کد خبر: 867250
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رهبر كره‌ شمالي گزارش كامل ارتش درباره طرح حمله موشكي را دريافت كرد
پس از هشدارهاي پيونگ‌يانگ براي حمله اتمي به جزيره امريكايي گوام، کيم جونگ اون، رهبر كره شمالي گزارش کامل ارتش درباره طرح پرتاب موشک‌هايي به نزديک گوام در اقيانوس آرام را دريافت کرد...
پس از هشدارهاي پيونگ‌يانگ براي حمله اتمي به جزيره امريكايي گوام، کيم جونگ اون، رهبر كره شمالي گزارش کامل ارتش درباره طرح پرتاب موشک‌هايي به نزديک گوام در اقيانوس آرام را دريافت کرد و به ارتش دستور داد براي هرگونه حمله موشکي احتمالي آماده باشد. همزمان ماهواره‌هاي امريكايي تحرکات جديد موشكي از سوي کره‌شمالي را ثبت کردند.
 
شاخ و شانه کشيدن‌هاي رهبر کره‌شمالي براي حمله اتمي به جزيره گوام بيشتر شده و حالا او از آماده‌باش ارتش براي اين ‌کار خبر مي‌دهد. هرچند مقامات امريكايي و شخص دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور اين كشور نسبت به هر گونه ماجراجويي كره‌شمالي در گوام هشدار داده­‌اند، اما گزارش‌ها حاكي از اين است كه پيونگ‌يانگ در حال بررسي حمله احتمالي به گوام است. خبرگزاري رسمي کره‌شمالي سه‌شنبه اعلام کرد، ارتش اين کشور طرح شليک موشک به سمت گوام را با کيم جونگ اون در ميان گذاشته است. بر اساس اين گزارش، کيم جونگ اون پس از آن براي مدتي طولاني آن را بررسي و درباره اين طرح با فرماندهان نظامي گفت‌وگو كرده است. اين طرح در جريان ديدار رهبر کره‌شمالي با فرماندهان نيروهاي راهبردي اين کشور که مسئوليت واحدهاي موشکي پيونگ‌يانگ را بر عهده دارند، ارائه شده است. 
 
خبرگزاري رسمي کره‌شمالي اعلام کرده است رهبر اين کشور پيش از تصميم‌گيري درباره پرتاب موشک به سوي گوام، براي مدتي اقدامات امريكا را زير نظر خواهد گرفت. بر اساس اين گزارش، اين طرح‌ها از سوي رهبر کره‌شمالي بررسي شده، اما فعلاً اقدامي در قبال آن انجام نمي‌شود. کيم جونگ اون گفته است، امريكا براي جلوگيري از درگيري با کره‌شمالي بايد گزينه درست را انتخاب کند. رهبر کره‌شمالي پس از تحويل طرح حمله موشکي به منطقه‌اي در نزديکي گوام به ژنرال‌هاي ارتش دستور داد که براي جنگ در هر زمان که تصميم آن اتخاذ شود، هميشه آماده باشند. هفته گذشته كره‌شمالي اعلام كرد تا اواسط ماه ميلادي جاري طرح شليک چهار موشک ميانبرد به سمت قلمرو امريكا در گوام را تکميل و براي تصميم‌گيري در خصوص اجراي اين طرح به کيم‌ جونگ اون ارائه خواهد کرد.  در هفته‌هاي اخير جنگ لفظي بين پيونگ‌يانگ و واشنگتن تشديد شده است و هر دو طرف يكديگر را به حمله اتمي تهديد كرده‌­اند.
 
هفته گذشته و زماني که دو بمب‌افکن امريكايي بر فراز مرزهاي کره‌شمالي پرواز کردند، تنش‌ها به شدت افزايش يافت و با ادعاي نصب کلاهک هسته‌­اي روي موشك‌هاي كره‌شمالي، دونالد ترامپ تهديد کرد خشم و آتش را به اين کشور مي‌کشاند. پيونگ‌يانگ مي‌­گويد براي جلوگيري از تغيير رژيم اين کشور توسط امريكا، نيازمند بمب هسته‌اي است. اين در حالي است که اين اقدام کره‌شمالي از سوي امريكا به منظر يک تهديد امنيتي در سطح جهان محسوب مي‌­شود.  همزمان با آمادگي ارتش كره‌شمالي، امريكايي‌­ها اعلام كردند پيونگ‌يانگ موشک­‌هاي جديدي را به سمت مراکز نظامي جنگي به حرکت درآورده است. پايگاه اينترنتي «نيوز. کام.‌اي يو» روز سه‌شنبه اعلام کرد گمان مي‌­رود پيونگ‌يانگ يک موشک ميانبرد بالستيک از نوع «هواسونگ- 12» را شليک کند. اين پايگاه اينترنتي تأکيد کرد اين موشک نمي­‌تواند به اراضي امريكا برسد اما مي­‌تواند به پايگاه نظامي امريكا در گوام و نيز به ژاپن برسد.
 
ترس و وحشت در گوام
ساکنان جزيره گوام كه اين روزها در ترس و وحشت حمله اتمي از سوي كره‌شمالي به سر مي­‌برند، روز سه‌شنبه به دليل اعلام اشتباهي هشدار وضعيت اضطراري از جانب دو ايستگاه راديويي درباره تهديد حمله قريب‌الوقوع عليه اين جزيره غافلگير شدند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، تعدادي از ساکنان نگران جزيره گوام که اين هشدار را شنيده‌اند با پليس تماس گرفتند. دو ايستگاه راديويي در اين جزيره سيستم پخش هشدار وضعيت اضطراري را به صدا درآورده و اعلام خطر کردند  اما بعداً اشتباهي بودن آن تأييد شد.
 
هشدار مقامات واشنگتن
همزمان با تحركات كره‌شمالي، مقامات واشنگتن نسبت به هر گونه تهديد موشكي از سوي پيونگ‌يانگ هشدار دادند. به گزارش شبكه‌ اي‌بي‌سي نيوز، جيمز ماتيس، وزير دفاع امريكا سه‌شنبه در واكنش به حمله احتمالي كره‌شمالي به جزيره گوام گفت: «اگر موشک کره‌شمالي گوام را هدف گرفته باشد ظرف چند دقيقه کوتاه متوجه خواهيم شد که قرار است در کجا فرود ‌آيد.
 
اگر موشک کره‌شمالي قلمرو امريكا در سواحل فيليپين را هدف گرفته باشد ما به طور دقيق آن را نابود مي‌کنيم.» ماتيس در ادامه به آمادگي پنتاگون براي مقابله با كره‌شمالي هم اشاره كرد و گفت: «اگر متوجه شويم اين موشک به آب‌هاي اطراف گوام برخورد کرده دونالد ترامپ فردي خواهد بود که درباره واکنش امريكا نسبت به اين قضيه تصميم‌گيري خواهد کرد. پس از آن ما هرگونه که رئيس‌جمهور دستور دهد عمل خواهيم کرد.» همچنين جوزف دانفورد، رئيس ستاد مشترک ارتش امريكا كه به سئول سفر كرده است، روز سه‌شنبه در ديدار با رئيس‌جمهور کره‌جنوبي گفت كه تهديدهاي اتمي و موشکي کره‌شمالي عليه همه جهان است و فقط به منطقه محدود نمي‌شود. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، دانفورد گفت: اگر تحريم‌هاي اقتصادي و تلاش‌هاي ديپلماتيک شکست بخورد، گزينه نظامي عليه کره‌شمالي آماده اجراست. تهديدات امريكا براي مقابله با كره‌شمالي درحالي است كه مقامات كره‌جنوبي نسبت به اين اقدامات نگران هستند. مون جائه اين، رئيس‌جمهور کره‌جنوبي خواستار هماهنگي همپيمانان با اين کشور، پيش از هرگونه اقدام عليه پيونگ‌يانگ شده است. وي گفته هيچ اقدامي بدون رضايت اين کشور نبايد انجام شود و دولت اين کشور نمي‌خواهد در فضاي جنگي قرار بگيرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
بنظر می رسد رئیس جمهور کره شمالی برآورد درستی از توان نظامی کره وآمریکا ونیز عمق استراتژیک کشور خودش ندارد،کره حتی در برابر بمبارانهای غیر هسته ای هم بسیار آسیب پذیر است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار