کد خبر: 867237
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
يك برنامه متفاوت در شبكه تلويزيوني فرهيختگان
برنامه تلويزيوني منبع موثق، با رويكرد نقد طنز اخبار و رخدادهاي اجتماعي، توانسته در مدت زمان كوتاهي به يكي از برنامه‌هاي موفق شبكه 4 سيما تبديل شود.
محمدصادق عابديني
 
برنامه تلويزيوني منبع موثق، با رويكرد نقد طنز اخبار و رخدادهاي اجتماعي، توانسته در مدت زمان كوتاهي به يكي از برنامه‌هاي موفق شبكه 4 سيما تبديل شود.
 
رضا رفيع كه پيش از اين نيز سابقه اجراي برنامه‌هاي مشابهي را در تلويزيون داشته است، توانسته در مدت كوتاهي مخاطبانش را در ميان بينندگان تلويزيون پيدا كند. ساعت پخش برنامه «منبع موثق» به گونه‌اي است كه با ساعت پيك بيننده در ديگر شبكه‌ها چندان تداخل نداشته باشد. اين موضوع بر ديده شدن برنامه تأثير مثبتي دارد. منبع موثق، با اجراي رضا رفيع شاعر طنزپرداز، يكي از معدود برنامه‌هاي شبكه 4 سيما است كه از رويكرد صرفاً علمي و مخاطب فرهيخته، فاصله گرفته و به سمت مخاطب عام حركت كرده است؛ برنامه‌اي كه مخاطبانش را در ساعات پاياني شب با نگاهي طنازانه به اتفاقات اجتماعي روبه‌رو مي‌كند. تصوري كه پيش از اين در ذهن مخاطبان سيما شكل گرفته بود اين است كه صرفاً شبكه چهار مربوط به بحث‌هاي مطوب قشر فرهيخته است كه درك و توجه به آن از حوصله عموم مردم بيرون است. همين موضوع باعث شده بود تا بسياري از برنامه‌هاي شبكه‌4 از داشتن مخاطب عام محروم شده و بيننده‌هايش منحصر به گروه محدودي شود.
 
«منبع موثق» توانسته در مدت كوتاهي كه از شبكه 4 سيما پخش مي‌شود، نگاه كليشه‌اي به شبكه را تغيير دهد و حتي مي‌تواند راهگشاي ديگر برنامه‌هايي باشد كه مي‌توانند پاي مخاطب عام را به شبكه 4 باز كند؛ چيزي كه شايد خيلي زودتر از اين بايد در شبكه فرهيختگان رخ مي‌داد.
 
منبع موثق از اين جهت كه برنامه‌اي خط‌شكن و پيشرو در شبكه 4 است، مورد توجه ويژه مدير شبكه نيز قرار دارد. ميثم تربتي، تهيه كننده«منبع موثق» در اين باره مي‌گويد: اين برنامه زير نظر مستقيم خود مدير شبكه و در واحد تأمين برنامه توليد مي‌شود. موضوعات برنامه نيز ابتدا به تأييد دكتر مي‌رسد و بعد به آنها مي‌پردازيم، البته رضا رفيع كه برنامه را اجرا مي‌كند خط قرمزها را مي‌داند و رعايت مي‌كند.
 
به نظر مي‌رسد پورحسين، مدير شبكه 4 سيما در حال تغيير استراتژي شبكه براي ديده شدن بيشتر است. رضا رفيع نيز در طول بيش از سه هفته كه از پخش «منبع موثق» مي‌گذرد، نشان داده كه به خوبي مي‌تواند موضوعات روز مورد علاقه جامعه را انتخاب کند و روي آنها مانور دهد. ادامه روند موفقيت‌آميز برنامه منبع موثق در گرو قطع نشدن نگاه حمايت‌آميز شبكه و جلوگيري از افت كيفي برنامه در طول زمان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار