کد خبر: 867238
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
به گفته عليرضا جعفري، مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران تعداد هزار و 300 صندلي در مدت سه ماه به ظرفيت سينماهاي تهران افزوده شد.
عليرضا جعفري از افتتاح و بهره‌برداري ۱۰ سالن سينمايي به ظرفيت هزار و 300  نفر در باغ كتاب تهران خبر داد و گفت: به زودي اين پرديس سينمايي در قالب ۱۰ سالن سينمايي كه در مدت سه ماه ساخته شده است با حضور شهروندان به بهره‌برداري مي‌رسد. جعفري با اشاره به اينكه سالن اصلي پرديس سينمايي باغ كتاب با دو كاربري سينما و تئاتر است، بيان كرد: اين سالن با ظرفيت ۴۸۰ نفر به ارائه خدمات به شهروندان مي‌پردازد. وي با اشاره به اينكه دومين پرده سينمايي بزرگ كشور در سالن اصلي سينما و تئاتر باغ كتاب است، گفت: با توجه به تعداد سالن‌هاي سينمايي و وجود آمفي تئاتر، امكان پخش و اجراي چندين فيلم و تئاتر به طور همزمان در اين مجموعه وجود دارد.
 
در سالن‌هاي اين مجموعه از آخرين استانداردهاي سينمايي استفاده شده است و سالن اصلي آن به صورت چندمنظوره يعني سينمايي، آمفي‌تئاتر، اجراي موسيقي و... مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد. مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با تأكيد بر اينكه باغ كتاب قطب فرهنگي قوي براي شهر تهران محسوب مي‌شود، گفت: موقعيت، امكانات و نوع طراحي سالن‌هاي سينمايي اين مجموعه، آن را تبديل به مركز سينمايي براي جشنواره كودك و نوجوان خواهد كرد. وي با اشاره به اينكه سالن‌هاي سينما و سينما تئاتر در بلوك c باغ كتاب در چهار طبقه شامل لژ به متراژ ۷۶ متر مربع، سالن همكف به متراژ ۵۲۲ مترمربع و سن سالن به متراژ ۴۰۰ متر مربع است، اظهار كرد: اتاق گريم و كارگرداني انتهاي سن به متراژ ۱۴۶ متر مربع و يك باب انباري در زير سكوهاي سالن به متراژ ۱۹۱ متر مربع از ديگر بخش‌هاي اين مجموعه است. جعفري با بيان اينكه سالن شماره ۲ واقع در تراز ۱ داراي ۱۹۳ صندلي است، بيان كرد: سالن به متراژ ۲۵۸ متر مربع، اتاق فرمان به متراژ ۲۳ متر مربع از جمله بخش‌هاي اين سالن به شمار مي‌آيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار