه با شرايط روحي و رواني مناسب...
گردش مالي ميلياردي، خانه مجلل در شمال‌شهر و خودروي گرانقيمت با تجهيزات فول، شغل پردرآمد همراه با شرايط روحي و رواني مناسب، مالكيت يك شركت تجاري موفق با منشي‌خانم مي‌تواند ذهن‌ها را به سمت انسان‌هاي موفق مثل بيل‌گيتس رهنمايي كند، اما اين‌ها كه اشاره كرديم بخشي از آرزوهاي يكي از دزدان تهران است كه مأموران پليس آن ‌را در دفترچه يادداشتش پيدا كرده‌اند. متهم 32 ساله كه محمد نام دارد، البته دزدي حسابگر بوده كه تمام گزارش‌هاي سرقت خود را در دفتري ويژه ثبت كرده كه حالا به دست پليس افتاده است.
 
به گزارش خبرنگار ما، ساعت هشت صبح روز شنبه 24 تيرماه، افرادي كه در يك ساختمان اداري در خيابان ستارخان كار مي‌كردند، وقتي مثل هميشه وارد محل كارشان شدند، فهميدند كه دزدان به محل دستبرد زده و همه چيز را با خودشان برده‌اند. آنها در اولين واكنش ماجرا را به پليس 110 گزارش دادند. لحظاتي بعد مأموران كلانتري 118 ستارخان خودشان را به محل رساندند. بررسي‌هاي اوليه حكايت از اين داشت كه روز جمعه و هنگام تعطيلي ساختمان، سارقان با شكستن قفل در ورودي، وارد شده و هر چه داخل يك مطب پزشكي، آرايشگاه زنانه، آتليه عكاسي و استوديوي صداي بوده با خودشان برده‌اند. 
 
كارآگاهان پايگاه‌دوم پليس‌آگاهي تهران وقتي براي تحقيق در محل حاضر شدند، ابتدا دوربين مداربسته ساختمان را بررسي كردند. آنها موفق شدند تصوير سارقان را كه دو مرد جوان بودند،  به دست آورند. براساس تصاوير به دست آمده دو سارق جوان وسايل سرقتي را داخل خودرويي قهوه‌اي رنگ گذاشته و از محل دور مي‌شوند.  بعد از به دست آمدن تصوير دو متهم، مأموران پليس با بررسي شماره پلاك خودرو و مراجعه به بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، يكي از دو سارق را شناسايي كردند. محمد. ع 32 ساله از دزدان سابقه‌دار بود كه قبلاً به همين اتهام بازداشت شده و به زندان افتاده بود. آنها در تحقيقات بعدي مخفيگاه محمد را در خيابان دماوند شناسايي و هفتم مردادماه او را بازداشت كردند. با نشاني‌هايي كه محمد در اختيار پليس گذاشت همدست 29‌ساله‌اش كه بابك.‌ك نام داشت چند ساعت بعد بازداشت شد.
 
مأموران پليس در بازرسي از مخفيگاه دو متهم مقدار زيادي از وسايل سرقت شده از آخرين سرقت را كشف كردند و به صاحبان آنها بازگرداندند. آنها در بررسي مخفيگاه محمد چند دفتر حسابداري و دفترچه يادداشت از او كشف كردند. كارآگاهان در بررسي دفتر حسابداري متوجه شدند كه محمد همه جزئيات گزارش‌هاي سرقت خود را به همراه قيمت‌هاي آن يادداشت كرده‌است. او همچنين در دفترچه يادداشت اهداف خود را  از زندگي نوشته بود. اولين هدف محمد پيدا كردن شغل مناسب با درآمدي رؤيايي بود. او نوشته بود كه كاري كه پيدا مي‌كنم بايد با شرايط روحي و رواني‌ام هماهنگ باشد تا بتوانم به راحتي ثروتمند شوم.  دومين هدف محمد در زندگي‌اش تبديل شدن به تاجري سرشناس مثلاً در زمينه تجارت زعفران بود. او نوشته شركت بزرگي با يك منشي خانم راه‌اندازي كنم و محصولاتم را با برند خودم به سراسر كشور و جهان صادر كنم.
 
خريد يك خودروي عالي با مارك BMW مدل 2018 سومين هدف محمد در زندگي‌اش بود. او رنگ خودروي خودش را مشكي متاليك، فول آپشن، شاسي بلند مانند ايكس 6 يا ايكس 5 انتخاب كرده و تصميم گرفته بود كه بعد از خريد اين خودرو آن را به خيابان امير‌كبير ببرد و بهترين رينگ‌هاي موجود در بازار را برايش نصب كند. محمد در نوشته‌اش تأكيد كرده كه ماشين بايد هميشه تميز و پوليش خورده باشد به طوري كه عكس آدم در آن مشخص باشد.  هدف چهارم محمد انتخاب دختري بسيار زيبا براي دوستي بود. او نوشته بود كه قصد دارد خانه‌اي مجلل با تمام امكانات در شمال‌شهر بخرد و در اختيار آن دختر بگذارد و هفته‌اي يك يا چند بار به خانه و دختر مورد علاقه‌اش سر بزند.
 
رسيدگي به زندگي همسرش هم پنجمين هدف محمد بود. او نوشته بود كه قصد دارد چيزي براي همسرش كم نگذارد تا او بتواند به راحتي بچه‌هايش را بزرگ كند.  هدف ششم محمد داشتن يك حساب بانكي با موجودي و گردش مالي بالاي 10 ميليارد تومان پول نقد است تا بتواند در آرامش كامل زندگي كند هميشه حال خوبي داشته باشد. او در پايان خداوند را به خاطر آن چه در اختيارش گذاشته شكر كرده است.
كارآگاهان پليس بعد از بررسي دفاتر حسابرسي محمد موفق شدند بسياري از سرقت‌هاي گزارش‌شده از مراكز اداري و تجاري در شمال، مركز و جنوب شرق تهران را كشف كنند.  آنها همچنين چند مالخر را در چهارراه ولي عصر بازداشت و از محل كار آنها مقداري از وسايل سرقت شده كشف كردند.  سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيق از دو متهم براي شناسايي جرائم بيشتر در جريان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار