کد خبر: 867248
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
رئيس اتحاديه آهن، فولاد و فلزات با بيان اينكه قيمت شمش آهن در ماه‌هاي گذشته 70 درصد افزايش يافته است، گفت: اين افزايش قيمت ناشي از افزايش قيمت جهاني به علت توقف صادرات آهن توسط چين است.
محمد آزاد با بيان اينكه با توقف صادرات آهن توسط كشور چين قيمت جهاني اين كالا افزايش يافته است، گفت: در حالي كه كشور چين سالانه حدود 100 ميليون تن صادرات آهن داشته به علت ساخت و سازهاي داخلي، صادرات به تمام نقاط دنيا را متوقف كرده و اين موضوع بر افزايش قيمت جهاني اثر گذاشته است. رئيس اتحاديه آهن، فولاد و فلزات افزود: قيمت جهاني شمش از حدود 350 دلار به 500 دلار افزايش يافته است. وي با اشاره به اينكه از نظر آهن و اسلپ تقريباً خودكفا هستيم، اظهار داشت: افزايش قيمت داخلي آهن و اسلپ متأثر از قيمت‌هاي جهاني است زيرا توليد‌كنندگان به دليل سود بيشتر ترجيح مي‌دهند به جاي فروش داخلي اين كالاها را صادر كنند.
آزاد با بيان اينكه افزايش قيمت شمش آهن روي قيمت مسكن و ساخت‌و‌ساز، به علت ركود حاكم در اين بخش اثرگذار نيست، اظهار داشت: اما اين افزايش قيمت در توليدات صنايع بزرگ مؤثر است.
وي با بيان اينكه واردات ما در بخش ورق، آهن و فلزات بسيار محدود است، گفت: واردات بر حسب نياز انجام مي‌شود اما صادرات آهن و فلزات كه در سال‌هاي 93 و 94 حدود 5/2 ميليون تن بود در سال 95 به 6 ميليون تن افزايش يافت و پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري به 10ميليون تن هم افزايش يابد. رئيس اتحاديه آهن، فولاد و فلزات با بيان اينكه در ماه‌هاي گذشته قيمت شمش آهن و اسلپ به شدت افزایش يافته است، گفت: هر كيلو شمش آهن از هزار و 350 تومان در خرداد به 2 هزار و 250 تومان در روز گذشته افزايش يافته و اين افزايش قيمت حدود 70 درصد است. آزاد با بيان اينكه پيش‌بيني مي‌شود افزايش قيمت جهاني شمش آهن در شهريور ماه متوقف شود، گفت: افزايش قيمت‌هاي جهاني تا اندازه‌اي امكانپذير است و پيش از آن خريداران از خريد امتناع مي‌ورزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار